Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 542)
Sanne Kanis | Aaron Mirck Niet appen tijdens het eten
en andere onmisbare regels voor het digitale tijdperk
Gids met handreikingen om wegwijs te worden in de ongeschreven regels van de digitale wereld aan de hand van veelvoorkomende digitale ergernissen en ongemakken.
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's (ePub2, 0,8 MB) | Bot Uitgevers, [Voorschoten] | 2022
E-book
Marcel Bril Door de mist
over imago, de kracht van transparante afwegingen, heldere keuzes en open communicatie
De tijd verandert en dat vraagt ook een andere opstelling van bedrijven en overheden. Kiezers en consumenten hebben -mede door social media- veel meer informatie en daardoor meer kennis beschikbaar. Instituties en bedrijven -die niet open zijn over beleid, product of dienst- kunnen niet meer met goed fatsoen hun deuren gesloten houden. Vanuit de boardroom, ministerskamer of pr-afdeling is het nog nauwelijks mogelijk om je doelgroep een gewenst imago op te dringen. Dit boek deelt gedachten, inzichten...
Non-fictie
Nederlands | 82 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | U2pi, Den Haag | 2018
E-book
William L. Ury Onderhandelen met lastige mensen
een strategie om in vijf stappen een doorbraak te forceren
Een strategie om in vijf stappen een doorbraak te forceren. Iedereen kan meepraten van lastige onderhandelingen met een geïrriteerde echtgenote, een knorrige baas, een onvermurwbare verkoper, een gewiekste afnemer of een onmogelijke tiener. Zelfs de aardigste en redelijkste mensen kunnen onder spanning veranderen in boosaardige, onhandelbare opponenten. Onderhandelingen lopen maar al te vaak vast of mislukken en kosten dan vreselijk veel tijd, bezorgen ons slapeloze nachten en zelfs maagzweren....
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,3 MB | Business Contact, Amsterdam | 2010
E-book
Taco Rijssemus De rekbare waarheid
over de objectiviteit van betrokken journalistiek
Pleidooi voor betrokken journalistiek, met name vanuit een christelijke invalshoek, waarin de context van een gebeurtenis mede de waarheidsvinding zou mogen sturen.
Non-fictie
Nederlands | 234 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2014
E-book
Peter Elberse | Eric Panhuis Moord, macht en angst
het proces-Holleeder
'Natuurlijk ben ik een grote boef, maar dat betekent niet dat ik opdrachten geef voor liquidaties.' Willem Holleeder Iedereen kent Willem Holleeder. Hij is met afstand de bekendste boef van Nederland, het ultieme gezicht van de 'Hollandse netwerken', een uitstervende generatie criminelen, goed voor een even bewogen als bloederige geschiedenis. Aangeklaagd voor een reeks onderwereldmoorden ontvangt Holleeder in de bajes nog steeds fanmail, maar zijn imago als 'knuffelcrimineel' is langzaam afgebrokkeld,...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,4 MB | Prometheus, Amsterdam | 2019
E-book
Jan Bijker Tien beïnvloedingsvaardigheden
Adviezen voor het verbeteren van de communicatie bij zakelijke onderhandelingen.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's (ePub3, 1,2 MB) | Thema, Zaltbommel | 2017
E-book
Theo Hendriks Too good to be true
waarom we geen dag zonder verhalen kunnen
Verkenning van de werking van verhalen in het dagelijks leven, zowel in positieve als in negatieve zin.
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Lev., Amsterdam | 2023
E-book
Anouhk Sterken Zeg het
Vergeet alles wat je denkt te weten over presenteren. ‘Je moet je gewoon voorstellen dat iedereen in het publiek naakt is. Dat werkt echt.’ Niet. Het kan makkelijker. Als je weet wát het is dat de aandacht van je publiek kan trekken, dan kun je dat gebruiken in je verhaal. Het geheim zit hem niet in naakte mensen of in goedgetimede handbewegingen. Het geheim zit hem in jouw vermogen om een verbinding te maken met je publiek. Of het nou een presentatie is voor je leidinggevende, een potentiële...
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Lev., Amsterdam | 2020
E-book
Marian Draaisma | Sjors van Leeuwen Sterk merk in de zorg
power to the people
Mensen houden van merken. Ook in de zorg. Merken geven patiënten, medewerkers, verwijzers en zorginkopers herkenning, vertrouwen en houvast. Merken maken het leven gemakkelijk. Je weet wat je kunt verwachten én krijgt. Het bouwen van een sterk zorgmerk is echter geen eenvoudige opgave. Sterk merk in de zorg beschrijft hoe je een onderscheidende positie krijgt in de markt én in het hoofd van de doelgroep. Met een eigen karakter en een goede reputatie. Met een unieke set van associaties die je als...
Non-fictie
Nederlands | ePub3, 82 MB | Pluryn, Nijmegen | 2020
E-book
Eveline De Ridder Communiceren als het (nog niet) brandt
Bij crisiscommunicatie denkt iedereen aan rampen en ongevallen. Hoewel zulke gebeurtenissen heel vaak zeer ingrijpend zijn voor je bedrijf, zijn ze op communicatievlak niet de moeilijkste – als je tenminste goed bent voorbereid. Veel moeilijker wordt het wanneer je bedrijf te maken krijgt met een smeulend vuurtje, een issue dat kan uitgroeien tot een regelrechte reputatieramp. Weinig boeken beschrijven hoe je daarmee kunt omgaan. Bovendien leven we in een tijd waarin iedereen torenhoge verwachtingen...
Nederlands | 184 pagina's (ePub2, 2,5 MB) | Pelckmans, Edegem | 2022
E-book
Roderik Bender | Nicole Timmermans | Anne Wesseling Je kunt me nog meer vertellen!
persoonlijke communicatie op de werkvloer
Handleiding voor het effectief communiceren in de werksituatie.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's (ePub2, 3 MB) | Thema, Zaltbommel | 2010
E-book
Merrick Rosenberg | Daniel Silvert Hoogvliegers
effectiever communiceren met DISC
Praktische adviezen voor beter communiceren en daardoor beter samenwerken, zakelijk zowel als privé.
Non-fictie
Nederlands | 1 pagina (ePub2, 1,9 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2013
E-book
Anne-Jean de Vries | Suzan de Vries Excellente communicatie
voor professionals, leiders en ondernemers
Een betere wereld begint bij jezelf. Toch? Ja en nee. Want de échte veranderingen worden door onze organisaties gerealiseerd. Connessione - het leiderschap van tussen de neuzen - is geschreven om antwoord te geven op de meest prangende vragen van deze tijd. Velen van ons zijn ooit onze carrière begonnen met allerlei doelen, idealen en ambities. Tijdens de loopbaan lijken deze vaak te vervagen. Ook is er lang niet binnen elk team, elke afdeling of elke organisatie plek voor de ideeën die mensen...
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's (PDF, 3,9 MB) | Cinnamon Press, Utrecht | 2018
E-book
Eduard Cousin Alexandrië
Het verhaal van een stad die leeft in het verleden
Vraag een inwoner van Alexandrië naar het mooie van zijn stad, en hij begint over het verleden. Van Alexander de Grote en de mythische bibliotheek tot de gloriedagen aan het begin van de 20e eeuw toen de Egyptische stad de grandeur van een Europese hoofdstad had. Vandaag de dag is er echter weinig meer over van dat heroiÍĴsche verleden: de stad is ernstig in verval, drenkt in nostalgie en veel Alexandrijnen willen weg. In dit boek neemt Eduard Cousin de lezer mee op een journalistieke reis door...
Nederlands | 174 pagina's (ePub2, 7,9 MB) | Atlas Contact, Amsterdam | 2024
E-book
Tobias Moes | Timon Moes iPhone voor beginners
Heeft u regelmatig de neiging om de iPhone uit het raam te gooien? U bent zeker niet de enige met die frustratie. Met de hulp van dit boek raakt u vertrouwd met de iPhone en leert u die zelfstandig te gebruiken. | Geschikt voor alle iPhones Na het lezen van het boek kent u de meest nuttige functies, kunt u de iPhone besturen en eenvoudig communiceren met vrienden en kennissen. Het plezier dat dit oplevert is absoluut de aankoop waard! Wat lezers over iPhone voor beginners zeggen: "Met dit boek heb...
Non-fictie
Nederlands | 138 pagina's (PDF, 57 MB) | Simple Road Books, Rotterdam | 2020
E-book
Cor Neleman Wees aardig
omgangskunde en gesprek als kracht in de psychiatrische hulpverlening
Wees Aardig is een boek over het gesprek. maar ook over geschonden vertrouwen. Over liegen, bedriegen, manipuleren, geweld en misbruik. Mechanismen in de samenleving die mensen, zelfs hele gezinnen, eerder kapot dan heel maken. In dit boek staat de getraumatiseerde mens centraal. De schrijver laat zien hoe hij hulpverlenen in de psychiatrie ziet en welke, door ervaring getoetste, strategieën hij gebruikt. Het gesprek en er zijn voor de patiënt is zijn belangrijkste inzet. Hij laat op een vlotte...
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's (PDF, 4,2 MB) | U2pi, 's-Gravenhage | 2015
E-book
Kate Murphy Je luistert niet
wat je niet hoort maar wel wilt weten
Social media hebben iedereen een virtuele megafoon in handen gegeven om elke gedachte te kunnen rondbazuinen, plus de middelen om elke tegengestelde mening weg te filteren. Mensen vinden iemand die opbelt opdringerig en negeren voicemails, want ze appen of sms’en liever, het liefst woordloze emoji’s. Voor zover mensen al ergens naar luisteren, doen ze dat waarschijnlijk via een hoofdtelefoon of oortjes, want dan kunnen ze lekker veilig in hun eigenhandig geschapen geluidsbubbel blijven zitten, de...
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | Nijgh & Van Ditmar, Amsterdam | 2020
E-book
Hans Stolp Luister alsjeblieft!
de tien heilige wetten van communicatie
Beschouwing vanuit christelijk perspectief over de waarde van oprecht luisteren voor communicatie en persoonlijke ontwikkeling.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,9 MB | AnkhHermes, Utrecht | 2013
E-book
L. de Wit | Martine Pieters-de Wit Zo gezegd...
harmonieuze communicatie in Bijbels perspectief
Binnen de kerkelijke gemeente wordt veel gecommuniceerd. Informele gesprekken, pastorale gesprekken, lezingen en catechisatie. Steeds weer zoeken mensen contact en verbinding door gesproken en niet-uitgesproken communicatie. Nog veel belangrijker in de gemeente is de prediking van Gods Woord. Op die manier wil God Zelf verbinding maken met mensen. In het paradijs werd alle harmonie verbroken. Maar God herstelt verstoorde relaties door Zijn Woord. In dit boek wordt theoretisch én praktisch nagedacht...
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's (ePub2) | De Banier Bv, Apeldoorn | 2017
E-book
Blad voor de mond
persvrijheid wereldwijd
Columns, analyses en achtergrondverhalen over persvrijheid en vrije informatiestromen – of het gebrek daaraan.
Non-fictie
Nederlands | 282 pagina's (ePub2, 23 MB) | Pixel Perfect Publications, 's-Gravenhage | 2016
E-book