Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 345)
Peter van Hasselt De weeksluiting
Tips voor het houden van een weeksluiting in het Jenaplan-basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Orthopedagogische werkvelden in kaart
Nederland
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1993
Gedrukt boek
Arie Olthof Integrale kwaliteitszorg in het voortgezet onderwijs
parels in stromend water
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Samsom H.D. Tjeenk Willink, Alphen aan den Rijn | 1993
Gedrukt boek
Rian Aarts Tweetaligheid en schoolsucces
relevantie en opbrengst van etnische groepstalen in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 321 pagina's | Tilburg University Press, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Jack J.R. van Minden Alles over selectiegesprekken
Non-fictie
Nederlands | 321 pagina's | Business Contact, Amsterdam [etc.] | 2003
Gedrukt boek
Gedragstherapie in de klas
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse [etc.] | 1993
Gedrukt boek
Theo Boland Het hoofd in de boeken
over begrijpend lezen op de basisschool
Overzicht van de plaats van het begrijpend lezen binnen het leesonderwijs in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Inge de Wilde Een beminnelijke romaniste
Marie Elise Loke (1870-1916), de eerste vrouwelijke lector in Nederland
Biografie van de eerste vrouw met een universitaire functie in Nederland.
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Passage, Groningen | 1993
Gedrukt boek
J. de Mönnink Opvoeden tot verantwoordelijkheid
waardenoriëntatie en de pedagogische opdracht in onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Kok Educatief, Kampen | 1993
Gedrukt boek
T. Roselaar Taalontwikkeling en meertaligheid in kindercentra
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Samsom H.D. Tjeenk Willink, Alphen aan den Rijn | 1993
Gedrukt boek
Bob van der Meer De probleemaanpak
Handleiding voor leerkrachten voor de opvang van leerlingen met motivatie- en instroomproblemen en de begeleiding van probleemklassen.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum (KPC), 's-Hertogenbosch | 1993
Gedrukt boek
Stichting Bibliographia Neerlandica De literaire canon in het onderwijs
Bundel opstellen.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Stichting Bibliographia Neerlandica, 's-Gravenhage | 1993
Gedrukt boek
Aanslag op de letteren
de tegenstemmen van Sorin Alexandrescu, Marja Brouwers, Hella S. Haasse, Atte Jongstra, Anton Korteweg, Nicolaas Matsier, Marcel Möring, Philippe Noble, Cyrille Offermans, Ethel Portnoy, Jan Stroop, Willem van Toorn, Jacq Vogelaar, Joost Zwagerman, Hugo Brandt Corstius, Kees Fens, A.F.Th. van der Heijden, W.G. Klooster, Frank Ligtvoet, Margriet de Moor, Charlotte Mutsaers, Nelleke Noordervliet, Connie Palmen, Margreet Ruardi, Maarten van den Toorn, Hugo Verdaasdonk, Rudi Wester
Korte voordrachten van Nederlandse letterkundigen tegen de bezuinigingen op de letterenfaculteit van de Universiteit van Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 67 pagina's | De Bezige Bij, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Wiecher Hermen Adriaan Hofman Effectief onderwijs aan allochtone leerlingen
een empirische studie naar de invloed van school- en klasfactoren op de loopbaan van allochtone en autochtone leerlingen in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Eburon, Delft | 1993
Gedrukt boek
Gerrie Johanna Reezigt Effecten van differentiatie op de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 185 pagina's | RION, Groningen | 1993
Gedrukt boek
Werkgroep Docenten Onderwijszaken Onderwijs aan etnisch-heterogene groepen in het hoger beroepsonderwijs
Opstellen over het verbeteren van de begeleiding van allochtone studenten in het hoger beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Phaedon, Culemborg | 1993
Gedrukt boek
A. Nijburg Onderwijs verandert
de christelijke school op weg naar 2000
Beschouwing over veranderingen in het onderwijs, de gevaren daarvan voor de christelijke school en de taken en verantwoordelijkheden van ouders en opvoeders voor wat betreft christelijk onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Kok Voorhoeve, Kampen | 1993
Gedrukt boek
Y. Leenders Effectieve instructie
leren onderwijzen met behulp van het directe-instructiemodel
Studieboek voor PABO-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | CPS, Hoevelaken | 1993
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Zij-instromers in de meertalige klas
naar werkbare oplossingen
Informatie over de taaldidactische en klasseorganisatorische opvang van allochtone leerlingen, die na hun zesde naar Nederland zijn gekomen, in het basisonderwijs in Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Hetty Dekkers Onderwijs-emancipatiebeleid en economische zelfstandigheid van vrouwen in Noordwest Europa
Noorwegen, Zweden, Engeland, Duitsland en Nederland vergeleken
Inventarisatie, gevolgd door een analytische beschrijving van beleid, maatregelen, projecten en randvoorwaarden (arbeidsmarkt, kinderopvang e.d.) met betrekking tot onderwijs-emancipatie in diverse landen.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1993
Gedrukt boek