Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 213)
Jo Nelissen Reken maar!
reflecties op de praktijk
Ontwikkelingspsychologische achtergronden van de didactiek van het realistische rekenen op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Bekadidact, Baarn | 2000
Gedrukt boek
Karin Scager Instruktie bij het ontwikkelen van een module
Non-fictie
Nederlands | 26 pagina's | Phaedon, Culemborg | 1990
Gedrukt boek
Annelies van Lonkhuyzen Oog voor het dove kind
informatie van ouders voor ouders van dove en ernstig slechthorende baby's, peuters en kleuters, met of zonder CI
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | FODOK, Nederlandse Federatie van Ouders van Dove Kinderen, [Utrecht] | 2007
Gedrukt boek
E.M. Soethout Vele vaders en moeders
herinneringen aan het Maagdenhuis als weeshuis
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Ambo, Baarn | 1990
Gedrukt boek
Marjan Margadant-van Arcken Groen verschiet
natuurbeleving en natuuronderwijs bij acht- tot twaalfjarige kinderen
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | SDU, 's-Gravenhage | 1990
Gedrukt boek
Christelijk Pedagogisch Studiecentrum Godsdienstonderwijs in intercultureel perspectief
tussen identiteit en pluriformiteit
Artikelen over de problematiek rond het godsdienstonderwijs op scholen met een multi-culturele schoolbevolking.
Non-fictie
Nederlands | 138 pagina's | Kok, Kampen | 1990
Gedrukt boek
David Fontana "Opvoeden, hoe doe je dat?"
een praktische hulp bij het grootbrengen van kinderen
Non-fictie
Nederlands | 614 pagina's | Van Holkema & Warendorf, Houten | 1993
Gedrukt boek
J.J. Dumont Dyslexie
theorie, diagnostiek, behandeling
Orthopedagogische beschrijving van de leerstoornis door de hoogleraar orthopedagogiek aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen.
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1990
Gedrukt boek
Annemieke Pinxteren Activiteitenboek voor groep 1 en 2
Handboek met praktijkvoorbeelden van de activiteiten voor groep 1 en 2 van de basisschool voor leraren, ouders, besturen en begeleiders.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1990
Gedrukt boek
Volwasseneneducatie
terreinverkenning en methodische uitgangspunten van de basiseducatie
Non-fictie
Nederlands | 322 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 1990
Gedrukt boek
Jo Nelissen Rekenen als realiteit
Leerpsychologische beschrijving van de didactiek en methodiek van het rekenonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1990
Gedrukt boek
Thea Dowit Leren samenwerken
Pleidooi voor en beschrijving van meidenstimuleringsprojecten.
Non-fictie
Nederlands | 55 pagina's | Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn (NIZW), Utrecht | 1990
Gedrukt boek
Ingeborg N. Bosch Werk zoeken, werk vinden
solliciteren met meer succes
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Stichting Teleac, Utrecht | 1990
Gedrukt boek
Lex Boezeman Het betere schrijfwerk
een procesmatige instruktie voor het doen van (skriptie)onderzoek en het schrijven van een skriptie, paper, nota of artikel; theorie en oefeningen
Handreiking voor studenten MBO en HBO.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Phaedon, Culemborg | 1990
Gedrukt boek
C. van Liere Lastige leerlingen
een empirisch onderzoek naar sociale oorzaken van probleemgedrag op basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 225 pagina's | Thesis Publishers, Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
Geachte promovenda
100 jaar promoverende vrouwen aan de Universiteit van Amsterdam
Centraal staan de ervaringen van gepromoveerde vrouwen. Aandacht voor het aantal dat gepromoveerd is en in welke disciplines; de veranderingen in de relatie tussen vrouwen en wetenschap in de afgelopen eeuw; het universitaire (emancipatie)beleid; beschrijving van negen vrouwen die eredoctor van de Universiteit van Amsterdam zijn.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | SUA, Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
Meertaligheid op school
bijdragen aan de ontwikkeling van een taalbeleid
Bundel artikelen over Nederlands als tweede taal, Onderwijs in Eigen Taal en Cultuur en Intercultureel Onderwijs in het kader van het Vier Steden Project (Amsterdam, 's-Gravenhage, Rotterdam en Utrecht).
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1990
Gedrukt boek
Marion van der Meulen Tussen taal en teken
lessen in functionele geletterdheid
Bijdrage aan de ontwikkeling van de functionele schriftelijke taalvaardigheden van autochtone en allochtone leerlingen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1990
Gedrukt boek
Tanja Janssen Gebruik, inhoud en effectiviteit van taal- en literatuurmethoden in Nederland en Vlaanderen
rapport in opdracht van de Taakgroep Nederlands van de Nederlandse Taalunie
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Stichting Bibliographia Neerlandica, 's-Gravenhage | 1990
Gedrukt boek