Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 92)
Rob Martens Motiveren van studenten in het hoger onderwijs
theorie en interventies
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Wolters Noordhoff, Groningen [etc.] | 2007
Gedrukt boek
Yvonne Leeman Pedagogische kwaliteit op de kaart
Handleiding voor schoolteams in het basis- en voortgezet onderwijs en in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs om een gezamenlijke pedagogische visie op onderwijs te ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2007
Gedrukt boek
Bill W.J.M. Banning Onderwijsdier in hart en nieren
een persoonlijke visie op groei, professionaliteit en pedagogisch vermogen
Pleidooi voor een andere pedagogische grondhouding van leerkrachten, die gekenmerkt wordt door betrokkenheid bij en gevoelsverbondenheid met de leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Damon, Budel | 2007
Gedrukt boek
Z.M. van der Leeuw Dossier kiezen kost tijd
een evaluatieonderzoek naar de effecten van het oriëntatiejaar
Overzicht van de belangrijkste theorieën en ontwikkelingen op het gebied van studie- en beroepskeuze.
Non-fictie
Nederlands | 194 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2007
Gedrukt boek
Omgaan met multiculturaliteit en religieus pluralisme in het onderwijs
Artikelen over de situatie in met name België.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2007
Gedrukt boek
J.M.G. Leune Verstandig onderwijsbeleid
Academische beschouwing over de rationele grondslagen van verstandig onderwijsbeleid bij de overheid.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Cees de Munnik Kennis over onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Wolters Noordhoff, Groningen [etc.] | 2007
Gedrukt boek
Vlaamse Onderwijsraad Tertiair onderwijs
een verkenning
Artikelen over de plaats in het Vlaamse onderwijsstelsel van een aantal opleidingen tussen secundair en hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 122 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Jette van der Hoeven Leercoaching in het hbo
een kapstok voor competentiegericht leren en ontwikkelen
Studie- en werkboek op hbo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 211 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2009
Gedrukt boek
Nathalie van Kordelaar Zo gaan Roos en Tom met elkaar om
sociale vaardigheidstrainingen voor kinderen uit de groepen 2 tot en met 4 van het basisonderwijs
Handboek voor leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | SWP, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek
Anja Bouman Op weg naar stage en werk
sociale en communicatieve vaardigheden op de werkvloer
Handboek voor de begeleiding van jongeren met een autismespectrumstoornis of andere leer- en gedragsstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 106 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Philippe Meirieu Pedagogiek
de plicht om weerstand te bieden; Simon Verwer
Nederlands | 177 pagina's | Uitgeverij Phronese ; ESF Editeur, Culemborg, Parijs | 2019
Gedrukt boek
Fontys Centrum Beroepsonderwijs Willen, weten en werken in het beroepsonderwijs
professionaliseren als uitdaging en opdracht
Non-fictie
Nederlands | 76 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Igor Mayer Spelend leren in virtuele werelden
bouwstenen voor online gaming in het hoger onderwijs
Non-fictie
Engels | Nederlands | 256 pagina's | Wolters Noordhoff, Groningen [etc.] | 2007
Gedrukt boek
Handboek diagnostiek in de leerlingenbegeleiding: kind en context
Non-fictie
Nederlands | 385 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2016
Gedrukt boek
Denk aan je mensen
weerbarstigheid te lijf in het onderwijs en elders
Artikelen over de ervaringen van managers in het onderwijs met weerstanden tegen veranderingen.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Werkgroep Ontwikkelingsdoelen type 3 Begrensd, onbegrensd
ontwikkelingsgericht werken in een school voor leerlingen met gedrags- en emotionele stoornissen
Gids voor leerkrachten en begeleiders in het speciaal onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Hans Jansen Van TDL naar SDL en CDL binnen opleidingen
van teacher-directed learning naar self-directed learning en co-directed learning; meer zelfverantwoordelijkheid binnen Levend Leren voor het eigen leren van studenten
Non-fictie
Nederlands | 235 pagina's | Agiel, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Marc Van Gils Dynamisch personeelsbeleid
werken met een richtdocument; creatieve zoektocht naar mogelijkheden tot optimale afstemming van de doelen van de medewerker en die van de school
Gids voor personeelsfunctionarissen betreffende de verslaglegging van functioneringsgesprekken met leerkrachten in het speciaal onderwijs in Vlaanderen.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Froukje Broos Ruimte voor de leraar
Kern is de professionele dialoog die de schoolleiding met de leraar moet aangaan zodat de leraar zich gestimuleerd voelt om de eigen professionele ontwikkeling vorm te geven.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2007
Gedrukt boek