Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 108)
Jozef J.M. Kok Talenten transformeren
over het nieuwe leren en nieuwe leerarrangementen
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2004
Gedrukt boek
Maurice van Lieshout Voorkomen beter dan herstellen
jongeren over oorzaken en aanpak van voortijdig schoolverlaten
Non-fictie
Nederlands | 39 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
Werken met een elektronisch portfolio
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen [etc.] | 2003
Gedrukt boek
Paul van Agten Starten met middenmanagement
Praktische gids voor hoofden en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2003
Gedrukt boek
Ali de Regt Investeren in je kinderen
over de keuze voor particulier onderwijs in Nederland
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Boom, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Deb Curtis Leven en leren met kinderen
de groepsruimte als pedagoog
Ideeën voor het inrichten van de ruimte in kindercentra.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Elsevier gezondheidszorg, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Evenwichtig onderwijs
samenspel tussen gevoel en verstand
Praktische handreiking voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs voor het benutten van emotionele intelligentie bij scholieren.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
M. Golverdingen Inspirerend onderwijs
de pedagogische opdracht van de reformatorische school
Pleidooi voor reformatorisch onderwijs, door de predikant van de Gereformeerde Gemeenten, van 1981 tot 2003 voorzitter van de besturenorganisatie Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs (VGS).
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Groen, Heerenveen | 2003
Gedrukt boek
Beate Letschert-Grabbe Dennis, de schrik van de school
hoe pedagogisch werken de kwaliteit van het onderwijs verbetert
Ervaringen en inzichten van een onderwijzers in het basisonderwijs betreffende de aanpak van kinderen met storend gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2008
Gedrukt boek
Landelijk Samenwerkingsverband Dagbehandeling voor Jeugdigen (Boddaertcentra) Boddaert 100 jaar
ontwikkelingen in de dagbehandeling voor schoolgaande jeugd
Non-fictie
Nederlands | 284 pagina's | SWP, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Ed Taylor Competenties in het voortgezet onderwijs
Beschouwing over het aankweken van vaardigheden bij scholieren in het vmbo, teneinde hen te laten doorstromen naar ROC's.
Non-fictie
Nederlands | 75 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
J.D. van der Ploeg Knelpunten in de jeugdzorg
onderbelichte onderwerpen
Overzicht van actuele knelpunten in de jeugdzorg, met aanbevelingen voor oplossing, verbetering en aanpassing op basis van recente onderzoeksresultaten.
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2003
Gedrukt boek
Louis Steeman Leidinggeven aan ontwikkelingsgericht leren?
Non-fictie
Nederlands | 78 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2003
Gedrukt boek
Margreet van der Burg Vrouwen, Wageningen en de wereld
wetenschap, studie en loopbaan, 1918-2003
Vrouwen, Wageningen en de Wereld besteedt niet alleen aandacht aan studiekeuze en studierendement, maar ook aan studieklimaat, studentenleven en de maatschappelijke positie van de afgestudeerde vrouwen. Diegenen die een universitaire carrière ambieerden, moesten tot 1946 genoegen nemen met een positie als assistent. Sindsdien zijn enkelen in de wetenschappelijke top doorgedrongen. Deze Wageningse vrouwen worden hier voor het voetlicht gehaald.
Non-fictie
Nederlands | 254 pagina's | Verloren, Hilversum | 2003
Gedrukt boek
Frans Schalkwijk Diagnostiek in de praktijk
een handleiding voor beginnende hulpverleners
Inleiding tot de diagnostiek in de geestelijke gezondheidszorg.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Boom, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Hans den Dulk Handelingsplanning in het voortgezet onderwijs
Praktische handleiding voor leerkrachten voor het opstellen van een handelingsplan ten behoeve van leerlingen die leerondersteuning nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2003
Gedrukt boek
Integrale leerlingenzorg in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 69 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
Petra Ponte Interactieve professionaliteit en interactieve vormen van kennisontwikkeling in speciale onderwijszorg
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
Willem Wind Omgaan met hoogbegaafde leerlingen
een doe-boek voor de (aankomende) leerkracht in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Coutinho, Bussum | 2003
Gedrukt boek
Nelleke Manneke Ongehoord spraakmakend
honderdvijftig jaar onderwijs en zorg voor auditief beperkten in Rotterdam en wijde omgeving
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Koppel uitgeverij, Rotterdam | 2003
Gedrukt boek