Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 698)
Corry Wolters Meer dan slim
talentgerichte begeleiding van hoogbegaafde kinderen en jongeren
Gids voor begeleiders met uitleg over hoogbegaafdheid en adviezen om hoogbegaafde kinderen beter te begeleiden in hun ontwikkeling met extra aandacht voor hun talenten.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Aryan van der Leij Dit is dyslexie
achtergrond en aanpak
Oorzaak, diagnostiek, vroegtijdige onderkenning en aanpak van dyslexie in het Nederlandstalig gebied.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Lannoo, Tielt | 2016
Gedrukt boek
Ramón Lindauer Trauma bij kinderen
Gids voor ouders, hulpverleners en leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Colette de Bruin De aanpak bij autisme
volgens de Geef me de 5-methodiek; uitleg in beeld
Uitleg en adviezen voor de omgang met mensen van alle leeftijden met een autismespectrumstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | High 5 Publishers, [Doetinchem] | 2020
Gedrukt boek
Herbert Roeyers Autismespectrumstoornis
alles op een rijtje
Overzicht van aandoeningen uit het autismespectrum, de theorieën daarover, hun diagnose en therapieën.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Kaat Timmerman Aandachts- en werkhoudingsproblemen bij kinderen en jongeren
Beschrijving van een concrete, praktijkgerichte methode om kinderen en jongeren met concentratieproblemen en het AD(H)D-syndroom (Attention defecit and hyperactivity disorder) te helpen in o.a. het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas
basiswerk voor preventief werken met jongeren
Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 480 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Nisette Huisman Op hun eigen manier
ergotherapeutische handleiding in kort bestek voor kinderen met autismespectrumstoornissen
Praktische handreiking over autisme en de bijkomende problematiek in het dagelijks handelen.
Non-fictie
Nederlands | 85 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2014
Gedrukt boek
Monique Thoonsen | Carmen Lamp Wiebelen en friemelen thuis
over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op (wel)zijn
Pedagogische adviezen aan ouders om lichamelijke signalen bij hun kinderen en zichzelf te herkennen en daarmee om te gaan.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Handboek ADHD en comorbide stoornissen
alles over diagnose, beloop en behandeling
Non-fictie
Nederlands | 154 pagina's | Lannoo Campus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Trix van Lieshout Pedagogische adviezen voor speciale kinderen
Praktisch handboek voor ouders en opvoeders met betrekking tot kinderen met opvoedingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 427 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2009
Gedrukt boek
Het belang van spelen
Suggesties om spel te bevorderen bij kinderen van 2 tot 13 jaar; voor begeleiders in de kinderopvang en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Anton Horeweg Voorkom lastig gedrag
wat kun jij als leerkracht aan preventie doen?
Praktische adviezen aan leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Coby Hartog-Polkerman Minder dwars en driftig
opvoeden van kinderen met ODD en/of CD
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Renata Hamsikova Hoogbegaafde kinderen versnellen niet
Uitleg van programma's om de ontwikkeling van hoogbegaafde kinderen te volgen in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | IeKu Advies, [Zwaag] | 2016
Gedrukt boek
Gerarda van der Veen Gevoeligheid in de klas
herkenning en begeleiding van hoogsensitieve en hoogstimulatieve kinderen op de basisschool
Over het herkennen van en omgaan met hoogsensitieve kinderen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | 248media uitgeverij, [Steenwijk] | 2015
Gedrukt boek
Kaat Dewitte | Griet Dewitte Mijn kind heeft DCD
gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Praktische gids voor de opvoeding van kinderen met de coördinatie-ontwikkelingsstoornis DCD (Development Coordination Disorder).
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Lannoo, Tielt | 2018
Gedrukt boek
R. Verstegen | H.P.B. Lodewijks Interactiewijzer
analyse en aanpak van interactieproblemen in professionele opvoedingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 279 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2018
Gedrukt boek
Paul E. Dennison | Gail E. Dennison Handboek brain gym
nieuwe uitgebreide handleiding bij de brain gym-oefeningen; energetische oefeningen voor kinderen met leerproblemen
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs voor de aanpak van leerproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Panta Rhei uitgeverij, Katwijk | 2014
Gedrukt boek
Frits Boer Angst bij kinderen
Hoe ontstaat angst, welke soorten zijn er, wat betekent het voor het kind of de jongere zelf en welke behandelingen zijn er mogelijk? Gids, met enige illustraties, voor opvoeders van kinderen van ca. 0 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 122 pagina's | LannooCampus, Tielt, Houten | 2011
Gedrukt boek