Zoekresultaten
Resultaat 741 - 760 (van 1280)
MesoConsult Taal met beleid
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | MesoConsult, Tilburg | 2003
Gedrukt boek
Marianne Bodde-Alderlieste Engels in het basisonderwijs
kennisbasis vakdidactiek
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2011
Gedrukt boek
Grammatica
Oefeningen voor zinsontleding waaronder de persoonsvorm, onderwerp, gezegde, werkwoordelijk gezegde (met valkuilen), naamwoordelijk gezegde (met valkuilen), lijdend en meewerkend voorwerp. Werkboek met antwoorden achterin en enkele kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2018
Gedrukt boek
Grammatica
In 28 'kaarten' wordt uitgelegd hoe je zinnen ontleed. Aan bod komen o.a. persoonsvorm, onderwerp, gezegde, werkwoordelijk gezegde (met valkuilen), naamwoordelijk gezegde (met valkuilen), lijdend en meewerkend voorwerp, voorzetselvoorwerp. Met enkele kleine kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2018
Gedrukt boek
Natuurlijk leert een kind lezen
Praktische aanwijzingen die als alternatief gebruikt kunnen worden naast methoden voor aanvankelijk lezen op de vernieuwde basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Pendoor, Amsterdam | 1986
Gedrukt boek
Henk Berkenbosch Geen vak apart
sociaal leren en moderne vreemde talenonderwijs; de geïntegreerde lespraktijk van de middenschool afdeling van de Openbare Scholengemeenschap Huizermaat voor middenschool/mavo/havo/vwo te Huizen (N.-H.)
Nederlands | 72 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1984
Gedrukt boek
Henk Huizenga Competentiegericht taalonderwijs
Hand- en studieboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 209 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen [etc.] | 2005
Gedrukt boek
SLO De taalcoördinator werkt!
een studie naar de positie van inhoudelijk coördinatoren op de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | SLO, Enschede | 2004
Gedrukt boek
D. Eringa Kleine didactiek Frans voor de onderbouw
met een praktische toepassing op de leergang "On parle français"
Nederlands | 131 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1976
Gedrukt boek
Resi Damhuis Mondelinge communicatie
drie werkwijzen voor mondelinge taalontwikkeling
Non-fictie
Nederlands | 375 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, [Nijmegen] | 2003
Gedrukt boek
Ludo Verhoeven Tussendoelen mondelinge communicatie
leerlijnen voor groep 1 tot en met 8
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, Nijmegen | 2007
Gedrukt boek
Raymond Godding Tweede taal-vaardig
tweede-taalverwerving in de basisschool
Bespreking van leermiddelen en lesmaterialen voor extra lessen Nederlands aan buitenlandse kinderen in het basisonderwijs, met als uitgangspunten functionele en communicatieve taalgebruikssituaties en thematisch-cursorisch ingerichte onderwijsleersituaties.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
W.H.J. van Bon Spellingproblemen
theorie en praktijk
Diagnostiek en behandeling van spellingproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1993
Gedrukt boek
Nederlandse Vereniging voor Toegepaste Taalwetenschap Computer-ondersteund talenonderwijs
Studies over de vraag welke rol de computer kan spelen bij het onderwijs in moderne talen
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
Peter Dekkers Kijk op (taal)onderwijs
Nederlands | 51 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1982
Gedrukt boek
Janneke Spoelstra | Jantsje Post | Arjan Hut Fries
Fries-Nederlands, Nederlands-Fries
Non-fictie
Nederlands | 574 pagina's | Prisma, Houten | 2016
Gedrukt boek
W. Haanstra Handleiding bij de zeven ontwikkelingstrappen van het lezen leerende kind
Nederlands | 138 pagina's | De Bock-Hardenberg, Leiden | 1900
Gedrukt boek
Margareth van Kleef Werken aan taalbewustzijn
prototype voor het stimuleren van fonologisch bewustzijn in betekenisvolle contexten
Centraal staat de vraag hoe het taalbewustzijn in het algemeen en het fonologisch bewustzijn in het bijzonder op een zo natuurlijk mogelijke wijze kan worden gestimuleerd.
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, [Nijmegen] | 2002
Gedrukt boek
René Appel Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs
Didactische handleiding.
Non-fictie
Nederlands | 274 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Amersfoort | 2013
Gedrukt boek
Vragen staat vrij
over vragen stellen als methode in oude en nieuwe wijsheidstradities
Bundel vakwetenschappelijke artikelen naar aanleiding van het onderwerp ‘vragen stellen’, binnen oude en nieuwe geloofs- en wijsheidstradities, met name christendom, islam en jodendom.
Non-fictie
Nederlands | 318 pagina's | Berne Media uitgeverij abdij van berne, [Heeswijk-Dinther] | 2020
Gedrukt boek