Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 144)
Noëlle Pameijer Handelingsgericht werken
samenwerken aan schoolsucces
Theoretisch en praktisch kader bij het implementeren van handelingsgerichte primaire onderwijs- en zorgwerkprocessen.
Non-fictie
Nederlands | 351 pagina's | Acco, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Judith van Gent Eigenwaardig opvoeden met het B-tree model
vol vertrouwen & op eigen wijze
Pedagogische adviezen aan ouders en professionele opvoeders.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Uitgeverij Salta Publishing, [St. Pancras] | 2017
Gedrukt boek
Elena Carmona van Loon | Karina Carmona van Loon Versterk de regie van leerkracht en leerling
8 aanraders
Beschrijving van een methodiek voor regieversterkend handelen van leerling en leerkracht in het basisonderwijs, met de focus op de rol, taak en functie van de intern begeleider.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2017
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in de klas
praktische handelingsadviezen en tips
Praktische handelingsadviezen en tips bij taalontwikkelingsstoornissen in de klas, bestemd voor leerkrachten van basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | LannooCampus, Houten | 2017
Gedrukt boek
Marcel Schmeier Effectief rekenonderwijs op de basisschool
Onderwijskundige uitgave waarin een praktisch didactische oplossing wordt geboden voor het dilemma rond realistisch dan wel traditioneel rekenen.
Non-fictie
Nederlands | 296 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Sandra Voetelink Stressloos leren
de weg naar optimale talentontwikkeling; voor docenten en leerlingen in het (basis)onderwijs
Tips en oefeningen van een voormalige topsporter voor leerlingen en leerkrachten voor het beter omgaan met stress.
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Panta Rhei uitgeverij, [Katwijk aan Zee] | 2017
Gedrukt boek
Annemiek Deij Elk woord telt
omgaan met een taalontwikkelingsstoornis, TOS
Informatie en adviezen voor ouders, opvoeders, leerkrachten en hulpverleners over de omgang met kinderen en volwassenen met een taalstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 356 pagina's | Primascriptum, [Bavel] | 2018
Gedrukt boek
Lilian C. van der Poel-de Schipper Bijdehante baby’s en pittige peuters
herkennen van een ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen
De schrijfster introduceert in dit boek de XL-signaleringslijst voor het herkennen van een ontwikkelingsvoorsprong bij baby's en peuters. In het eerste deel van het boek een theoretisch kader, het tweede gedeelte gaat in op de praktijk. Geschikt voor pedagogisch medewerkers en allen die zich vanuit professie of interesse bezighouden met jonge kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Leuker.nu, [Nieuwolda] | 2017
Gedrukt boek
Sandra Cornelissen Kook het lekker zelf!
Maak zelf vegetarische roti of een sperziebonenschotel met pindasaus. Tien recepten worden stap voor stap, met zo'n 30 tot 50 kleine foto's, uitgelegd. Met paginagrote sfeerfoto's in kleur. Voor (autistische) kinderen, met hulp vanaf ca. 6 jaar, zelfstandig vanaf ca. 10 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Tim Bowman 88 inzichten om nog beter les te geven
Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Joris Denoo Verlichte gedichten
creatief en taalbeschouwelijk omgaan met poëzie; voor jongeren van 9 tot 14 jaar
Hoe interpreteer je gedichten? Via gedichten van de auteur zelf komen allerlei aspecten van poëzie aan bod. Vanaf ca. 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Peter Mol Een stille leerling in je klas
de leraar als betekenisvolle andere bij kindermishandeling
Een actuele, goed onderbouwde benadering van met name de rol van de leerkracht bij kindermishandeling.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | LannooCampus, Houten | 2017
Gedrukt boek
Herman Veenker | Henderien Steenbeek | Marijn van Dijk | Paul van Geert Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool
een dynamische visie op leren en onderwijzen
Theorie en praktijk over het investeren in talentvol gedrag van kinderen, maar ook in dat van studenten en docenten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Uitgever Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
Ella de Jong | Paolo Terni Vertrouwen in ieder kind
oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Aanpak om kinderen voor te bereiden op de 21-eeuwse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op strategieën om oplossingsgericht te denken en te werken.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Iris Komarek | Felicitas Komarek Slimmer studeren
Tips en tricks voor effectief leren met zo min mogelijk inspanning.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2019
Gedrukt boek
Gert Biesta De terugkeer van het lesgeven
Pleidooi voor het herontdekken van het lesgeven en het belang van de leraar in het hedendaagse onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Phronese, [Culemborg] | 2018
Gedrukt boek
David Mitchell Gelijke kansen in de school
diversiteit in vijf thema's
Handreiking voor (aankomende) leraren van diverse onderwijstypen om effectief les te geven aan een grote verscheidenheid van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 292 pagina's | Pica, Huizen | 2018
Gedrukt boek
Gé Haans Ouderschap zonder opvoederschap
ouders over verlies van opvoederschap en samenwerking met pleegouders
Beschouwing aan de hand van interviews over ouders die hun kinderen verliezen aan de pleegzorg, met aandacht voor het verlies en de samenwerking met pleegouders.
Non-fictie
Nederlands | 279 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Ben Slavic TPRS in een jaar!
technieken en tips voor een succesvolle toepassing van TPRS
Verhandeling over het lesgeven in vreemde- en tweede-talenonderwijs aan de hand van verhalen en gesprekken in de doeltaal om creativiteit en spontane spreekvaardigheid te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Arcos Publishers, [Broek in Waterland] | 2021
Gedrukt boek
Els Smekens De klas van (n)u
Praktijk- en werkboek voor leerkrachten in het basisonderwijs voor het versterken van de eigen competenties op het gebied van lesgeven en kwaliteitsrijk onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek