Zoekresultaten
Resultaat 641 - 660 (van 2403)
Robert Marzano | Wietske Miedema Leren in 5 dimensies
moderne didactiek voor het primair onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 257 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2014
Gedrukt boek
Pol Ghesquière | Walter Hellinckx Als leren pijn doet
kinderen met een leerstoornis opvoeden en begeleiden
Beschrijving van de problematiek van kinderen met een leerstoornis, met aandacht voor zowel de thuis- als de (basis)schoolsituatie en bedoeld voor zowel ouders als leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2018
Gedrukt boek
Ferre Laevers | Ludo Heylen Ervaringsgericht werken in de basisschool met 6- tot 12-jarigen
Praktijkgerichte uitgave over ervaringsgericht onderwijs op de basisschool, met aandacht voor de uitgangspunten, de leerlingen, de leeromgeving en de leerkrachtstijl.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | LannooCampus, Leuven | 2019
Gedrukt boek
Monique Baard Zakboek PBS
theorie en strategieën op een rij
Uitleg over wat Positive Behavior Support (PBS) is: het toepassen van doelmatige strategieën om positiefgedrag van leerlingen op school te bevorderen, en hoe het moet worden toegepast.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Pica, [Huizen] | 2018
Gedrukt boek
David Mitchell Gelijke kansen in de school
diversiteit in vijf thema's
Handreiking voor (aankomende) leraren van diverse onderwijstypen om effectief les te geven aan een grote verscheidenheid van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 292 pagina's | Pica, Huizen | 2018
Gedrukt boek
Lucie Nijmeijer-Snellers Leraar, jij maakt het verschil!
de leerkracht als succesfactor
Praktische adviezen aan (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Coutinho, Bussum | 2012
Gedrukt boek
Tom Sherrington | Oliver Caviglioli Doorloopjes
een visuele ontwerpgids voor leraren
Gids waarin een waaier van strategieën, waarin het waarom, het hoe & wat van verbeteringen die kunnen bijdragen tot een doelmatiger onderwijs, op basis van een rijke kennisbasis én uitgeplozen rijke onderwijservaringen gestructureerd wordt gepresenteerd.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Phronese, Culemborg | 2021
Gedrukt boek
Cees van der Kooij Geschiedenis & samenleving
kennisbasis inhoud & didactiek
Inhoudelijke en didactische gids voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 416 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2009
Gedrukt boek
Tijl Koenderink De 7 uitdagingen
de 7 uitdagingen in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen; een praktisch handboek voor leerkrachten in het bo en vo
Non-fictie
Nederlands | 167 pagina's | Novilo, Venlo | 2012
Gedrukt boek
Carla Kersbergen | Amito Haarhuis Natuuronderwijs inzichtelijk
een basis voor de vakinhoud van natuur, wetenschap en techniek
Leerboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 478 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2015
Gedrukt boek
Het alternatief
weg met de afrekencultuur in het onderwijs!
Pleidooi om de kwaliteitscontrole in het onderwijs in handen te geven van de onderwijsprofessionals zelf.
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's | Boom, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Heidi Nieboer | Marjolein Smit-Arnold Bik We komen er wel uit
leer onderhandelen van een politieonderhandelaar
Praktische adviezen voor het effectief onderhandelen tijdens zowel ernstige als alledaagse situaties.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's (ePub2, 1,6 MB) | Spectrum, Amsterdam | 2024
E-book
Raimke Groothuizen Sprookjesboek voor studenten die niet in sprookjes geloven
Bundeling van twaalf verhalen over studerende sprookjesfiguren die vastlopen tijdens hun opleiding door problemen zoals prestatiedruk, discriminatie en onbegrip van docenten. Met persoonlijke reflecties van echte studenten over studentenwelzijn. Met gekleurde illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | AnderZ, [Culemborg] | 2024
Gedrukt boek
Sociaal en Cultureel Planbureau Contact!
kinderen en nieuwe media
Artikelen over de omgang van kinderen met nieuwe media zoals internet, games en sociale netwerken, afgewisseld met enkele interviews met kinderen van 6 tot 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 243 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2010
Gedrukt boek
Sandra Broekmans NLD gewoon anders
praktijkgids voor leerkrachten, hulpverleners en ouders
Praktische en pedagogische informatie over kinderen met niet-verbale leerstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2008
Gedrukt boek
Amy Klipp Vreemde talen in het basisonderwijs
een activerende didactiek voor Engels en MVT
Handleiding voor het verbeteren van vreemdetalendidactiek in het basisonderwijs, met name gericht op het geven van Engelse les. Met praktische voorbeelden en werkvormen.
Non-fictie
Nederlands | 347 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Marthe van der Donk | Ariane Tjeenk-Kalf | Anne-Claire Hiemstra-Beernink Beter bij de les
training in executieve functies
Neuropsychologische behandeling waarbij kinderen op speelse wijze vaardigheden oefenen die belangrijk zijn bij het leren.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Irma Hemmer Feel the music
aanpak voor het geven van CreActieve, Expressieve en Effectieve muzieklessen in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 138 pagina's | Leuker.nu, [Vriezenveen] | 2013
Gedrukt boek
De leraar
vakmanschap in onderwijs; meer dan 20 bijdragen over didactiek, klassenmanagement en curriculum
Handboek voor onderwijsprofessionals met wetenschappelijke inzichten in didactiek, klassenmanagement en curriculum. Met onder meer aandacht voor effectieve feedback, het opbouwen van een goede relatie met leerlingen enhet inzetten van educatieve technologie.
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | Pica, Huizen | 2024
Gedrukt boek
Yvonne Brinkerink Moeilijk voor zichzelf en de omgeving: kinderen met ODD/CD
vechten voor Tom en Shirley
Persoonlijk relaas van de moeder van een zoon met een ernstige gedragsstoornis, gevolgd door informatie over deze aandoening en het omgaan ermee.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Cyclus, Antwerpen, Apeldoorn | 2011
Gedrukt boek