Zoekresultaten
Resultaat 681 - 700 (van 3187)
Suzanne de Roos | Diana Moonen-de Zwaan Ik hou nog steeds van appeltaart
over de gevolgen van niet-aangeboren hersenletsel bij kinderen en jongeren; handboek voor ouders, begeleiders en onderwijsprofessionals
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Caroline Eggermont Van kerndoel tot kleuterlijn
kleuteronderwijs, zoals het is bedoeld
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Uitgeverij SWP, [Amsterdam] | 2015
Gedrukt boek
Taal in de klas
zes bouwstenen voor effectieve taaltrajecten
Gids voor leerkrachten voor het herkennen en oplossen van taalontwikkelingsachterstanden van leerlingen in het volledige leerplichtonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Ludo Heylen De school van je leven
waar elke les een levensles is
Pleidooi voor het belang van het kind-zijn in de kindertijd. Met twaalf lessen over onderwijs en opvoeding waarbij kinderen leren zichzelf staande te houden in het leven zelf en niet alleen op school.
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | Lannoo Campus, Leuven, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Kees van der Wolf | Tanja van Beukering | Theo Veldkamp Succesvol omgaan met gedragsproblemen
trainingsmateriaal bij gedragsproblemen in scholen: het denken en handelen van leraren
Trainingsmateriaal voor leerkrachten in het primair en secundair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 170 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Ria van Dinteren Handboek puber
hoe je met breinkennis het leren van de puber verbetert
Informatie voor ouders en leerkrachten in het voortgezet onderwijs over het verbeteren van de leerprestaties van pubers.
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2014
Gedrukt boek
Marijke Renne Lezen zonder boek
leesontwikkeling vanuit motorisch oogpunt
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om de leesrijpheid van jonge kinderen te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Rudolf Steiner Gezondmakend onderwijs
antroposofische pedagogie en didactiek
Voordrachten door de grondlegger van de antroposofie.
Non-fictie
Nederlands | 442 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Wil Oonk | Ronald Keijzer | Sabine Lit | Hilde Amse | Frits Barth | Anita Lek Rekenen - wiskunde in de praktijk
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 280 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2014
Gedrukt boek
ITP De Aanzet Op woordenjacht
creatief en effectief werken aan woordenschatuitbreiding
Praktische ideeën voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2011
Gedrukt boek
Justine Mol Geweldig communiceren met jongeren
Adviezen voor het communiceren met jongeren van ca. 13 tot en met 20 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | SWP, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Hermien Wiechers Muziekkriebels
250 muziekactiviteiten voor kinderen van 0 tot 10 jaar
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | SWP, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Martine Ceyssens Helpkids dyslexie
Praktische informatie voor ouders en opvoeders.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Lannoo, Tielt | 2009
Gedrukt boek
Carolyn Webster-Stratton Pittige jaren
praktische gids bij het opvoeden van jonge kinderen
Non-fictie
Nederlands | 356 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2007
Gedrukt boek
Monika Schneider Bewegen en ontspannen op muziek
uitgewerkte bewegingsspelletjes op vrolijke muziek voor kinderen van 3-8 jaar; handleiding met cd
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Panta Rhei, Katwijk aan Zee | 2006
Gedrukt boek
Ben Furman De methode Kids' Skills
op speelse wijze vaardigheden ontwikkelen bij kinderen
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Nelissen, Soest | 2006
Gedrukt boek
Aidan Chambers Vertel eens
kinderen, lezen en praten
Praktische, didactische handleiding om kinderen uit de middenbouw van het basisonderwijs kritisch te leren lezen en te laten vertellen.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Biblion Uitgeverij, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
Karim Amghar Hoor mij, zie mij!
naar kansengelijkeid in het onderwijs
Pleidooi voor kansengelijkheid in het onderwijs, analyse van de factoren die dat belemmeren en een beschrijving van zeven effectieve nmindsets om dat te bereiken.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | CED-Groep, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek
Noëlle Pameijer Met plezier naar school!
de onmisbare rol van ouders in het succes van kinderen
Beschrijving, vanuit het perspecctief van ouders, hoe zij kunnen bijdragen aan het plezier van hun kind op school, door betrokken te zijn en met school te communiceren.
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | uitgeverij Pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
A.J.J.M. Ruijssenaars | J.E.H. van Luit | E.C.D.M. van Lieshout | E.H. Kroesbergen Handboek dyscalculie en rekenproblemen
een dynamisch ontwikkelingsperspectief
Herzien handboek over dyscalculie en rekenonderwijs en rekenproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs, benaderd vanuit de wetenschap en toegepast in de praktijk.
Non-fictie
Nederlands | 526 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek