Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 150)
Emotionele problemen
praktijk, theorie en onderzoek
Bundeling van een aantal congresbijdragen over leer- en gedragsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1992
Gedrukt boek
Hans Wansink Een school om te kiezen
naar een actuele onderwijspolitiek
Discussienota over de toekomstige inrichting van het onderwijs en het onderwijsbestel.
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | Bakker, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
J.M.A. Hermanns Het sociale kapitaal van jonge kinderen
jonge kinderen, opvoeders en opvoedingsondersteuning
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | SWP, Utrecht | 1992
Gedrukt boek
E. Warries Inleiding instructietheorie
Non-fictie
Nederlands | 235 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Vera Asselbergs-Neessen Van Snieschoule tot centrum voor kunstzinnige vorming
honderd jaar School voor Handenarbeid, 1892-1992
Uitg. in opdracht van de Stichting kunstzinnige vorming Groningen. Met lit. opg. In een viertal hoofdstukken wordt de geschiedenis van de School voor Handenarbeid te Groningen beschreven. Voor zover bekend is dit de oudste in ons land. Elk hoofdstuk beslaat een bepaalde periode, bekeken wordt hoe het onderwijs inhoudelijk veranderde. Daarnaast aandacht voor de concurrentie en de financiering van de school.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Van Dijk & Foorthuis Regio-PRojekt, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Waarden in vrije val?
over morele opvoeding vandaag
Bijdragen vanuit een rooms-katholieke achtergrond.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Altiora, Averbode | 1992
Gedrukt boek
Weer zin leren
over levensbeschouwing en educatie
Opstellen over zingeving en ethiek in het kader van levensbeschouwelijke opvoeding.
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Damon, Best | 1992
Gedrukt boek
H.M. Bronneman-Helmers Volwasseneneducatie tussen markt en overheid
op zoek naar de kerntaken van de overheid ten aanzien van onderwijs, vorming en scholing van volwassenen
Aandacht voor de huidige verantwoordelijkheidsverdeling rond de volwasseneneducatie en voor de wijze waarop momenteel aan de overheidszorg voor de volwasseneneducatie inhoud wordt gegeven en wat de eventuele knelpunten daarvan zijn. Tot slot wordt ingegaan op wat de kerntaken van de overheid kunnen zijn en hoe deze vertaald kunnen worden in een aangepast voorzieningen- en faciliteitenaanbod.
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Rijswijk | 1992
Gedrukt boek
Folkert Haanstra De steunfunctie kunstzinnige vorming in de provincie Gelderland
Literatuuropgave : p. 171-174 Verslag van een in opdracht van het provinciebestuur van Gelderland uitgevoerd onderzoek naar de kwaliteit en effectiviteit van de steunfunctie kunstzinnige vorming, waarbij het gaat om begeleiding en ondersteuning van onderwijs en sociaal- cultureel werk met het oog op ontwikkeling, vernieuwing en kwaliteitsverbetering van kunstzinnige vorming.
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Jos Walta Spelen met prentenboeken
Allerlei aanwijzingen en suggesties voor het gebruik van prentenboeken bij tal van spelactiviteiten in de onderbouw basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1992
Gedrukt boek
M. Schreurs Arbeidsmarktoriëntatie en solliciteren
een handleiding om de overgang van opleiding naar eerste baan te bevorderen
Handleiding voor studenten die zich willen oriënteren op de veranderingen waar ze mee te maken krijgen bij de overgang van studie naar arbeidsmarkt.
Non-fictie
Nederlands | 97 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Hugo Rau Van Brakke Grond tot Vlaams Cultureel Centrum
zes eeuwen geschiedenis van een gebouw aan de Amsterdamse Nes (1406-1992)
Met bibliogr. Lustrumuitgave met drie opstellen: over de geschiedenis van het pand; over de situatie bij het Vlaams Cultureel centrum in de periode 1974-1992 en het beleid inzake de Vlaams- Nederlandse betrekkingen.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Stadsuitgeverij Amsterdam, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Patricia Noel Drain Ik ben de beste
de 10 geheimen van succesvol solliciteren
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 1995
Gedrukt boek
S.E.K. Faber Wat doen we eraan?
gedragsproblemen en sociale ontwikkeling bij 4- tot 12-jarigen
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Intro, Nijkerk | 1992
Gedrukt boek
Riet Hammen-Poldermans Onder volwassenen
werkboek sociale kennis en vaardigheden voor educatief werkers
Leerboek op HBO-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Acco, Amersfoort [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Wil Oud Effecten van kunstzinnige vorming in het voortgezet onderwijs
verslag van het vooronderzoek
Verslag van een vooronderzoek naar het effect van kunstzinnige vorming in het voortgezet onderwijs op latere cultuurparticipatie. Aanbevelingen voor het hoofdonderzoek.
Non-fictie
Nederlands | 149 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut voor Onderzoek van Opvoeding en Onderwijs van de Faculteit der Pedagogische en Onderwijskundige Wetenschappen van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
P.A. van Lier Sociaal-emotionele ontwikkeling
de vertrouwensrelatie als basis
Studieboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | De Ruiter, [Gorinchem] | 1993
Gedrukt boek
Robert Marzano Leren in 5 dimensies
moderne didactiek voor het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2013
Gedrukt boek
Lesideeën voor het textielonderwijs
van basisschool tot lerarenopleiding
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Cantecleer, De Bilt | 1992
Gedrukt boek
B.L. Atalılar Turkse etiquette
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | A&A, Rotterdam | 1992
Gedrukt boek