Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 262)
Wilna A.J. Meijer Algemene pedagogiek en culturele diversiteit
Inleiding over recente problemen in onderwijs en opvoeding en bezinning op thema's die samenhangen met cultuur en cultuuroverdracht.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Intro, Nijkerk | 1992
Gedrukt boek
Albert K. Boekhorst Informatiekunde in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 10 pagina's | Vakgroep Boek-, Bibliotheek- en Informatiewetenschap, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Th.M.E. Liket Vrijheid & rekenschap
zelfevaluatie en externe evaluatie in het voortgezet onderwijs
Beschouwingen over de kwaliteit van het voortgezet onderwijs en de optimalisering ervan.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Lotty Eldering Opstap
een opstap naar meer schoolsucces?
Analyse van een gezinsinterventieprogramma voor allochtone gezinnen
Non-fictie
Nederlands | 213 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Een werkmodel voor de toelating tot het speciaal onderwijs
Besproken wordt hoe bij een toelatingsonderzoek beter aangesloten kan worden bij al bekende informatie en bij de aanpak van het kind na plaatsing.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Balans, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Erasmus Universiteit Rotterdam Erasmus in beeld, beeld van Erasmus
1913-1993
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Erasmus Universiteit Rotterdam, Rotterdam | 1992
Gedrukt boek
Jan D.H.M. Vermunt Leerstijlen en sturen van leerprocessen in het hoger onderwijs
naar procesgerichte instructie in zelfstandig denken
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Maria Josephina Meesters Loopbanen in het onderwijs en op de arbeidsmarkt
verticale en horizontale differentiatie in het voortgezet onderwijs; oorzaken en gevolgen voor de arbeidsmarktpositie van Nederlandse jongeren
In dit proefschrift staat de vraag centraal in hoeverre capaciteiten, geslacht en milieu een rol spelen bij verschillende soorten schoolkeuze, wat de gevolgen van deze schoolkeuzen zijn voor de latere arbeidsmarktloopbaan en of capaciteiten, geslacht en milieu ook gedurende deze arbeidsmarktloopbaan nog een rol spelen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1992
Gedrukt boek
E. Warries Inleiding instructietheorie
Non-fictie
Nederlands | 235 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
S.E.K. Faber Wat doen we eraan?
gedragsproblemen en sociale ontwikkeling bij 4- tot 12-jarigen
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Intro, Nijkerk | 1992
Gedrukt boek
I. Dienaar Een kleurrijke uitdaging
intercultureel onderwijs voor het jonge kind
Vergelijkende beschrijvingen van de dagelijkse praktijk op vier basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Edu'Actief, Meppel | 1992
Gedrukt boek
Leo Lucassen Het partiële gelijk
controverses over het onderwijs in de eigen taal en cultuur en de rol daarbij van beleid en wetenschap (1951-1991)
Studie naar de wijze waarop wetenschap en politiek elkaar hebben beïnvloed op het gebied van het onderwijs aan allochtone kinderen in Nederland, met name het OETC.
Non-fictie
Nederlands | 199 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Daniel Pennac In een adem uit
het geheim van het lezen
Gedachten over leesbevordering als de inwijding van kinderen in de magie van het leesavontuur.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | De Brink, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
P.A. van Lier Sociaal-emotionele ontwikkeling
de vertrouwensrelatie als basis
Studieboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | De Ruiter, [Gorinchem] | 1993
Gedrukt boek
Germa Nijssen Scholen van het rijk
geschiedenis van de Rijksscholen in Nederland, 1864-1992
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen, Zoetermeer | 1992
Gedrukt boek
A.F.J. van Kempen Dertig jaar Katholieke Leergangen
1962-1992
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | ITHO (Instituut voor Toegepast Historisch Onderzoek), Stichting Katholieke Leergangen, Tilburg | 1992
Gedrukt boek
Cornelia Jacoba Maria Maas Probleemleerlingen in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | 1992
Gedrukt boek
Elsje Carla Schram Zorgverbreding in vernieuwingsscholen
een vergelijkend onderzoek naar opvattingen van verantwoordelijkheid voor kinderen in 'gewone' basisscholen, Montessori- en Jenaplanscholen
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Taakgroep Nederlands Van onbegrensd belang: de staat van het onderwijs Nederlands in Nederland en Vlaanderen
rapport van de Taakgroep Nederlands
Onderzoek naar de positie van het vak Nederlands in het onderwijs, met aanbevelingen ter verbetering.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Stichting Bibliographia Neerlandica, 's-Gravenhage | 1992
Gedrukt boek
Marlies Beermann Muziek- en dansspelletjes voor kinderen van 3-8 jaar
120 eenvoudige en creatieve groepsspelletjes gebaseerd op dans en muziek, bedoeld voor alle onderwijs- en vormingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 1994
Gedrukt boek