Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 92)
Walter Hellinckx Hulp bij opvoedingsvragen
opvoedingsondersteuning tussen 0 en 3 jaar
Handboek voor hulpverleners.
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Loslaten en vasthouden
Pedagogische beschouwingen vanuit christelijk perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Groen, Heerenveen | 2002
Gedrukt boek
Danny Van De Velde De groep in actie
praktijkboek samenwerkingsvaardigheden
Praktisch handboek voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs en vormingscentra voor het aanleren van samenwerkingsvaardigheden bij hun leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Speciale onderwijszorg in het voortgezet onderwijs 2
Artikelen over individuele begeleiding van leerlingen in het voortgezet onderwijs die speciale aandacht nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 73 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Ria Vogels Ouders bij de les
betrokkenheid van ouders bij de school van hun kind
Non-fictie
Nederlands | 199 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
F.P. van Dam Kwaliteitszorg in de onderwijspraktijk
Beleidskundige studie over kwaliteitszorg in het voortgezet en beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Annet De Vroey Polyfonie in de klas
een praktijkboek voor inclusie
Onderwijskundige studie over de integratie van basisonderwijs en speciaal onderwijs, oftewel de deelname van kinderen met speciale onderwijsbehoeften aan het 'gewone' onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Birgitta Andersson Van sociale vertelsels en striptekeningen tot ervaringsbibliotheek
pedagogische werkwijze voor kinderen/leerlingen/personen met neuropsychiatrische problemen als autisme, Aspergersyndroom, syndroom van Gilles de la Tourette, DAMP, ADHD
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Superslim of hoogbegaafd?
Artikelen over de omgang met hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Muizen in het auditorium
ICT in het hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Han de Jonge De bouwcoördinator
Praktische beschrijving van de bouwcoördinator in het primair onderwijs, een functionaris die leerkrachten coacht en belast is met gedelegeerde directietaken.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Hilarius Publicaties Actief leren
Artikelen over de actieve rol van leerlingen bij het leerproces en de manieren waarop leerkrachten deze kunnen stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 145 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Margreeth van der Kooij Managementgesprekken
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Tanja Janssen Vaardigheden voor zelfstandig leren
een praktijkgericht overzicht van onderzoek
Praktische handreiking voor docenten in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2002
Gedrukt boek
Allard de Hoop Supervisie
een systematisch leerproces voor een persoonlijke manier van leren
Praktische bespreking van de diverse aspecten van supervisie als vorm van deskundigheidsbevordering voor leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Fred Korthagen | Bob Koster | Ko Melief | Anke Tigchelaar Docenten leren reflecteren
systematische reflectie in de opleiding en begeleiding van leraren
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | HNB | Uitgeverij Nelissen, Barneveld | 2009
Gedrukt boek
Werner Van den Bergh De neurale klok bij dyslexie
neurofysiologische mechanismen, evaluatie en behandeling
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Inge Schaap-Hummel Naar effectievere leerlingbesprekingen: een praktisch instrument
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Jonge risicokinderen bij de start van het onderwijs
een succesvolle aanpak door integratie?
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Jongeren en grotestadsproblematiek
Artikelen over (grootstedelijke) problemen bij jongeren en over de aanpak van probleemgedrag thuis en op school.
Non-fictie
Nederlands | 77 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek