Zoekresultaten
Resultaat 581 - 600 (van 3947)
Ineke Oenema-Mostert | Harry Janssens | Gerda Woltjer | Petra van de Kraats-Hop | Holger de Nooij Stapsgewijs onderwijs
het kind centraal!; visie op onderwijs van 3-7 jarigen
Informatie voor onderwijsprofessionals om hun vaardigheden te vergroten bij de afstemming op de ontwikkeling van 3- tot 7-jarige kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 556 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2018
Gedrukt boek
Dirk van der Wulp Motiveren is te leren
direct toepasbare voorbeelden; wetenschappelijk onderbouwd
Bespreking van een viertal methoden om de motivatie van leerlingen te versterken, waarbij aandacht is voor autonomie, verbondenheid, haalbaarheid en positieve feedback.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Loïs Eijgenraam Als spelen niet vanzelf gaat
spel voor kinderen met een vraag
Informatie over het antroposofische mensbeeld van de auteur (1965), over verschillende visies op spelontwikkeling, over waarnemen van spel en over wat volwassenen van kinderspel kunnen leren, met praktische voorbeelden van allerlei soorten kinderen: getraumatiseerd, hoogbegaafd, slechthorend/-ziend, introvert, verveeld of overactief.
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | Christofoor uitgeverij, Zeist | 2020
Gedrukt boek
Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Actief leren
bronnenboek
Werkboek voor docenten in alle onderwijssoorten.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2017
Gedrukt boek
Mary Fontaine Omgaan met de dood in het leven
handreiking voor basisscholen over dood, rouw en troosten
Workshops en lessen gericht op basisschoolkinderen om het onderwerp ‘dood’ bespreekbaar te maken.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Levendig Uitgever, [Utrecht] | 2022
Gedrukt boek
Jeroen Onstenk Geïntegreerd pedagogisch handelen
in voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs
Studieboek voor studenten voortgezet onderwijs en mbo met aandacht voor pedagogisch handelen om leerlingen bij hun persoonlijke, sociale en maatschappelijke ontwikkeling te ondersteunen. Met illustraties en foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Nathalie van Kordelaar | Mariken Althuizen | Esther de Boer Een andere kijk op scholen
Oefening in nadenken over de inrichting van het huidige reguliere basis- en voortgezet onderwijs, vanuit het paradigma dat de leerling zelf een grotere rol krijgt toebedeeld in het leerproces
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Theo van der Heijden | Daniëlle van der Heijden | Tamar Kopmels Vertrouwen in je klas
emotionele veiligheid op de basisschool met TA
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Ben Daeter Hoogbegaafde kinderen
Leonardo-onderwijs; recht van het kind. uitdaging voor ons
Uitleg aan leerkrachten in het basisonderwijs en andere betrokkenen over een aangepaste onderwijsvorm voor hoogbegaafde kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 518 pagina's | Aspekt, Soesterberg | 2012
Gedrukt boek
Maarten Huygen Nog wat geleerd vandaag?
hoe kennis terugkeert in het onderwijs
Verhandeling over kennisoverdracht in het onderwijs aan de hand van de geschiedenis van onderwijsvernieuwingen en recente leerpsychologie. Met een pleidooi voor meer kennisrijk onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 311 pagina's | Boom, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Omgaan met dyslexie
sociale en emotionele aspecten
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Elly Rozinga-van der Hoek Kleuters in beweging
ervarend leren door gericht bewegen
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs en werkers in de kinderopvang met spelsuggesties rond dertig thema's om kleuters te laten leren door beweging.
Non-fictie
Nederlands | 188 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Claire Boonstra | Claudette de Graaf Bierbrauwer | Nanda Carstens Het onderwijsvragenboek
waarom doen we de dingen zoals we ze doen?
Kritische reflectie op het Nederlandse onderwijsstelsel en een pleidooi voor vernieuwing.
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Joost Crasborn | Ellis Buis HOE-boek voor de coach
tips, modellen en vragen voor werkgerelateerde, individuele coaching
Non-fictie
Nederlands | 310 pagina's | Uitgeverij Thema, Zaltbommel | 2024
Gedrukt boek
Patrick Koning #Mediawijsheid in de klas
samen aan de slag!
Werkboek met een complete cursus mediawijsheid op mbo-niveau, met suggesties en materiaal voor docenten die media meer of vaker willen inzetten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Koning Willem I College | School voor de Toekomst®, 's-Hertogenbosch | 2015
Gedrukt boek
Deborah M. Plummer Kinderen sociale vaardigheden leren
door middel van spel
Praktische gids voor leerkrachten en professionele opvoeders met spelletjes voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs
signaleren, praktische handelingsadviezen en tips
Handboek over de omgang met kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Elena Carmona van Loon Regie versterken in het onderwijs
worden wie je bent
Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Mark Mieras | Marijke van Dijk | Jan Bart Dieperink Voor de leeuwen!
over leerlingen, hun heftige hersens en trefzeker lesgeven
Hand- en werkboek voor beginnende docenten, met didactische tips en achtergronden.
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2016
Gedrukt boek
Ludo Heylen | Joost Maes | Ivan Van Gucht Differentiëren werkt in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Praktijkgerichte uitgave over differentiatie in het basisonderwijs, waarbij betrokkenheid een hoofdrol speelt.
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek