Zoekresultaten
Resultaat 621 - 640 (van 3187)
Hedie Meyling Een dag in de babygroep
geïnspireerd op de visie van Emmi Pikler
Beschrijving van een door een Hongaarse kinderarts ontwikkelde methode voor baby's en zeer jonge kinderen, met aandacht voor het dagritme, gedrag en de interactie met de kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Marzenka Rolak DyslexieSleutels
psycho-educatie en leerstrategieën voor leerlingen met dyslexie in het voortgezet onderwijs
Handleiding voor docenten e.a. die werken met jongeren met dyslexie in het voortgezet onderwijs, met zes tot in detail uitgewerkte lessen voor groepen van zes tot tien leerlingen. Onder dezelfde titel verscheen een leerlingenwerkboek. Voor en met jongeren van ca. 12 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Rekenen
Tafelkaarten voor de tafels 11 tot en met 20. Op een tafeldiploma kun je bijhouden welke tafels je al kent. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 16 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2019
Gedrukt boek
Mathieu Heemelaar Seksuele vorming en diversiteit
inclusieve burgerschapsvorming op school
Actueel en compleet studieboek over seksuele en relationele vorming van jongeren in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Alice Robb Wat onze dromen ons vertellen
de kunst je dromen te sturen, voor een betere emotionele en fysieke gezondheid
Dromen zijn zeker geen bedrog; ze geven inzicht om het leven beter te begrijpen. Door ze te onthouden is het mogelijke om lucide te leren dromen en zo de gezondheid te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 336 pagina's | Karakter Uitgevers B.V., Uithoorn | 2019
Gedrukt boek
Ilse van den Heuvel | Colette Montens Handel geweldloos
9 aanraders
Handreiking voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Suzanne Wardenaar | Harrie Ozinga Aan de slag met W&T-onderwijs
meer dan 50 tips en voorbeelden
Publicatie voor leerkrachten van de basisschool met zowel theoretische informatie over als (vooral) praktische tips voor de toepassing van Wetenschap & Technologie in de les.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Aafke Bouwman | Marije Bakker Vloeiend van groep 2 naar 3
een praktische leidraad voor effectief onderwijs in de onderbouw
Beschrijving van wat er nodig is op het gebied van voorbereiding, uitvoering en monitoring bij het realiseren van een combinatiegroep (1-)2-3, gericht op het vloeiend doorstromen van basisschoolleerlingen van groep 2 naar groep 3.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Suzan Lutke Als de muziek er al is
een nieuw fundament voor muziekonderwijs
Pleidooi voor vernieuwing van het muziekonderwijs en voor een didactische aanpak die leerlinggericht is, waarbij het ontdekken van de eigen muzikale persoonlijkheid centraal staat.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Lilian C. van der Poel-de Schipper Bijdehante baby’s en pittige peuters
herkennen van een ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen
De schrijfster introduceert in dit boek de XL-signaleringslijst voor het herkennen van een ontwikkelingsvoorsprong bij baby's en peuters. In het eerste deel van het boek een theoretisch kader, het tweede gedeelte gaat in op de praktijk. Geschikt voor pedagogisch medewerkers en allen die zich vanuit professie of interesse bezighouden met jonge kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Leuker.nu, [Nieuwolda] | 2017
Gedrukt boek
Sandra Cornelissen Kook het lekker zelf!
Maak zelf vegetarische roti of een sperziebonenschotel met pindasaus. Tien recepten worden stap voor stap, met zo'n 30 tot 50 kleine foto's, uitgelegd. Met paginagrote sfeerfoto's in kleur. Voor (autistische) kinderen, met hulp vanaf ca. 6 jaar, zelfstandig vanaf ca. 10 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Tim Bowman 88 inzichten om nog beter les te geven
Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Joris Denoo Verlichte gedichten
creatief en taalbeschouwelijk omgaan met poëzie; voor jongeren van 9 tot 14 jaar
Hoe interpreteer je gedichten? Via gedichten van de auteur zelf komen allerlei aspecten van poëzie aan bod. Vanaf ca. 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Peter Mol Een stille leerling in je klas
de leraar als betekenisvolle andere bij kindermishandeling
Een actuele, goed onderbouwde benadering van met name de rol van de leerkracht bij kindermishandeling.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | LannooCampus, Houten | 2017
Gedrukt boek
Jan van der Ploeg Klein handboek voor opvoeders
Vlotte vraagbaak voor thuis en op school voor hulp bij opvoedingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Sonja Ehlers | Meta Kuipers Methodiek oudergericht pedagogisch adviseren
Uitleg van de wijze waarop hulpverleners ouders door advies kunnen bijstaan bij de oplossing van opvoedingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Thom Roozenbeek | Jon Roozenbeek | Anke Derks | Henk Derks | Peter Vereijken Pleidooi voor het kind
de ontwikkeling centraal
Overzicht en analyse van het huidige stelsel van kindvoorzieningen in Nederland, inclusief alle kinddiensten van 0-12 jaar, geplaatst in een toekomstperspectief waarin de kindontwikkeling centraal staat.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Simon Ettekoven | Jan Hooiveld Leren en onderwijzen
over de theorie van leren, over de praktijk van onderwijzen
Gids voor (beginnende) leraren in het basisonderwijs, aan de hand van de vragen: wat moet je weten en wat moet je kunnen?
Non-fictie
Nederlands | 376 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2015
Gedrukt boek
Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Effectief leren
basisboek
Handboek voor (aankomende) leerkrachten en docenten in het basis- en voortgezet onderwijs waarin instrumenten worden aangereikt waarmee leren effectief leren kan worden.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2015
Gedrukt boek
Henk Huizenga | Rolf Robbe Taalonderwijs ontwerpen
taaldidactiek voor het basisonderwijs
Studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 449 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2015
Gedrukt boek