Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 288)
V. van Geel De orde in orde
Vanuit diverse invalshoeken wordt het orde-houden op school belicht.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
Joannes Petrus Lambertus Maria van Oudenhoven Onderwijsongelijkheid en evaluatieve feedback
Studie over vijf experimenten die betrekking hadden op de relatie tussen het beoordelend gedrag van de onderwijsgevende en het ontstaan van verschillen in onderwijsprestaties
Non-fictie
Nederlands | 83 pagina's | Van Walraven, Apeldoorn | 1983
Gedrukt boek
Kinderen tot lezen stimuleren
bijdragen aan het gelijknamige symposium gehouden op 21 december 1982 op de Katholieke Hogeschool Tilburg
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
Vereniging voor Onderwijs Research Schoolorganisatie, didactiek en differentiatie
onderlinge samenhang bij onderwijsvernieuwingen
Bundel opstellen.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1983
Gedrukt boek
Gereformeerde Vereniging voor Onderwijzers, Leraren en Kleuterleidsters Het gereformeerd onderwijs
identiteitsbezinning
Verzamelde opstellen over het protestants-christelijk onderwijs in Nederland en met name de vrijgemaakt-gereformeerde visie hierop.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Kok, Kampen | 1983
Gedrukt boek
Jo Ritzen Wat is onderwijs ons waard?
een sociaal-economische benadering
Beschouwingen over het bezuinigingsbeleid van de overheid, door de hoogleraar onderwijseconomie aan de Erasmusuniversiteit.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1983
Gedrukt boek
Rudolf Steiner Methodiek en didactiek van de opvoedkunde
Veertien lezingen waarin de praktische kanten van het lesgeven in een Vrije School worden belicht
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Zevenster, Zeist | 1983
Gedrukt boek
Het bestuur van het openbaar onderwijs
Uiteenlopende beschouwingen over de best mogelijke bestuursvorm voor het openbaar onderwijs oorspronkelijk gehouden op een in april 1982 gehouden symposium aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam.
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1983
Gedrukt boek
J.S. ten Brinke Bij Nederlands leer je iets!
Nederlands | 16 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1983
Gedrukt boek
W. van Esch Allochtone leerlingen in het voortgezet onderwijs
een onderzoek op drie scholen voor voortgezet onderwijs naar faktoren die van invloed zijn op de onderwijskansen van allochtone leerlingen
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs, 's-Gravenhage | 1983
Gedrukt boek
Anna Wahlgren Het groot opvoedboek
Non-fictie
Nederlands | 832 pagina's | Forum, Amsterdam | 2005
Gedrukt boek
Examens in discussie
een bundel opstellen
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1983
Gedrukt boek
P. Smets Werk verdelen op school
taakdifferentiatie en schoolorganisatie in het voortgezet onderwijs
Onderzoeksverslag op basis van bronnenonderzoek.
Non-fictie
Nederlands | 254 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociologie, Nijmegen | 1983
Gedrukt boek
A.G. van der Steur De opleiding tot kleermaker in de loop der eeuwen
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Technische School voor Mode en Kleding, 's-Gravenhage | 1983
Gedrukt boek
J.H.G.I. Giesbers De Katholieke Universiteit Nijmegen
òòk een onderwijsinstelling
Non-fictie
Nederlands | 12 pagina's | Katholieke Universiteit, Nijmegen | 1983
Gedrukt boek
W.A. Wassenaar De mythe van het linkshandige kind
feiten en ficties in de psychologische diagnostiek
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | Dekker & Van de Vegt, Nijmegen | 1983
Gedrukt boek
Inleiding tot de orthopedagogiek
facetten van hulpverlening bij opvoedingsproblemen
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Boom, Meppel [etc.] | 1983
Gedrukt boek
Ben Wilbrink Toetsvragen schrijven
Handleiding voor het bedenken van vragen over de leerstof, geschikt om in (eind)-toetsen te gebruiken.
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Spectrum, Utrecht [etc.] | 1983
Gedrukt boek
Joop Bokhove Werken met kaarten
begrijpend kaartlezen en kaartkennis
Studieboek waarin het nut en de inhoud van het onderwijs in het aanvankelijk en voortgezet kaartlezen op de basisschool wordt uiteengezet
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
J. Geurts Het kort-mbo tussen aanbod en vraag
een onderzoek naar de kwantitatieve aansluitingsproblematiek van schoolverlaters van lbo en mavo
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociologie, Nijmegen | 1983
Gedrukt boek