Zoekresultaten
Resultaat 581 - 600 (van 2451)
Adriaan Kievit NLD bij kinderen
Informatie voor hulpverleners, ouders en leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Rob van Bree Met rekenogen gelezen
rekenactiviteit voor jonge kinderen bij 45 prentenboeken
Welke mogelijkheden zijn er om, op het gebied van rekenen, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 45 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 4 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Alex Boon Hoe zal ik het zeggen
sleutelen aan je stem; voor sprekende professionals en professionele sprekers
Handboek voor het verbeteren van de stem om een boodschap kracht bij te zetten. Met oefeningen.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Haystack, [Zaltbommel] | 2023
Gedrukt boek
Pieter Uittenbogaard Tussen klas en kamer
ervaringen van een docent in het hart van de democratie
Verslag van een docent die op uitnodiging van Perscentrum Nieuwspoort een jaar lang de Nederlandse politiek volgde om in kaart te brengen hoe politieke beslissingen doorwerken in de onderwijspraktijk, met als doel de problematiek in het onderwijs aan te pakken.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Uitgeverij Balans, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Herman Veenker | Henderien Steenbeek | Marijn van Dijk | Paul van Geert Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool
een dynamische visie op leren en onderwijzen
Theorie en praktijk over het investeren in talentvol gedrag van kinderen, maar ook in dat van studenten en docenten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Uitgever Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
Ella de Jong | Paolo Terni Vertrouwen in ieder kind
oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Aanpak om kinderen voor te bereiden op de 21-eeuwse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op strategieën om oplossingsgericht te denken en te werken.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Lara Honos-Webb De gave van ADHD, werkboek
101 activiteiten en spelletjes om de zwakke punten van je kind in sterke punten te veranderen
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Panta Rhei, [Katwijk] | 2009
Gedrukt boek
Sanne Böttger | Joke Langbein | Dick Memelink Materialen doen ertoe!
praktijkboek voor het werken met jonge kinderen
Vraagbaak voor professionals in kinderopvang, peuterspeelzaal en groep 1 en 2 van de basisschool over het nut en belang van het aanbieden van ontwikkelingsmaterialen aan jonge kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Esstede, Heeswijk Dinther | 2016
Gedrukt boek
Bert op ‘t Ende Kleurtoneel
drama en theater voor het basisonderwijs
Verzameling ideeën, suggesties, tips en uitgewerkte lesschema's voor theaterlessen in de basisschoool, waarbij vrijwel alle streefcompetenties voor het thema drama aan de orde komen, voor vier verschillende leeftijdsgroepen.
Non-fictie
Nederlands | 209 pagina's | [Brave New Books], [Amsterdam] | 2019
Gedrukt boek
Monique van den Heuvel | Mieke de Wit Kairos in de klas
pedagogiek met hart, hoofd, handen en voeten
Praktische gids voor leraren (in opleiding) over pedagogiek.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Uitgeverij de M-factor, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Jutta Bläsius Bewegingsspelletjes van 3 minuten
74 korte bewegingsspelletjes voor kinderen van 4-8 jaar
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Panta Rhei Uitgeverij, Katwijk | 2013
Gedrukt boek
Marzenka Rolak DyslexieSleutels
psycho-educatie en leerstrategieën voor leerlingen met dyslexie in het voortgezet onderwijs
Handleiding voor docenten e.a. die werken met jongeren met dyslexie in het voortgezet onderwijs, met zes tot in detail uitgewerkte lessen voor groepen van zes tot tien leerlingen. Onder dezelfde titel verscheen een leerlingenwerkboek. Voor en met jongeren van ca. 12 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Harry Paus | Sylvia Bacchini | Rikky Dekkers | Dory Hofstede | Casper Markesteijn | Hans Meijer | Theo Pullens Portaal
praktische taaldidactiek voor het basisonderwijs
Studieboek voor pabostudenten.
Non-fictie
Nederlands | 520 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2018
Gedrukt boek
Kees van der Wolf | Tanja van Beukering | Theo Veldkamp Succesvol omgaan met gedragsproblemen
trainingsmateriaal bij gedragsproblemen in scholen: het denken en handelen van leraren
Trainingsmateriaal voor leerkrachten in het primair en secundair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 170 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Julia von Graevenitz | Menno Visser Urban Onderwijs
docenten over gelijke kansen in een veranderende wereld
Interviews met leerkrachten uit verschillende onderwijssoorten over de mogeljikheden om leerlingen en studenten gelijke kansen te bieden op educatief en maatschappelijk gebied.
Non-fictie
Nederlands | 301 pagina's | Studio Noodzaak, [Amsterdam] | 2020
Gedrukt boek
Martine Ceyssens Helpkids dyslexie
Praktische informatie voor ouders en opvoeders.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Lannoo, Tielt | 2009
Gedrukt boek
Aidan Chambers Vertel eens
kinderen, lezen en praten
Praktische, didactische handleiding om kinderen uit de middenbouw van het basisonderwijs kritisch te leren lezen en te laten vertellen.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Biblion Uitgeverij, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
James Nottingham | Jill Nottingham De leeruitdaging voor jonge kinderen
diep leren in de Leerkuil
Informatief boek voor onderwijsprofessionals in het basisonderwijs over het effectief begeleiden van leerprocessen en de verschillende fasen waarin die leerprocessen verlopen.
Non-fictie
Nederlands | 226 pagina's | Bazalt Educatieve Uitgaven, Rotterdam | 2020
Gedrukt boek
Ilse van den Heuvel | Colette Montens Handel geweldloos
9 aanraders
Handreiking voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Anje Ros | Jos Castelijns | Anne-Marieke van Loon | Kris Verbeeck Gemotiveerd leren en lesgeven
de kracht van intrinsieke motivatie
Praktijkboek voor (aankomende) leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om de intrinsieke motivatie van leerlingen en van zichzelf te stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 170 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2014
Gedrukt boek