Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 376)
N.W. Slot Competentievergroting in de residentiële jeugdzorg
hulpverlening voor kinderen en jongeren in tehuizen
Non-fictie
Nederlands | 347 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2009
Gedrukt boek
De indigo-kinderen
een nieuwe generatie dient zich aan
Poging om vooroordelen over hyperactieve en onhandelbare kinderen weg te nemen vanuit een spirituele benadering.
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Petiet, Laren (NH) | 2000
Gedrukt boek
Jan de Bruijn Helpende handen
VU-plan 1937 en Vrouwen VU-Hulp in de jaren 1932-1997
Geschiedenis van de gereformeerde vrouwenorganisatie die werd opgericht om de spaaractiviteiten ten bate van de Vrije Universiteit te organiseren.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Meinema, Zoetermeer | 1999
Gedrukt boek
Remco Campert Over mijn vader
Autobiografische schets van de verhouding van de schrijver tot zijn vader Jan Campert (1902-1943).
Non-fictie
Nederlands | 54 pagina's | De Bezige Bij, Amsterdam | 2004
Gedrukt boek
Antoine Braet Argumentatieve vaardigheden
een praktische didactiek voor havo en vwo, met een inleiding in de argumentatieleer
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Coutinho, Bussum | 1999
Gedrukt boek
Lidwine Janssens De kunst van het spelen
handboek voor dramaonderwijs op de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Walter Hellinckx Als leren pijn doet...
opvoeden van kinderen met een leerstoornis
Non-fictie
Nederlands | 188 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1999
Gedrukt boek
Martha Beck In verwachting van Adam
een waar gebeurd verhaal met onverwachte aardse en spirituele ontmoetingen
De komst van een kind met het syndroom van Down betekent een ingrijpende verandering in het leven van twee academici.
Non-fictie
Nederlands | 318 pagina's | Christofoor, Zeist | 2008
Gedrukt boek
Y.H. Gramsbergen-Hoogland | M.A.J. Deveer | M.G. Leezenberg Persoonlijke kwaliteit
inzicht, oefening en ontwikkeling
Studie- en oefenboek over tien sociale vaardigheden, die bij sollicitaties veel gevraagd worden.
Non-fictie
Nederlands | 319 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2016
Gedrukt boek
Joke Oosterhuis-Geers Ik studeer wel op mijn eigen manier!
experimenteren met een andere aanpak van je studie
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Boom, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Liane Holliday Willey Doen alsof je normaal bent
leven met het Asperger-syndroom
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Nieuwezijds, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Ming Tien Nio Govaars-Tjia Hollands onderwijs in een koloniale samenleving
de Chinese ervaring in Indonesië 1900-1942
Non-fictie
Nederlands | 299 pagina's | De Vijver], [Afferden | 1999
Gedrukt boek
Ik ben speciaal 2
werkboek psycho-educatie voor mensen met autisme
Werkboek voor ouders en begeleiders van autistische kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 246 pagina's | Vlaamse Dienst Autisme, Gent | 2004
Gedrukt boek
Frans Haverkort Eigen-wijs
liedbundel voor het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | Stichting ter Bevordering van de Muzikale Vorming, SMV, [Born] | 1999
Gedrukt boek
Wilma van der Pennen De magie van het voorlezen
bundel over voorlezen aan kinderen van 0 t/m 12 jaar in het kader van de Nationale Voorleesdag
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Stichting Lezen, [Amsterdam] | 1999
Gedrukt boek
Hugo van der Poel Tijd voor vrijheid
inleiding tot de studie van de vrijetijd
Non-fictie
Nederlands | 418 pagina's | Boom, Amsterdam | 2004
Gedrukt boek
Saskia van Oenen Starten met de brede school
Beschrijving van een actueel onderwijsconcept, waarbij integraal jeugdbeleid, lokaal onderwijsbeleid en sociaal beleid worden geïntegreerd.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | NIZW, Utrecht | 1999
Gedrukt boek
P.G. Swanborn Evalueren
het ontwerpen, begeleiden en evalueren van interventies: een methodische basis voor evaluatie-onderzoek
Overzicht van evaluatiemethoden en -technieken, met name op de terreinen van sociaal-wetenschappelijk onderzoek en beleid.
Non-fictie
Nederlands | 364 pagina's | Boom, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Initiatiefgroep Musea & Onderwijs Museum en onderwijs
ervaringen en handreikingen voor museumbezoek door primair en voortgezet onderwijs
Musea en onderwijsinstellingen zouden meer voor elkaar kunnen betekenen dan nu het geval is. De Initiatiefgroep Musea en Onderwijs (IMO) bestaat uit betrokkenen vanuit musea en onderwijsinstellingen en heeft als doelstelling de onderlinge relaties te verbeteren. Wat zijn de knelpunten en de mogelijke oplossingen? Aandacht voor het leervak Culturele en kunstzinnige vorming (CKV).
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1999
Gedrukt boek
H.M. Bronneman-Helmers Scholen onder druk
op zoek naar de taak van de school in een veranderende samenleving
Non-fictie
Nederlands | 306 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 1999
Gedrukt boek