Zoekresultaten
Resultaat 741 - 760 (van 2197)
Amsterdams Pedologisch Centrum Verschuivingen in orthopedagogische werkvelden
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1988
Gedrukt boek
Tussen klacht en handeling
diagnostiseren in de orthopedagogiek
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Dekker en Van de Vegt, Nijmegen | 1986
Gedrukt boek
Liesbeth Hop Mijn kind is anders
elk kind mag zichzelf zijn
Mijn kind is anders van jeugd- en gezinscoach Liesbeth Hop is het boek voor iedere ouder of verzorger die een kind heeft dat ‘anders’ is door een label als ADHD, ADD, PDD-NOS, borderline of bipolair. Maar elk kind is uniek en hoe weet je nu wat jouw kind nodig heeft? Wanneer laat je testen en wanneer is ‘anders’ een probleem? Dit boek geeft antwoord op belangrijke vragen en laat zien hoe je het kind verder helpt en een label geen beperking wordt. Zo wordt je kind wie het is! Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 6,3 MB | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2017
E-book
Carla Vlaskamp Een kwestie van perspectief
methodiekontwikkeling in de zorg voor ernstig meervoudig gehandicapten
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | 1993
Gedrukt boek
De Nederlandse gebarentaal
Verslag van de resultaten die onderzoek naar de Nederlandse Gebarentaal heeft opgeleverd, waarin tevens wordt uitgelegd hoe gebaren in elkaar zitten en gecombineerd kunnen worden tot zinnen.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Nederlandse Stichting voor het Dove en Slechthorende Kind, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Nicola Stevens Is dit mijn kind?
Autobiografisch verhaal van twee ouders met een ernstig autistisch zoontje.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Arena, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
J.D. van Ploeg Lastposten of slachtoffers van de samenleving?
Orthopedagogische studie over de problematiek van moeilijke jongeren.
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1990
Gedrukt boek
Vereniging Onbeperkt Lezen Op weg naar braille
een kennismaking met braille
Informatie over braille voor personen die op latere leeftijd slechtziend of blind worden of mensen in hun omgeving hebben voor wie dat geldt.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Vereniging Onbeperkt Lezen, [Den Haag] | 2019
Gedrukt boek
Riet Grauwels Ik ben niet perfect, nou èn!
zes portretten van kinderen met ernstige spraak- en, of taalmoeilijkheden (ESM)
Non-fictie
Nederlands | 55 pagina's | Van Tricht, Deventer | 2010
Gedrukt boek
Thecla Rondhuis De mongool, de moeder en de filosoof
Levensgeschiedenis van een jongeman met het syndroom van Down, verteld door zijn moeder, een filosofe.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's (ePub2, 5,7 MB) | Ten Have, Utrecht | 2012
E-book
Randy Kulman Train je brein en benut je talenten
tips & tools voor tieners om executieve functies te versterken
Vind je het moeilijk iets te plannen? Is je kamer een grote puinhoop? Praktische tips om zaken beter te organiseren en je geheugen te verbeteren. Met zwart-witillustraties. Vanaf ca. 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Hogrefe, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Chris den Besten Begeleid ontdekkend leren
het Eigen Initiatief Model in zes stappen
Methode voor het professioneel ondersteunen en stimuleren van cliënten met een verstandelijke beperking bij het maken van een eigen keuze en het dragen van eigen verantwoordelijkheid.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Nelissen, Barneveld | 2009
Gedrukt boek
Hilde Cornelis | Ilse Van Beversluys Aap-zee-koe
kinderen met autisme leren lezen
Beschrijving van een leesmethode voor kinderen met een autismespectrumstoornis, waarin een duidelijke koppeling wordt gelegd tussen lezen en begrijpen doordat aandacht wordt geschonken aan de letters als losse componenten, het woord en de betekenis.
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | Autisme Centraal, Gent | 2019
Gedrukt boek
Annemieke Golly | Jeff Sprague Positive Behavior Support
goed gedrag kun je leren!; doelmatige strategieën voor in de school
Onderwijsprogramma voor gedragsbeïnvloeding en -verandering, bestemd voor leerkrachten (en ouders) van 4-18-jarigen, en bedoeld om antisociaal gedrag op school, in de klas en thuis om te buigen naar meer gewenst gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 306 pagina's | Pica, [Huizen] | 2013
Gedrukt boek
Woordwerk Misdiagnose van hoogbegaafden
handreikingen voor passende hulp
Onderzoek onder met name kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs naar kenmerken van hoogbegaafdheid die lijken op leerstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 238 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2013
Gedrukt boek
Wendy Peerlings Mijn kind is onhandig
omgaan met visuomotorische problemen
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's | Lannoo, Tielt | 2004
Gedrukt boek
Karin Genijn Schooltas vol verdriet
leren omgaan met rouw in de klas
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om leerlingen te helpen bij rouwverwerking na een overlijden.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Julian Austwick | Tracy Austwick | Ruth Kelly Ambers ezeltje
Waargebeurd verhaal over de vriendschap tussen een gehandicapt meisje en een verwaarloosd ezeltje, die voor beiden therapeutisch blijkt uit te pakken.
Non-fictie
Nederlands | 246 pagina's (ePub2, 7,7 MB) | The House of Books, Amsterdam | 2016
E-book
Suzanne Buis Mijn hoogbegaafde kind & ik
ervaringen van ouders, tips van deskundigen
Non-fictie
Nederlands | 238 pagina's | Uitgeverij Nanda, [Apeldoorn] | 2014
Gedrukt boek
Wilhelmina J. Bladergroen Keuze uit het werk van Wilhelmina J. Bladergroen
Selectie uit de geschriften van de Nederlandse kinderpsychologe (geb. 1908) en hoogleraar in de orthopedagogiek
Non-fictie
Nederlands | 526 pagina's | Vermande, IJmuiden | 1978
Gedrukt boek