Zoekresultaten
Resultaat 641 - 660 (van 2766)
Sieneke Goorhuis-Brouwer Spelenderwijs
ontwikkeling en opvoeding van het jonge kind
Pleidooi voor een spontane en natuurlijke ontwikkeling van jonge kinderen, in tegenstelling tot de huidige systematische aanpak van leren en opvoeden.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Barry Redeker De ringaanpak
een groepsdynamische benadering voor een veilige klas
Sociaal-emotionele aanpak gericht op positieve groepsvorming en een veiliger klimaat in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Uitgeverij Pica, [Huizen] | 2024
Gedrukt boek
Shaun Allison | Andy Tharby Elke les telt
6 principes voor effectief leren en lesgeven
Handboek voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs die meer uit hun lessen willen halen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
An-Sofie Maes Kleuterdans met prentenboeken
Stapsgewijze uitleg van dansactiviteiten voor kleuters rond 25 prentenboeken. Het betreft o.a. zitdansen, bewegingsexpressie en dansspelletjes. Voor leerkrachten, dansdocenten e.a. met kinderen van 4 en 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Ben Daeter Het mysterie van het leren
de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching
Informatie over de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching bij het leren.
Non-fictie
Nederlands | 195 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2022
Gedrukt boek
Guus Beenhakker Omgaan met digitalisering op school
Overzichtelijke handleiding rond digitalisering in basisscholen met veel concrete voorbeelden, tips en adviezen voor leraren en ouders.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Jan de Bas | Frank Brinkman Geschiedenis InZicht
vakkennis en didactiek voor het basisonderwijs
Actueel handboek en bronnenboek, geschreven tegen de achtergrond van de Canon van de Nederlandse geschiedenis.
Non-fictie
Nederlands | 415 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Paul Delnooz | Stéphane Cépèro | Eti de Vries Beter presteren op school
wat werkt wel! wat werkt niet!
Uitleg over de Creatieve Actie Methodiek (CAM), een manier van lesgeven die het (basis)onderwijs beter laat aansluiten op de werking van de hersenen.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Herman Veenker | Henderien Steenbeek | Marijn van Dijk | Paul van Geert Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool
een dynamische visie op leren en onderwijzen
Theorie en praktijk over het investeren in talentvol gedrag van kinderen, maar ook in dat van studenten en docenten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Uitgever Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
Ella de Jong | Paolo Terni Vertrouwen in ieder kind
oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Aanpak om kinderen voor te bereiden op de 21-eeuwse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op strategieën om oplossingsgericht te denken en te werken.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Tim Bowman 88 inzichten om nog beter les te geven
Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Pascale Bruynseels Autisme? Samen sterker in de klas!
Verhandeling over Autisme Spectrum Stoornis en hoe leerkrachten en begeleiders leerlingen met de stoornis kunnen helpen.
Nederlands | 176 pagina's | Scrivo Media, [Bennekom] | 2022
Gedrukt boek
Pieter Uittenbogaard Tussen klas en kamer
ervaringen van een docent in het hart van de democratie
Verslag van een docent die op uitnodiging van Perscentrum Nieuwspoort een jaar lang de Nederlandse politiek volgde om in kaart te brengen hoe politieke beslissingen doorwerken in de onderwijspraktijk, met als doel de problematiek in het onderwijs aan te pakken.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Uitgeverij Balans, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Citotoets oefenboek
Wil je oefenen voor o.a. de LVS-toetsen voor groep 5? Probeer dan de vragen voor taal en rekenen goed te beantwoorden. De juiste antwoorden staan achterin. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2020
Gedrukt boek
Adriaan Kievit NLD bij kinderen
Informatie voor hulpverleners, ouders en leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Sanne Böttger | Joke Langbein | Dick Memelink Materialen doen ertoe!
praktijkboek voor het werken met jonge kinderen
Vraagbaak voor professionals in kinderopvang, peuterspeelzaal en groep 1 en 2 van de basisschool over het nut en belang van het aanbieden van ontwikkelingsmaterialen aan jonge kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Esstede, Heeswijk Dinther | 2016
Gedrukt boek
Rob van Bree Met rekenogen gelezen
rekenactiviteit voor jonge kinderen bij 45 prentenboeken
Welke mogelijkheden zijn er om, op het gebied van rekenen, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 45 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 4 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Esther Goedegebuure Moeders
Gesprekken over moederschap
Esther Goedegebuure spreekt openhartig over wat het moederschap voor haarzelf en andere vrouwen betekent. Want ook al zijn we zoveel meer dan alleen moeder, het is vaak wel wat we het allerliefst goed willen doen. Met indrukwekkende vrouwen die naam hebben gemaakt in de politiek, de media of in de kunst en cultuur, praat ze over de manier waarop het moederschap hun identiteit bepaalt. Vol verhalen en inzichten van: Dieuwertje Blok, Chantal Janzen, Sylvana Simons, Susan Smit, Anna Enquist, Romana...
Nederlands | 5 uur 46 minuten (498 MB) | Lebowski, Amsterdam | 2023
Luisterboek (digitaal)
Pedagoog, durf te spelen!
Bundel interviews, columns, reflecties en verhalen die oproept om ervoor te zorgen dat kinderen voldoende tijd en ruimte krijgen om te spelen, zodat ze echt kind kunnen zijn en zich op hun eigen unieke manier kunnen ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 150 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Esther Oskam | Wilma Scheres Totale communicatie
Beschrijving van een methode om te communiceren met verstandelijk en/of auditief gehandicapten met gebruik van gesproken taal, lichaamstaal, geluiden, afbeeldingen en gebaren.
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2016
Gedrukt boek