Zoekresultaten
Resultaat 661 - 680 (van 2789)
Joris Denoo Verlichte gedichten
creatief en taalbeschouwelijk omgaan met poëzie; voor jongeren van 9 tot 14 jaar
Hoe interpreteer je gedichten? Via gedichten van de auteur zelf komen allerlei aspecten van poëzie aan bod. Vanaf ca. 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Wil Oonk | Ronald Keijzer | Sabine Lit | Frits Barth | Martine den Engelsen | Annette Markusse | Lianne de Vet Rekenen - wiskunde in de praktijk
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 277 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2014
Gedrukt boek
Cornelia de Haan Studentgericht begeleiden
individuele trajecten in het hoger onderwijs
Handleiding voor studentgericht begeleiden in het hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek
Guillaume Martin Het peloton en ik
een filosofie van de mens in de massa
Verhandeling door de Franse filosoof en wielrenner over egoïsme en altruïsme in het universum van het wielerpeloton, en hoe de uiting van deze menselijke strijd zich spiegelt in verschillende problemen in de westerse maatschappij.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Uitgeverij Balans, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Hadewijch De Doncker | Valerie Diels | Wim Wevers Thematisch werken
in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Beschrijving van een methode voor leerkrachten in het basisonderwijs om de belevingswereld van de kinderen mee te nemen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Uitgeverij LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Rudolf Steiner Gezondmakend onderwijs
antroposofische pedagogie en didactiek
Voordrachten door de grondlegger van de antroposofie.
Non-fictie
Nederlands | 442 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Karim Amghar Hoor mij, zie mij!
naar kansengelijkeid in het onderwijs
Pleidooi voor kansengelijkheid in het onderwijs, analyse van de factoren die dat belemmeren en een beschrijving van zeven effectieve nmindsets om dat te bereiken.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | CED-Groep, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek
Mathieu Heemelaar Seksuele vorming en diversiteit
inclusieve burgerschapsvorming op school
Actueel en compleet studieboek over seksuele en relationele vorming van jongeren in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Louise Elffers Onderwijs maakt het verschil
kansengelijkheid in het Nederlandse onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Walburg Pers, Zutphen | 2022
Gedrukt boek
Sieneke Goorhuis-Brouwer Spelenderwijs
ontwikkeling en opvoeding van het jonge kind
Pleidooi voor een spontane en natuurlijke ontwikkeling van jonge kinderen, in tegenstelling tot de huidige systematische aanpak van leren en opvoeden.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Shaun Allison | Andy Tharby Elke les telt
6 principes voor effectief leren en lesgeven
Handboek voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs die meer uit hun lessen willen halen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Barry Redeker De ringaanpak
een groepsdynamische benadering voor een veilige klas
Sociaal-emotionele aanpak gericht op positieve groepsvorming en een veiliger klimaat in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Uitgeverij Pica, [Huizen] | 2024
Gedrukt boek
An-Sofie Maes Kleuterdans met prentenboeken
Stapsgewijze uitleg van dansactiviteiten voor kleuters rond 25 prentenboeken. Het betreft o.a. zitdansen, bewegingsexpressie en dansspelletjes. Voor leerkrachten, dansdocenten e.a. met kinderen van 4 en 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Ben Daeter Het mysterie van het leren
de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching
Informatie over de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching bij het leren.
Non-fictie
Nederlands | 195 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2022
Gedrukt boek
Jan de Bas | Frank Brinkman Geschiedenis InZicht
vakkennis en didactiek voor het basisonderwijs
Actueel handboek en bronnenboek, geschreven tegen de achtergrond van de Canon van de Nederlandse geschiedenis.
Non-fictie
Nederlands | 415 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Paul Delnooz | Stéphane Cépèro | Eti de Vries Beter presteren op school
wat werkt wel! wat werkt niet!
Uitleg over de Creatieve Actie Methodiek (CAM), een manier van lesgeven die het (basis)onderwijs beter laat aansluiten op de werking van de hersenen.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Guus Beenhakker Omgaan met digitalisering op school
Overzichtelijke handleiding rond digitalisering in basisscholen met veel concrete voorbeelden, tips en adviezen voor leraren en ouders.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Esther Goedegebuure Moeders
Gesprekken over moederschap
Esther Goedegebuure spreekt openhartig over wat het moederschap voor haarzelf en andere vrouwen betekent. Want ook al zijn we zoveel meer dan alleen moeder, het is vaak wel wat we het allerliefst goed willen doen. Met indrukwekkende vrouwen die naam hebben gemaakt in de politiek, de media of in de kunst en cultuur, praat ze over de manier waarop het moederschap hun identiteit bepaalt. Vol verhalen en inzichten van: Dieuwertje Blok, Chantal Janzen, Sylvana Simons, Susan Smit, Anna Enquist, Romana...
Nederlands | 5 uur 46 minuten (498 MB) | Lebowski, Amsterdam | 2023
Luisterboek (digitaal)
Herman Veenker | Henderien Steenbeek | Marijn van Dijk | Paul van Geert Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool
een dynamische visie op leren en onderwijzen
Theorie en praktijk over het investeren in talentvol gedrag van kinderen, maar ook in dat van studenten en docenten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Uitgever Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
Ella de Jong | Paolo Terni Vertrouwen in ieder kind
oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Aanpak om kinderen voor te bereiden op de 21-eeuwse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op strategieën om oplossingsgericht te denken en te werken.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek