Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 196)
K. Sietaram Intercultureel onderwijs
een samenleving van vele culturen vraagt opvoeding tot nieuw cultuurbesef via intercultureel onderwijs
Onderbouwd pleidooi voor uitbreiding en versterking van het interculturele onderwijs in Nederland; bestemd voor hbo- en universitaire opleidingen.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Educaboek, Culemborg, The Netherlands | 1984
Gedrukt boek
Harry Stegeman Naar een werkplan bewegingsonderwijs
hoe leerkrachten hun eigen deelschoolwerkplan bewegingsonderwijs kunnen opstellen
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Ten Brink, Meppel | 1984
Gedrukt boek
Jan van Dreven Sprookjes, bijbel en kind
Beschouwing over de functie van sprookjes voor een gelovige opvoeding in het licht van de bijbel.
Non-fictie
Nederlands | 65 pagina's | Kok, Kampen | 1984
Gedrukt boek
Jo Bergman Een open-schoolmodel
met een treintje naar de basisschool
Praktische uitwerking van het open-schoolmodel, waarin het onderwijsadviescentrum in Opsterland de vormgeving van de nieuwe basisschool-integratie van kleuter- en lager onderwijs - samen met de scholen in de regio, heeft ontwikkeld.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek
Vereniging voor Onderwijs Research Onderwijs en arbeid
Negen verhandelingen vanuit diverse disciplines waarin zowel de kwantitatieve als de kwalitatieve discrepantie tussen vraag en aanbod en de relatie onderwijsbeleid en arbeidsmarkt aan de orde komen.
Non-fictie
Nederlands | 105 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1984
Gedrukt boek
A. De Block Didactische werkvormen en leerstrategieën
een handleiding voor de onderwijspraktijk
Non-fictie
Nederlands | 211 pagina's | Plantyn, Deurne [etc.] | 1984
Gedrukt boek
Vormen van leren en onderwijzen in de klas
Non-fictie
Nederlands | 137 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1984
Gedrukt boek
Ant. M.J. van Uden Gebarentalen van doven en psycholinguistiek
een kritische evaluatie
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1984
Gedrukt boek
Helmut Morsbach Japanse etiquette
Japan
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | BZZTôH, 's-Gravenhage | 1986
Gedrukt boek
Stichting voor de Leerplanontwikkeling Wat krijgen ze op de basisschool?
een kijk op doelen en inhoud van het basisonderwijs in het schoolwerkplan
Non-fictie
Nederlands | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1984
Gedrukt boek
K. Swinnen Bibliografisch vademecum voor de orthopedagoog
een selectieve bibliografie van recente pedagogische literatuur uit vier taalgebieden
Non-fictie
Nederlands | Acco, Leuven, Amersfoort | 1984
Gedrukt boek
G.W. van der Pols Model voor gespreksgroepen van ouders
ontwikkeling en toepassing in het speciaal onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1984
Gedrukt boek
M. van Heijningen Bosch Roosje Vlijtig
met een prentje bij ieder lesje
Facsimile herdruk van drie leesboekjes en een woordenboekje uit de eerste helft van de negentiende eeuw.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Elsevier, Amsterdam [etc.] | 1984
Gedrukt boek
Pedagogiek in meervoud
wegen in het denken over opvoeding en onderwijs
Inleiding tot vijf visies op het beoefenen van de pedagogiek als wetenschap.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1985
Gedrukt boek
Gehandicapt kind - gehandicapt gezin?
gesprekken met ouders
Bundel artikelen uit "Ouders van Nu" over de opvoeding van en de omgang met een kind met een beperking in een gezin. Verschillende beperkingen worden besproken en van deskundige informatie voorzien.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1984
Gedrukt boek
D.A. Kodde Wie kiest er voor hoger onderwijs
Studie op grond van uitvoerige enquêtes naar de vraag naar hoger onderwijs in de toekomst.
Non-fictie
Nederlands | 178 pagina's | Distributiecentrum Overheidspublikaties, 's-Gravenhage | 1984
Gedrukt boek
Th.J. ten Cate De student als docent
Handleiding voor het student-geleid onderwijs, waarbij studenten worden ingeschakeld als onderwijsgevenden.
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Het Spectrum, Utrecht [etc.] | 1984
Gedrukt boek
Lezen en begrijpen
de psychologie van het leesproces
Overzicht van de theorie en de praktische toepassing van de leespsychologie.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
F. Braam Lichamelijke opvoeding op de nieuwe basisschool
Non-fictie
Nederlands | 431 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1990
Gedrukt boek