Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 172)
Y. Leenders Klassenmanagement in de onderbouw
Handleiding voor leerkrachten in de onderbouw om de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren.
Non-fictie
Nederlands | 230 pagina's | CPS, Amersfoort | 2007
Gedrukt boek
Jos Letschert Op verhaal komen
thematisch onderwijs waarbij verhalen in het middelpunt staan
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1995
Gedrukt boek
Bert Ruck Snellezen
lees beter, lees sneller
Praktische handleiding voor het verhogen van het leestempo.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Prisma, Houten | 2010
Gedrukt boek
Pieter Mols Kijken met kunst
een ideeënboek voor tentoonstellingsbezoek
Bestemd voor leerkrachten in de bovenbouw van het basisonderwijs die hun leerlingen in contact willen brengen met hedendaagse kunst.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1994
Gedrukt boek
W.H. Ouwehand Omgaan met rollenspelen
Praktische handleiding voor (beginnende) trainers en opleiders.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | DELWEL, 's-Gravenhage | 1994
Gedrukt boek
Herman Vuijsje Vergezichten
tien visies op recreatie en beleid
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Op Lemen Voeten, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Folkert Hendrik Haanstra Effects of art education on visual-spatial ability and aesthetic perception
two meta-analyses
Non-fictie
Engels | 345 pagina's | Thesis Publishers], [Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
H. Bouwers Diagnostiek en behandeling van spellingproblemen
Handboek voor leerkrachten in het basis- en speciaal onderwijs, orthopedagogen en remedial teachers.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Intro, Nijkerk | 1994
Gedrukt boek
Platform Jonge Allochtonen Kinderen kleuren de toekomst
intercultureel opvoeden in theorie en praktijk
Opstellen over aspecten van de opvoeding van kinderen tot 6 jaar in een multiculturele samenleving.
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | De Tijdstroom, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Mineke Bosch Het geslacht van de wetenschap
vrouwen en hoger onderwijs in Nederland 1878-1948
Historisch overzicht van de ervaringen van vrouwen, die aan universiteiten en hogescholen een wetenschappelijke carrière trachtten te volgen.
Non-fictie
Nederlands | 597 pagina's | Sua, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Roel de Groot Kinderen met leer- en gedragsproblemen
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | Boom, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Theo Oudkerk Pool Modulair opleiden
Beschrijving van primaire onderwijskundige inzichten.
Non-fictie
Nederlands | 411 pagina's | Thieme, Zutphen | 1994
Gedrukt boek
Eva M. Tol-Verkuyl Van opzet tot opmaak
stappenplan voor het maken van verslagen en scripties
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | Coutinho, Bussum | 1994
Gedrukt boek
Ingrid van den Berg Internationalisering van de Nederlandse kunst en cultuur
literatuurlijst
Geannoteerde lijst van boeken en tijdschriftartikelen.
Non-fictie
Nederlands | 138 pagina's | Boekmanstudies, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Daphne de Lange Handboek jongereninformatie
methodiek voor het informatie- en advieswerk
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | Boom, Amsterdam [etc.] | 1994
Gedrukt boek
Cor Geljon Literatuur en leerling
een praktische didactiek voor het literatuuronderwijs
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Coutinho, Bussum | 1994
Gedrukt boek
Joseph Pieter Adriaan van Vugt Broeders in de katholieke beweging
de werkzaamheden van vijf Nederlandse onderwijscongregaties van broeders en fraters, 1840-1970
Non-fictie
Nederlands | 407 pagina's | KDC/KSC, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Gerard Leenders Lief, links en lastig
zeventig jaar Volksontwikkeling en Natuurvriendenwerk
Korte geschiedenis van het IvAO (Instituut voor Arbeiders Ontwikkeling; opgericht in 1924), later omgedoopt tot NIVON (Nederlands Instituut voor Volksontwikkeling en Natuurvriendenwerk).
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | NIVON, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Boudewijn Hogeboom Ouders en schoolsucces
activiteiten om ouders bij het onderwijs te betrekken
Onderzoek naar de relatie tussen de mate van betrokkenheid die ouders voelen bij de school en de prestaties van hun kinderen op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1994
Gedrukt boek
Wilma Strik Boos, bang, blij
themamap voor peuters en kleuters
Praktische handleiding voor leerkrachten, gericht op de stimulering van de sociaal-emotionele ontwikkeling en taalontwikkeling bij kinderen van 2 tot 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Samsom H.D. Tjeenk Willink, Alphen aan den Rijn | 1994
Gedrukt boek