Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 268)
Michiel Czn. Dhont 't Tijdloze uur
22 oefeningen ter bevordering van de integratie van de cognitieve, emotionele en sociale intelligentie
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's | Lambo, Arnhem | 2000
Gedrukt boek
Een goed begin...
het begeleidingsplan voor: beginnende leraren, invalkrachten, herintreders, doorstarters in het primair onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 309 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn | 2000
Gedrukt boek
Jos Ahlers Onderwijs in Nederland
Beschrijving van het volledige Nederlandse onderwijsstelsel.
Non-fictie
Nederlands | 122 pagina's | Van Tricht, Twello | 2000
Gedrukt boek
Mariët Förrer Coöperatief leren in het basisonderwijs
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | CPS, onderwijsontwikkeling en advies, Amersfoort | 2000
Gedrukt boek
Fons van den Berg De bruiloft
wat en hoe (en niet waarom); van vrijgezellenfeesten en cadeaus tot supersketches, en nog veel meer
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BZZTôH, 's-Gravenhage | 2000
Gedrukt boek
A. Martens Arbeid kiezen en delen
loopbaanoriëntatie en -begeleiding; praktijkboek voor leraren, mentoren en schooldecanen
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn | 2000
Gedrukt boek
Het grote Dasberg-debat
Kritische beschouwingen over het werk van de pedagoge Lea Dasberg met een door haar gegeven aanvulling.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Boom, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Arbeiders Jeugd Centrale Achter onze bonte vaan
een beeld van de Arbeiders Jeugd Centrale 1918-1959
Historisch fotoboek.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Uniepers, Abcoude | 2000
Gedrukt boek
Guus Rood Dames en heren
bouwstenen voor een goede speech, lezing of presentatie
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn [etc.] | 2000
Gedrukt boek
Hermann Koepke Kind van zes
rijp voor de basisschool
Beschrijving vanuit de eigen praktijk van de auteur van de leer- en ontwikkelingsprocessen van kinderen in groep drie volgens de werkwijze van de Vrije Schoolpedagogie.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Hesperia, Rotterdam | 2000
Gedrukt boek
Erik Verliefde "Geef me de tijd"
kinderen met leerproblemen in de klas
Adviezen voor ouders en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2000
Gedrukt boek
Organisatie van scholen
Non-fictie
Nederlands | 331 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2004
Gedrukt boek
Clare Sainsbury Marsmannetje op school
over schoolkinderen met het Aspergersyndroom
Handreiking voor leerkrachten in het primair onderwijs voor het herkennen van en omgaan met leerlingen met een milde vorm van autisme.
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | Houtekiet, Antwerpen, Amsterdam | 2004
Gedrukt boek
Filip Dochy Coöperatief leren in een krachtige leeromgeving
handboek probleemgestuurd leren in de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2000
Gedrukt boek
Docenten coachen
Bijdragen over het coachen en begeleiden van leerkrachten, waarbij ook de alledaagse praktijk wordt behandeld.
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Nelissen, Baarn | 2000
Gedrukt boek
Thoni Houtveen Succesvol adaptief onderwijs
handreikingen voor de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Samsom Onderwijsbegeleiding, Alphen aan den Rijn | 2000
Gedrukt boek
Jaap Noorda Hangplekken, een nieuwe rage?
handleiding voor jongerenontmoetingsplaatsen en jeugdbeleid
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Adaptief organiseren
Artikelen over adaptief onderwijs waarbij de preventieve leerlingenzorg centraal staat.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn | 2000
Gedrukt boek
H.M. Langeveld Kunst op termijn
toekomstscenario's voor cultuurbeleid
Eerste uitgave in de reeks Toekomststudies cultuur, waarmee een aanzet wordt gegeven tot een brede discussie over het culturele leven in de komende decennia en de rol van de overheid. Vraag en aanbod in de kunsten dreigen steeds verder uit elkaar te groeien, het kunstbestel behoeft vernieuwing. De mogelijkheden voor langetermijnbeleid worden geschetst aan de hand van twee toekomstscenario's. Twee culturele stromingen worden daarbij onderscheiden. De eerste is die van de vrije markt en de 'ondernemende...
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Boekmanstudies, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek