Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 91)
Lida Nijgh | Nicolien van Tol Leren reflecteren
Studieboek op hbo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2017
Gedrukt boek
Annemiek T. Harder Residentiële jeugdzorg in beeld
een overzichtsstudie naar de doelgroep, werkwijzen en uitkomsten
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | SWP, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
Samen op een hobbelpaard
over preventie en ondersteuning van opvoedingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek
Jet Isarin Hoor hen!
MSN-gesprekken met dove en slechthorende jongeren
Verslag van een onderzoek onder dove en slechthorende jongeren over hun ervaringen met maatschappelijke kwesties en hun leef- en denkwereld.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Koninklijke Effatha Guyot Groep, Zwolle | 2006
Gedrukt boek
Gemeentelijk Pedologisch Instituut Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen
driekwart eeuw kinderstudies in het Paedologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | Meinema, Zoetermeer | 2006
Gedrukt boek
Initia, bureau voor kunst- en cultuurinitiatieven Peinzen
49 filosofische vragen voor kinderen
Didactische handleiding voor leerkrachten in het kleuter- en basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2006
Gedrukt boek
N.K. Pameijer Handelingsgericht werken: een handreiking voor de interne begeleider
samen met leraar, ouders en kind aan de slag
Non-fictie
Nederlands | 201 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2008
Gedrukt boek
Ans van Berkel Orthodidactiek van het Engels
Handleiding voor docenten en ouders van kinderen met dyslexie.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Coutinho, Bussum | 2006
Gedrukt boek
Yvonne Gerrits-Douma Verkeerd verbonden?
voorlichtingsboek voor jongeren met ADHD of een contactstoornis
Wat betekent het om ADHD of een contactstoornis te hebben, wat voor problemen kun je daardoor tegenkomen en hoe ga je ermee om? Met opdrachten, vragen, tips en verhalen van jongeren. Vanaf ca. 12 jaar, waarbij begeleiding noodzakelijk is.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | SWP, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
Marianne de Groot De honden blaften en de karavaan trok verder
ervaringsgerichte verhalen over het fragiele X syndroom
Persoonlijke ervaringen van een moeder met twee verstandelijk gehandicapte zoons.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Cyclus, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek
R. de Groot Zienderogen
theorie en praktijk, diagnostiek en behandeling van oogmotorische problemen bij het leren lezen, spellen en schrijven
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Agiel, Utrecht | 2006
Gedrukt boek
Ad Wiese Vraaggestuurde ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking
31 thema's voor de supportmedewerker
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Nelissen, Soest | 2006
Gedrukt boek
Wendy Lammers van Toorenburg Hoogbegaafd, nou èn?
ontdek-boek over hoogbegaafdheid
Non-fictie
Nederlands | 105 pagina's | Samsara, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Diny van der Aalsvoort Jonge leerlingen met een risicovolle ontwikkeling
achtergronden, diagnose en behandeling
Handboek voor onderwijskrachten, orthopedagogen, schoolbegeleiders en andere beroepsbeoefenaars met betrekking tot leerlingen met ontwikkelingsstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2006
Gedrukt boek
Wim Kroon Weesmeisjes in Apeldoorn
geschiedenis van het Weeshuis der Hervormde Gemeente van Apeldoorn en Het Loo, 1806-2006
Non-fictie
Nederlands | 438 pagina's | Walburg Pers, Zutphen | 2006
Gedrukt boek
Remediëren wiskunde, de basisschool voorbij
een aanzet tot orthodidactisch werken in het vak wiskunde
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | LannooCampus, Leuven | 2006
Gedrukt boek
Esther Irene de Bruin The chaotic mind: a study of children with thought disorders and social contact problems
Non-fictie
Engels | 135 pagina's | 2006
Gedrukt boek
Stuart Blume Grenzen aan genezen
over wetenschap, technologie en de doofheid van een kind
Persoonlijk relaas van een vader van wie het zoontje doof bleek te zijn; de ouders zagen zich daardoor gesteld voor talrijke medisch-ethische vragen omtrent behandeling, onder meer in hoeverre ouders voor hun kind een keuze kunnen of mogen maken.
Non-fictie
Nederlands | 383 pagina's | Bakker, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
INCLUES Network In-clues
clues to inclusive and cognitive education; recommendations, theory, research, application models of good practice
Overzicht van de stand van zaken bij een Europees project voor inclusief onderwijs, een vorm van aangepast onderwijs binnen de gewone klassencontext aan kinderen die normaal in het buitengewoon onderwijs terechtkomen.
Non-fictie
Engels | 77 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek
Jeanette L. McAfee Navigeren in de sociale wereld
een programma voor (rand)normaal begaafde personen met een autismespectrumstoornis
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek