Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 292)
J.M.L. Jansen Praxis medicinae nova ratio
medisch onderwijs aan de Leidse academie van 1575 tot 1650; catalogus bij een tentoonstelling ter gelegenheid van het congres 'Ancient medicine in its socio-cultural context' gehouden in de Leidse universiteitsbibliotheek van 13 april tot 31 mei 1992
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Bibliotheek der Rijksuniversiteit te Leiden, [Leiden] | 1992
Gedrukt boek
Emotionele problemen
praktijk, theorie en onderzoek
Bundeling van een aantal congresbijdragen over leer- en gedragsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1992
Gedrukt boek
W. van Esch Zorg voor voldoende openbaar onderwijs
een onderzoek naar de wijze waarop rijk, provincie en gemeente omgaan met de grondwettelijke opdracht om te voorzien in voldoende openbaar onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum Neem en lees
literaire competentie; het doel van het literatuuronderwijs
Bundel bijdragen aan het congres over literatuurdidactiek van de Katholieke Universiteit Nijmegen in 1990.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1992
Gedrukt boek
Desiderius Erasmus Over opvoeding en vrije wil
Inleiding tot het denken van de Nederlandse humanist (1469-1536) en keuze uit diens werk.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Ambo, Baarn | 1992
Gedrukt boek
Wilna A.J. Meijer Algemene pedagogiek en culturele diversiteit
Inleiding over recente problemen in onderwijs en opvoeding en bezinning op thema's die samenhangen met cultuur en cultuuroverdracht.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Intro, Nijkerk | 1992
Gedrukt boek
Albert K. Boekhorst Informatiekunde in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 10 pagina's | Vakgroep Boek-, Bibliotheek- en Informatiewetenschap, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Th.M.E. Liket Vrijheid & rekenschap
zelfevaluatie en externe evaluatie in het voortgezet onderwijs
Beschouwingen over de kwaliteit van het voortgezet onderwijs en de optimalisering ervan.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Lotty Eldering Opstap
een opstap naar meer schoolsucces?
Analyse van een gezinsinterventieprogramma voor allochtone gezinnen
Non-fictie
Nederlands | 213 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Een werkmodel voor de toelating tot het speciaal onderwijs
Besproken wordt hoe bij een toelatingsonderzoek beter aangesloten kan worden bij al bekende informatie en bij de aanpak van het kind na plaatsing.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Balans, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Erasmus Universiteit Rotterdam Erasmus in beeld, beeld van Erasmus
1913-1993
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Erasmus Universiteit Rotterdam, Rotterdam | 1992
Gedrukt boek
Jan D.H.M. Vermunt Leerstijlen en sturen van leerprocessen in het hoger onderwijs
naar procesgerichte instructie in zelfstandig denken
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Maria Josephina Meesters Loopbanen in het onderwijs en op de arbeidsmarkt
verticale en horizontale differentiatie in het voortgezet onderwijs; oorzaken en gevolgen voor de arbeidsmarktpositie van Nederlandse jongeren
In dit proefschrift staat de vraag centraal in hoeverre capaciteiten, geslacht en milieu een rol spelen bij verschillende soorten schoolkeuze, wat de gevolgen van deze schoolkeuzen zijn voor de latere arbeidsmarktloopbaan en of capaciteiten, geslacht en milieu ook gedurende deze arbeidsmarktloopbaan nog een rol spelen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1992
Gedrukt boek
E. Warries Inleiding instructietheorie
Non-fictie
Nederlands | 235 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
S.E.K. Faber Wat doen we eraan?
gedragsproblemen en sociale ontwikkeling bij 4- tot 12-jarigen
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Intro, Nijkerk | 1992
Gedrukt boek
I. Dienaar Een kleurrijke uitdaging
intercultureel onderwijs voor het jonge kind
Vergelijkende beschrijvingen van de dagelijkse praktijk op vier basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Edu'Actief, Meppel | 1992
Gedrukt boek
Leo Lucassen Het partiële gelijk
controverses over het onderwijs in de eigen taal en cultuur en de rol daarbij van beleid en wetenschap (1951-1991)
Studie naar de wijze waarop wetenschap en politiek elkaar hebben beïnvloed op het gebied van het onderwijs aan allochtone kinderen in Nederland, met name het OETC.
Non-fictie
Nederlands | 199 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Daniel Pennac In een adem uit
het geheim van het lezen
Gedachten over leesbevordering als de inwijding van kinderen in de magie van het leesavontuur.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | De Brink, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
P.A. van Lier Sociaal-emotionele ontwikkeling
de vertrouwensrelatie als basis
Studieboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | De Ruiter, [Gorinchem] | 1993
Gedrukt boek
Germa Nijssen Scholen van het rijk
geschiedenis van de Rijksscholen in Nederland, 1864-1992
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen, Zoetermeer | 1992
Gedrukt boek