Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 153)
Mark Mieras | Marijke van Dijk | Jan Bart Dieperink Voor de leeuwen!
over leerlingen, hun heftige hersens en trefzeker lesgeven
Hand- en werkboek voor beginnende docenten, met didactische tips en achtergronden.
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2016
Gedrukt boek
Theo van der Heijden | Daniëlle van der Heijden | Tamar Kopmels Vertrouwen in je klas
emotionele veiligheid op de basisschool met TA
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Werkwoordspelling
Oefeningen om de spelling van werkwoorden te oefenen. In dit deel komen de tegenwoordige tijd, stam- en spellingregels en bijzondere werkwoorden aan bod. Met antwoorden en zwart-witillustraties. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2016
Gedrukt boek
Werkwoordspelling
Oefeningen om de spelling van werkwoorden te oefenen. In dit deel komen alle spellingregels en vervoegingen van de werkwoorden in de tegenwoordige tijd en verleden tijd gemengd aan bod. Met antwoorden en zwart-witillustraties. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 44 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2016
Gedrukt boek
Klaas Fleurke Hartleers
wijze lessen uit de dagelijkse schoolpraktijk
De auteur biedt via de persoon van Meester Thijs vanuit historisch perspectief een dwarsdoorsnede van de huidige, dagelijkse basisschoolpraktijk.
Non-fictie
Nederlands | 295 pagina's | Uitgeverij Aspekt, Soesterberg | 2016
Gedrukt boek
Marijke Bouwhuis De leraar in beeld
handboek beeldbegeleiding in het onderwijs
Overzicht van alle relevante aspecten van een vorm van begeleiding en coaching die steeds belangrijker wordt.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Pica, [Huizen] | 2016
Gedrukt boek
Anton Horeweg ADHD in de klas
praktische gids voor leraren
Informatie over kinderen in het basisonderwijs met ADHD, ADD en bijkomende stoornissen en praktische tips hoe met hen om te gaan in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | LannooCampus, Tielt | 2021
Gedrukt boek
Inke Brugman | Renate van Leeuwen | Lenneke Bazen Huiswerk Bikkels
handboek voor middelbare scholieren
Waarom moet je eigenlijk leren, waar doe je het allemaal voor? Hoe kun je het beste leren? Tips en (invul)oefeningen voor het maken van huiswerk Met stripachtige kleurentekeningen. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2016
Gedrukt boek
Eva van de Weijer-Bergsma | Hans van Luit | Emilie Prast | Evelyn Kroesbergen | Jarise Kaskens | Carla Compagnie-Rietberg | Ina Cijvat | Henk Logtenberg Differentiëren in het rekenonderwijs
hoe doe je dat in de praktijk?
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | [Graviant scientific & educational books], [Doetinchem] | 2016
Gedrukt boek
Jan van der Ploeg Klein handboek voor opvoeders
Vlotte vraagbaak voor thuis en op school voor hulp bij opvoedingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Sonja Ehlers | Meta Kuipers Methodiek oudergericht pedagogisch adviseren
Uitleg van de wijze waarop hulpverleners ouders door advies kunnen bijstaan bij de oplossing van opvoedingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Barry Redeker De ringaanpak
een groepsdynamische benadering voor een veilige klas
Sociaal-emotionele aanpak gericht op positieve groepsvorming en een veiliger klimaat in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Uitgeverij Pica, [Huizen] | 2024
Gedrukt boek
Sanne Böttger | Joke Langbein | Dick Memelink Materialen doen ertoe!
praktijkboek voor het werken met jonge kinderen
Vraagbaak voor professionals in kinderopvang, peuterspeelzaal en groep 1 en 2 van de basisschool over het nut en belang van het aanbieden van ontwikkelingsmaterialen aan jonge kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Esstede, Heeswijk Dinther | 2016
Gedrukt boek
Patricia van Slobbe | Michel van Ast Kleppen dicht!
effectief leren met ICT
Bespreking van principes uit het onderwijs, zoals interactie en differentiatie, met speciale aandacht voor de vraag wanneer ICT te gebruiken en wanneer niet.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Pica, [Huizen] | 2016
Gedrukt boek
Françoise Lucas Actief met taalvaardigheid
werken met literaire genres in de klas
Lesmethode voor docenten onderbouw voortgezet onderwijs en NT2 en studenten lerarenopleiding.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
LVS- en entreetoets oefenboek
gemengde opgaven voor groep 6
Zo'n 250 invulvragen om te oefenen voor de LVS- en Entreetoets voor groep 6 over taal, rekenen en studievaardigheden. Bevat ook de antwoorden. Met kleine zwart-wittekeningen. Onder begeleiding vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2016
Gedrukt boek
Saskia Jacobsen | Jolanda Toet Basiscursus Powerpoint 2016
Non-fictie
Nederlands | 230 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2016
Gedrukt boek
Marcel van de Wiel Executieve functies in de klas
maak leren sterk; 11 aanraders
Praktische tips op neuropsychologische basis om (vooral basisschool)leerlingen te stimuleren in het uitvoeren van sociaal en doelgericht gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2016
Gedrukt boek
Séverine Van De Voorde Wijzer in ontwikkelingsstoornissen
een overzicht van theorie en praktijk
Overzicht van functionele stoornissen bij kinderen, aansluitend bij de nieuwe versie van het internationaal classificatiesysteem DSM 5.
Non-fictie
Nederlands | 301 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2020
Gedrukt boek
Ellen Luteijn | Hans Nieuwenstein | Ina van Berckelaer-Onnes Een passend aanbod bij autisme
een handreiking voor het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2016
Gedrukt boek