Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 322)
A. Nijburg Onderwijs verandert
de christelijke school op weg naar 2000
Beschouwing over veranderingen in het onderwijs, de gevaren daarvan voor de christelijke school en de taken en verantwoordelijkheden van ouders en opvoeders voor wat betreft christelijk onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Kok Voorhoeve, Kampen | 1993
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Zij-instromers in de meertalige klas
naar werkbare oplossingen
Informatie over de taaldidactische en klasseorganisatorische opvang van allochtone leerlingen, die na hun zesde naar Nederland zijn gekomen, in het basisonderwijs in Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Hetty Dekkers Onderwijs-emancipatiebeleid en economische zelfstandigheid van vrouwen in Noordwest Europa
Noorwegen, Zweden, Engeland, Duitsland en Nederland vergeleken
Inventarisatie, gevolgd door een analytische beschrijving van beleid, maatregelen, projecten en randvoorwaarden (arbeidsmarkt, kinderopvang e.d.) met betrekking tot onderwijs-emancipatie in diverse landen.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1993
Gedrukt boek
Paul Gillijns Leerlingvolgsysteem
Bespreking van de (on)mogelijkheden van de verschillende leerlingvolgsystemen om de kwaliteit van het basisonderwijs te bewaken en te verbeteren en de vorderingen van de leerlingen in kaart te brengen.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
E.M. Koerts Identiteit en basisvorming
Studie over de identiteitsproblematiek van scholen voor voortgezet onderwijs naar aanleiding van de invoering van de basisvorming.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Kok, Kampen | 1993
Gedrukt boek
Sturen in complexe organisaties
theorie en praktijk in het hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Van Gorcum, Assen [etc.] | 1993
Gedrukt boek
Marjon Voorthuis Een onderzoek naar de doorstroom van migrantenleerlingen van het voortgezet onderwijs naar het hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 69 pagina's | SCO-Kohnstamm, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Willemina Johanna Pouwelse Haar verstand dienstbaar aan het hart
middelbaar onderwijs voor meisjes: debatten, acties en beleid, 1860-1917
Proefschrift Rijksuniversiteit Leiden. Beschreven wordt hoe door het geheel van het MMS-onderwijs en de deelname van vrouwelijke leerlingen aan het onderwijs op HBS'en en gymnasia, 'vrouwelijkheid' gedefinieerd wordt binnen de debatten over het algemeen voortgezet middelbaar en hoger onderwijs. Factoren die belangrijke waren bij de groei van de vraag naar algemeen voortgezet middelbaar en gymnasiaal onderwijs voor meisjes worden besproken evenals het verloop van de deelname en de toelating van meisjes...
Non-fictie
Nederlands | 374 pagina's | 1993
Gedrukt boek
Stichting Identiteit Basisvorming Christelijk Onderwijs Levensbeschouwing en onderwijs
Praktische handleiding voor docenten over de relatie tussen de identiteit van de school en de leerinhoud van de vakken in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Kok Educatief, Kampen | 1993
Gedrukt boek
W.C.P. Beijk Overige regelgeving Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW)
Non-fictie
Nederlands | 917 pagina's | Kluwer, Deventer | 2011
Gedrukt boek
Piet Litjens Het Meta-instrument
instrument om een taalbeleid op een school te evalueren en te ontwikkelen
Nederlands | 140 pagina's | SLO, Instituut voor Leerplanontwikkeling, Enschede | 1993
Gedrukt boek
Commissie Onderwijszaken Advies Hoger Onderwijs en Onderzoek Plan 1994
Nederlands | 62 pagina's | Sociaal-Economische Raad, 's-Gravenhage | 1993
Gedrukt boek
Henk Westerop Kijk op eigen kunnen
collegiale consultatie
Beschrijving van de invoering van collegiale consultatie als onderdeel van de zorgverbreding op basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 90 pagina's | CPS, Hoevelaken | 1993
Gedrukt boek
Bewegingsonderwijs aan verstandelijk gehandicapten
Praktische handleiding voor begeleiders en verzorgers van verstandelijk gehandicapten met hoofdstukken over het belang van het bewegingsonderwijs en de plaats van dit onderwijs binnen de inrichting, inclusief een beschrijving van verschillende sportactiviteiten
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1993
Gedrukt boek
Onderwijskunde in de klas
Verslagen van actuele onderzoeken naar een aantal onderwijskundige onderwerpen.
Non-fictie
Nederlands | 186 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1993
Gedrukt boek
J. Bruggeman Onderwijs in meervoud
de voorgangers van de Hogeschool Rotterdam & Omstreken in historisch perspectief
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Hogeschool Rotterdam & Omstreken, Rotterdam | 1993
Gedrukt boek
Paul R. Scheele PhotoReading
een nieuwe kijk op lezen
Beschrijving van een methode voor snellezen, gebaseerd op het 'fotografisch' opnamevermogen van de hersenen.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Ankh-Hermes, Deventer | 1997
Gedrukt boek
Oscar Steens Rooms en studentikoos
vriendschap, geloof en wetenschap in de Rooms-Katholieke Studenten Vereniging "Sanctus Thomas Aquinas" te Amsterdam 1896-1980
Non-fictie
Nederlands | 486 pagina's | Stadsuitgeverij Amsterdam, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Universiteit van Amsterdam Studenten
een beeld van studeren in 1992
In zwart-witte foto's en een aantal bijdragen door studenten zelf wordt een impressie gegeven van het (Amsterdamse) studentenleven.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Jan Brandsma Voor de klas
over het beroep van leraar
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Sassenhein, Haren | 1993
Gedrukt boek