Zoekresultaten
Resultaat 721 - 740 (van 2403)
Anouke Bakx | Anje Ros | Erik Bolhuis Cyclisch onderwijs ontwerpen
in vijf stappen naar passende leeractiviteiten
Non-fictie
Nederlands | 243 pagina's | Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
René Berends | Hilde-Marie van Slochteren | Vera Otten-Binnerts Dalton: L E F
Veelzijdig standaardwerk over het daltononderwijs, geschreven door drie daltonopleiders aan de Saxion Hogeschool Deventer.
Non-fictie
Nederlands | 260 pagina's | Saxion Progressive Education University Press, [Deventer] | 2021
Gedrukt boek
Peter Vermeulen Een gesloten boek
autisme en emoties
Non-fictie
Nederlands | 185 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2005
Gedrukt boek
Ina van Berckelaer-Onnes Autisme op school
een passend aanbod binnen passend onderwijs
Theorie en praktijk van het onderwijs aan kinderen met een autismespectrumstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Boom, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Klaas Bellinga Basisboek E-learning maken
Informatie over het ontwerpen van e-learningtrainingen, met aandacht voor de e-learningomgeving, tools, didactische werkvormen, modellen en theorieën.
Non-fictie
Nederlands | 195 pagina's | Leuker.nu, [Nieuwolda] | 2014
Gedrukt boek
Martin Reekers | Rupert Spijkerman Professionele gespreksvoering
Praktische handleiding met oefeningen voor het voeren van zakelijke gesprekken.
Non-fictie
Nederlands | 326 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Sebastian Abdallah | Maike Kooijmans | Jolanda Sonneveld Talentgericht werken met kwetsbare jongeren
ontwikkelwerk, erkenningswerk, verbindingswerk
Studieboek op mbo/hbo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 252 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Rutu Foundation Meertaligheid en onderwijs
Nederlands plus
Opstellen over meertaligheid in Nederland en België gericht op meer taaldiversiteit in het onderwijs aan meertalige leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Boom, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Pieternel Dijkstra Zelfregulerend leren
effectiever leren met leerstrategieën
Uiteenzetting van vijftien leerstrategieën die leerlingen uit de bovenbouw van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs kunnen toepassen om effectiever te leren.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Boom, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Rob Martens Leerlingen intrinsiek motiveren
waarom we allemaal willen leren
Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs over het intrinsiek motiveren van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Ernst Hirsch Ballin Waakzaam burgerschap
vertrouwen in democratie en rechtsstaat herwinnen
Pleidooi van de oud-minister van Justitie (1950- ) voor een waakzame en geëngageerde houding ten opzichte van de Nederlandse democratie en rechtsstaat.
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's | Querido Facto, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Marleen Ost Creatief met prentenboeken
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's (ePub2, 4,7 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
Brooke Ingersoll Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis
handleiding voor ouders
Praktische gids voor ouders van autistische kinderen tot ca. 6 jaar om gestructureerd met hun kinderen sociaalcommunicatieve vaardigheden te oefenen.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2012
Gedrukt boek
Marcel Schmeier Bordwerk en aantekeningen
slow teaching in de 21e eeuw
Praktische handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs voor het gebruik van het schoolbord.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Samen werken aan leren en opvoeden
basisboek over ouders en school
Overzicht van de waarden van ouderbetrokkenheid bij het onderwijs op scholen voor basis- en voortgezet onderwijs en de wijze waarop die samenwerking door leerkrachten kan worden bevorderd en vormgegeven.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2014
Gedrukt boek
Esther van de Ven Autisme in het middelbaar beroepsonderwijs
praktische gids voor begeleiders, docenten en zorgcoördinatoren
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Pica, [Huizen] | 2014
Gedrukt boek
Peter Vermeulen Autisme en normale begaafdheid in het onderwijs
Bespreking van autisme als het onvermogen om waarnemingen in een zinvolle context te plaatsen.
Non-fictie
Nederlands | 219 pagina's | EPO, Berchem | 2010
Gedrukt boek
Paul A. Kirschner | Luce Claessens | Steven Raaijmakers Op de schouders van reuzen
inspirerende inzichten uit de cognitieve psychologie voor leerkrachten
Praktische inzichten uit de cognitieve psychologie, toegepast op leerlingen in het basisonderwijs en samengevat ten behoeve van leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | Ten Brink Uitgevers, Meppel | 2018
Gedrukt boek
Sylvia Stuurman De kanarie in de schoolbanken
een gids voor autisme-inclusief onderwijs
Praktische gids voor leerkrachten in het hoger onderwijs om inclusief en toegankelijk onderwijs te creëren door te kijken naar de behoeften van autistische studenten. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 9,3 MB) | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2024
E-book
Christina Buchner Brain-gym en toegepaste kinesiologie op school
een praktische aanpak van leerproblemen met energetische oefeningen
Uitleg van enkele alternatieve pedagogische methoden met oefeningen die bij lerende kinderen de communicatie en samenwerking tussen beide hersenhelften stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Panta Rhei, [Katwijk] | 2010
Gedrukt boek