Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 78)
Brooke Ingersoll Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis
handleiding voor hulpverleners
Non-fictie
Nederlands | 530 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Sofie Sergeant | Patrick Verhaest Dingske
Beeldboek over beginnende dementie voor dementerenden en hun omgeving.
Fictie | Non-fictie
Nederlands | 26 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Hilda Algra Kinderen en... roeien met de riemen die je hebt
praktisch omgaan met leer- of gedragsproblemen in de klas
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Kwintessens Uitgevers, Amersfoort | 2010
Gedrukt boek
Gea van Otterdijk-Smets Sprekende ogen, wringende handen
Dagboekaantekeningen van een moeder met een dochter met het syndroom van Rett, een aangeboren ontwikkelingsstoornis die zowel verstandelijke als lichamelijke beperkingen veroorzaakt.
Non-fictie
Nederlands | 300 pagina's | Eigen Boek, Alkmaar | 2010
Gedrukt boek
G.M. van der Aalsvoort Wise en Smart
interventies bij problemen met lezen en rekenen
Gids voor professionele hulpverleners voor de behandeling van leerproblemen bij leerlingen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Frits Boer Als je kind moeilijk slaapt
Praktische uitleg voor ouders en leerkrachten van slaapproblemen bij kinderen en hoe deze kunnen worden aangepakt.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2010
Gedrukt boek
Spraak, taal en leren
Beknopt overzicht van de meest voorkomende spraak-, taal- en leerproblemen bij kinderen en jeugdigen.
Non-fictie
Nederlands | 262 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2010
Gedrukt boek
Geregeld!
methodiek voor de aanpak van de meest hardnekkige spellingproblemen; Achtergronden, opbouw en werkwijze
Informatie over een methode voor orthopedagogen om leerlingen te helpen die zware problemen ondervinden met spelling.
Non-fictie
Nederlands | 391 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Gert de Graaf Gewoon of speciaal?
effecten van en voorwaarden voor inclusief onderwijs aan leerlingen met Downsysndroom
Non-fictie
Nederlands | 334 pagina's | Stichting Downsyndroom, [Meppel] | 2010
Gedrukt boek
Marjoke Rietveld-van Wingerden Ontplooiing door communicatie
geschiedenis van het onderwijs aan doven en slechthorenden in Nederland
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Freda Kingma-van den Hoogen Kinderen beter leren communiceren
therapieprogramma voor communicatieve functies
Oefenprogramma voor kinderen met een stoornis in het autismespectrum of taalstoornissen, voor gebruik door leerkrachten, logopedisten en professionele opvoeders.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Grensoverschrijdend gedrag van pubers
Artikelen vanuit psychologisch, psychiatrisch en orthopedagogisch perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 219 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Esther Geurts Ouders betrekken in de residentiële jeugdzorg
een onderzoek naar inhoud en uitkomsten van contextgerichte hulpverlening
Non-fictie
Nederlands | 293 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Jet Isarin Altijd is altijd
leven en dood van een jongen met autisme en een schisis
Autobiografisch relaas van de moeder van een zoon die geboren werd met een schisis (gespleten lip, kaak en gehemelte) en een autistische stoornis.
Non-fictie
Nederlands | 348 pagina's | Thoeris, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Babs Kuiters Begrijpjijhet?
praktijkgids voor de begeleiding van kinderen met taalbegripsproblemen
Gids voor ouders en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Consultaal, [Almere] | 2010
Gedrukt boek
Chris Lauwers Gewoon een huis in autismeland
Autobiografisch relaas van een moeder over de puberteit van haar autistische zoon.
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | EPO, Berchem | 2010
Gedrukt boek
Peter Glorieux Zorgzame klas
psycho-educatie voor de basisschool
Handreiking voor leerkrachten aan de basisschool met een of meer leerlingen met ADHD, dyslexie, dyscalculie, DCD of Gilles de la Tourette.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Francien Dekker-van der Sande Signaleren van verstoord gehechtheidsgedrag
'best practice' voor het diagnosticeren van gehechtheidsproblemen bij kinderen, jongeren met een visuele en, of licht verstandelijke beperking
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | LEMMA, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Michiel Noordzij Echt wel!
de aanpak van gedragsproblemen; handboek voor ouders, docenten en hulpverleners
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | De Merel, Warmond | 2010
Gedrukt boek
Juliaan van Acker Zorgenkinderen
omgaan met opvoedingsproblemen
Non-fictie
Nederlands | 346 pagina's | Ambo, Amsterdam | 2001
Gedrukt boek