Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 698)
Ellen Sabin Weet jij wat autisme is?
leer alles over kinderen met autisme
Wat is autisme, waarom lijken kinderen anders die dat hebben en hoe kun je ze helpen? Doe-boekje met vragen, oefeningen en gekleurde tekeningen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 54 pagina's | Pica, Huizen | 2018
Gedrukt boek
Ad van Sprang Orthopedagogiek
een eerste oriëntatie
Non-fictie
Nederlands | 275 pagina's | Boom, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Suzanne van Assenbergh Omgaan met hooggevoeligheid op school
Leidraad voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Linde Kraijenhoff Het vollehoofdenboek
een werkboek voor kinderen en volwassenen
Werkboek voor het communiceren met kinderen die problemen hebben bij informatieverwerking en/of een verhoogde (prikkel)gevoeligheid hebben.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Acco, Den Haag | 2016
Gedrukt boek
Kobe Vanroy Boeien!
kinderen en jongeren met autisme motiveren
Praktische gids voor ouders en leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om kinderen met autisme te motiveren. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Pica, [Huizen] | 2023
Gedrukt boek
Daphne Jansen Adriaans Ik ben dyslectisch
het woord aan de kinderen
Kinderen van 9 tot 19 jaar vertellen hoe het is om dyslectisch te zijn. Met praktische informatie over dyslexie en tips voor onder andere familieleden en andere dyslecten. Voorzien van hun eigen tekeningen. Vanaf 9 tot 19 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Boom, Amsterdam | 2008
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Giel Vaessen Een wervelkind
praktisch handboek voor ouders van kinderen met ADHD, een pittig temperament of tegendraads gedrag
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2014
Gedrukt boek
Peter Vermeulen Brein bedriegt
autisme en normale tot hoge begaafdheid
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | EPO, Berchem | 2013
Gedrukt boek
Hans van Luit Dit is dyscalculie
achtergrond en aanpak
Uitleg en inzicht in dyscalculie, bedoeld voor leerkrachten, rekenspecialisten, studenten en ouders.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | LannooCampus, Houten | 2018
Gedrukt boek
Carl D'hondt | Hilde Van Rossen Succesvol begeleiden van hoogbegaafde kinderen en jongeren
Theoretische achtergronden en praktische tips voor ouders, leerkrachten en andere betrokkenen.
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2018
Gedrukt boek
Kees van Overveld Groepsplan gedrag
planmatig werken aan passend onderwijs
Pleidooi voor een planmatige aanpak ter voorkoming van gedragsproblemen in het basisonderwijs, met aandacht voor maatregelen voor de hele groep, voor kwetsbare leerlingen en voor leerlingen met ernstige gedragsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 316 pagina's | Pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Lida Nijgh | Mirjam Bogerd-van den Brink | Aart Bogerd Basisboek ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking
Studieboek op mbo/hbo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 276 pagina's | Boom Lemma uitgevers, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Cassie Zupke 50 dingen die ouders en leerkrachten van elkaar moeten weten over kinderen met autisme
Wegwijzer voor een betere samenwerking tussen ouders en leerkrachten bij de begeleiding van kinderen met autisme.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Pica, Huizen | 2015
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen en het jonge kind (0-8 jaar)
signaleren, praktische handelingsadviezen en tips
Beschrijving van taalontwikkelingsstroornissen bij het jonge kind (0-8 jaar), met aandachtspunten voor herkenning en signalering en begeleiding.
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | Lannoo Campus, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Erik Verliefde | Marta Stapert Focusing met kinderen
de kunst van communiceren op school en thuis
Praktische gids om de relatie met kinderen te verbeteren aan de hand van de communicatiemethode ‘focusing’, met praktische voorbeelden. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 212 pagina's | Acco Learn, Den Haag | 2023
Gedrukt boek
Monique Baard Weet jij wat ADHD is?
ervaar en leer alles over kinderen met ADHD
Hoe denken en voelen kinderen die ADHD hebben? Doe-boekje met vragen, oefeningen en stripachtige kleurentekeningen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 50 pagina's | Pica, Huizen | 2019
Gedrukt boek
Martine F. Delfos Kinderen en gedragsproblemen
aanleg, rijping of omgeving?
Non-fictie
Nederlands | 390 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Sam Tomlow Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong
Adviezen vanuit een antroposofische invalshoek aan ouders en leerkrachten van hoogbegaafde kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Christofoor uitgeverij, Zeist | 2019
Gedrukt boek
Marion van de Coolwijk | Wendy van Lammers van Toorenburg Ben ik in beeld?
(h)erkenning voor beelddenkende kinderen, hun ouders en leerkrachten
Wat is beelddenken, waar heb je dan moeite mee en wat zijn de voordelen ervan? Stapsgewijze uitleg met invulopdrachten en tips. Met stripachtige kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 7 jaar, zelfstandig van ca. 9 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek