Zoekresultaten
Resultaat 661 - 680 (van 2734)
Ben Daeter Het mysterie van het leren
de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching
Informatie over de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching bij het leren.
Non-fictie
Nederlands | 195 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2022
Gedrukt boek
Guus Beenhakker Omgaan met digitalisering op school
Overzichtelijke handleiding rond digitalisering in basisscholen met veel concrete voorbeelden, tips en adviezen voor leraren en ouders.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Jan de Bas | Frank Brinkman Geschiedenis InZicht
vakkennis en didactiek voor het basisonderwijs
Actueel handboek en bronnenboek, geschreven tegen de achtergrond van de Canon van de Nederlandse geschiedenis.
Non-fictie
Nederlands | 415 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Paul Delnooz | Stéphane Cépèro | Eti de Vries Beter presteren op school
wat werkt wel! wat werkt niet!
Uitleg over de Creatieve Actie Methodiek (CAM), een manier van lesgeven die het (basis)onderwijs beter laat aansluiten op de werking van de hersenen.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Herman Veenker | Henderien Steenbeek | Marijn van Dijk | Paul van Geert Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool
een dynamische visie op leren en onderwijzen
Theorie en praktijk over het investeren in talentvol gedrag van kinderen, maar ook in dat van studenten en docenten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Uitgever Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
Ella de Jong | Paolo Terni Vertrouwen in ieder kind
oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Aanpak om kinderen voor te bereiden op de 21-eeuwse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op strategieën om oplossingsgericht te denken en te werken.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Tim Bowman 88 inzichten om nog beter les te geven
Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Pieter Uittenbogaard Tussen klas en kamer
ervaringen van een docent in het hart van de democratie
Verslag van een docent die op uitnodiging van Perscentrum Nieuwspoort een jaar lang de Nederlandse politiek volgde om in kaart te brengen hoe politieke beslissingen doorwerken in de onderwijspraktijk, met als doel de problematiek in het onderwijs aan te pakken.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Uitgeverij Balans, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Citotoets oefenboek
Wil je oefenen voor o.a. de LVS-toetsen voor groep 5? Probeer dan de vragen voor taal en rekenen goed te beantwoorden. De juiste antwoorden staan achterin. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2020
Gedrukt boek
Adriaan Kievit NLD bij kinderen
Informatie voor hulpverleners, ouders en leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Sanne Böttger | Joke Langbein | Dick Memelink Materialen doen ertoe!
praktijkboek voor het werken met jonge kinderen
Vraagbaak voor professionals in kinderopvang, peuterspeelzaal en groep 1 en 2 van de basisschool over het nut en belang van het aanbieden van ontwikkelingsmaterialen aan jonge kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Esstede, Heeswijk Dinther | 2016
Gedrukt boek
Rob van Bree Met rekenogen gelezen
rekenactiviteit voor jonge kinderen bij 45 prentenboeken
Welke mogelijkheden zijn er om, op het gebied van rekenen, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 45 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 4 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Pedagoog, durf te spelen!
Bundel interviews, columns, reflecties en verhalen die oproept om ervoor te zorgen dat kinderen voldoende tijd en ruimte krijgen om te spelen, zodat ze echt kind kunnen zijn en zich op hun eigen unieke manier kunnen ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 150 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Monique van den Heuvel | Mieke de Wit Kairos in de klas
pedagogiek met hart, hoofd, handen en voeten
Praktische gids voor leraren (in opleiding) over pedagogiek.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Uitgeverij de M-factor, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Esther Oskam | Wilma Scheres Totale communicatie
Beschrijving van een methode om te communiceren met verstandelijk en/of auditief gehandicapten met gebruik van gesproken taal, lichaamstaal, geluiden, afbeeldingen en gebaren.
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2016
Gedrukt boek
Max Güldner Selectief mutisme bij kinderen
als een kind soms niet praat
Achtergronden, diagnose en behandeling van kinderen die in bepaalde situaties nooit spreken.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Valentin Wember Wilsopvoeding
met zestig pedagogische aanwijzingen van Rudolf Steiner
Inleiding tot de pedagogische inzichten van Rudolf Steiner (1861-1925), grondlegger van de antroposofie.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Annemiek Deij Elk woord telt
omgaan met een taalontwikkelingsstoornis, TOS
Informatie en adviezen voor ouders, opvoeders, leerkrachten en hulpverleners over de omgang met kinderen en volwassenen met een taalstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 356 pagina's | Primascriptum, [Bavel] | 2018
Gedrukt boek
Sandra Voetelink Stressloos leren
de weg naar optimale talentontwikkeling; voor docenten en leerlingen in het (basis)onderwijs
Tips en oefeningen van een voormalige topsporter voor leerlingen en leerkrachten voor het beter omgaan met stress.
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Panta Rhei uitgeverij, [Katwijk aan Zee] | 2017
Gedrukt boek
Julia von Graevenitz | Menno Visser Urban Onderwijs
docenten over gelijke kansen in een veranderende wereld
Interviews met leerkrachten uit verschillende onderwijssoorten over de mogeljikheden om leerlingen en studenten gelijke kansen te bieden op educatief en maatschappelijk gebied.
Non-fictie
Nederlands | 301 pagina's | Studio Noodzaak, [Amsterdam] | 2020
Gedrukt boek