Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 189)
Jo Ritzen Wat is onderwijs ons waard?
een sociaal-economische benadering
Beschouwingen over het bezuinigingsbeleid van de overheid, door de hoogleraar onderwijseconomie aan de Erasmusuniversiteit.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1983
Gedrukt boek
R. Panis Opvoedingsgedrag van ouders en interessepatronen van jongens en meisjes aan het eind van de lagere schoolperiode
een empirische verkenning op het gebied van de geslachtsrolsocialisatie
Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Hoogveld Instituut, Nijmegen | 1983
Gedrukt boek
Wordt gezinsopvoeding anders?
verslag van een studiedag gehouden te Leuven op 30 maart 1982
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | Acco, Leuven | 1983
Gedrukt boek
Studiecentrum OTO W.O.-H.B.O.-samenwerking
bijdragen tot de Onderwijs Research Dagen 1981
Studie over de mogelijkheden tot samenwerking bij het tertiair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Studiecentrum OTO, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
Wim Knulst Waar blijft de tijd
onderzoek naar de tijdsbesteding van Nederlanders
Verslag en vergelijking van twee onderzoeken in 1975 en 1980 uitgevoerd onder 2700 Nederlanders.
Non-fictie
Nederlands | 313 pagina's | Staatsuitgeverij, 's-Gravenhage | 1983
Gedrukt boek
Pieter van der Kley Zeg na, jij!
over regels, patronen, beurten, selektie en reproduktie in het lager onderwijs
Studie naar de invloed van het milieu en de sekse op het leerproces in de lagere klassen van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Muusses, Purmerend | 1983
Gedrukt boek
Cor van der Burg | Steven van Campen Kijk - lezen
stripverhalen in het basisonderwijs
Na een theoretische uiteenzetting over structuur en beeldspraak van strips volgen tal van lessuggesties voor het werken met strips in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
Vereniging voor Onderwijs Research Onderwijs en opleiding
Verzamelbundel van tien voordrachten.
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1983
Gedrukt boek
Joop Bokhove Werken met kaarten
begrijpend kaartlezen en kaartkennis
Studieboek waarin het nut en de inhoud van het onderwijs in het aanvankelijk en voortgezet kaartlezen op de basisschool wordt uiteengezet
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
K.I.C. Abelman De onderkant onderwezen
het volkskind en de school in de jaren 1900-1940; een literatuurstudie
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | SISWO, Amsterdam | 1983
Gedrukt boek
C.G. Haenen-van der Hout Handschrift als signaal
een wegwijzer voor ouders en andere opvoeders voor het vroegtijdig herkennen van problemen of achterstanden in de schrijfontwikkeling van kinderen
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Ankh-Hermes, Deventer | 1983
Gedrukt boek
Aryan van der Leij Ernstige leesproblemen
een onderzoek naar mogelijkheden tot differentiatie en behandeling
Non-fictie
Nederlands | 298 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1983
Gedrukt boek
Jan A. Knepper Situationele begeleiding
begeleiding van taakgerichte groepen in hun thuissituatie
Het begeleiden van groepen, werkzaam in de culturele- of welzijnssector en in het bedrijfsleven
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Nelissen, Baarn | 1983
Gedrukt boek
Christine G. Kuipers Behandeling van woordblindheid
Diagnostiek en richtlijnen voor de behandeling van dyslexie afzonderlijk uitgewerkt voor jonge kinderen en ouderen.
Non-fictie
Nederlands | 280 pagina's | Staatsuitgeverij, 's-Gravenhage | 1983
Gedrukt boek
C.A. Arnold Omgaan met (wetenschappelijke) onderwijsliteratuur
een praktische gids voor onderwijs, onderzoek en beleid; met speciale aandacht voor (ortho)pedagogische, andragogische en overige sociale wetenschappen
Handleiding met zoekstrategie voor het winnen van wetenschappelijke informatie op het terrein van onderwijsliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 226 pagina's | SVO, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
Kinderen tot lezen stimuleren
bijdragen aan het gelijknamige symposium gehouden op 21 december 1982 op de Katholieke Hogeschool Tilburg
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
Studiecentrum OTO De autonomie van het hoger onderwijs
verslag van het gelijknamige OTO-congres
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | Studiecentrum OTO, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
Marleen Wijma Lezen en lezen is twee
over de wijze waarop kinderen lezen
Onderzoek naar de verschillen en overeenkomsten tussen beoordelingen van volwassenen en van kinderen van zeven boeken voor de leeftijd van 10 tot 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Van In, Lier | 1983
Gedrukt boek
H.K. Knijff Diagnose en behandeling in de orthopedagogiek
een onderzoek naar het diagnostiseren op een internaat voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen
Non-fictie
Nederlands | 57 pagina's | Sassenhein, Haren | 1983
Gedrukt boek
Leren van volwassenen
contouren van een didactiek
Verzameling verhandelingen met praktijkgerichte informatie over onderwijsmethoden.
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | Boom, Meppel [etc.] | 1983
Gedrukt boek