Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 171)
Jan Geurtz Einde van de opvoeding
Jan Geurtz, bekend van de bestsellers De opluchting en De verslaving voorbij, laat in zijn nieuwste boek zien dat de crisis in de opvoedkunde, maar vooral ook in de dagelijkse praktijk van het opvoeden, veroorzaakt wordt door een fundamentele fout in ons basisprincipe van het opvoeden. Terwijl we ons als ouders verantwoordelijk voelen voor het latere levensgeluk van onze kinderen, zijn we juist bezig hun huidige en toekomstige geluk te dwarsbomen. Het einde van de opvoeding confronteert ouders met...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,2 MB | Ambo, Amsterdam | 2012
E-book
Vincent Duindam Thuiskomen in de klas
spiritualiteit in het onderwijs
Ervaringsverhalen, citaten en gedachten van leerkrachten in allerlei soorten onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Ten Have, Utrecht | 2012
E-book
Piet Schelling Mijn gelijk en ons geluk
omgaan met verscheidenheid in de gemeente
Gids door de emerituspredikant van de Protestantse Kerk in Nederland voor predikanten en kerkenraden voor de omgang met meningsverschillen en uiteenlopende geloofsopvattingen binnen de gemeente.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Boekencentrum, Zoetermeer | 2012
E-book
Maarten Carbo Succes met je boek!
tips en trucs van een boekenfluisteraar
Praktische gids voor het schrijven en publiceren van met name non-fictie.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 4,3 MB | Ambo, Amsterdam | 2012
E-book
Giel Vaessen Psychiatrie in de klas
kompas bij opbrengstgerichte handelingsplannen in het onderwijs
Handreiking aan leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om aan leerlingen met psychische en gedragsproblemen passend onderwijs te bieden.
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Lianne Kaufman Het geheim van de trainer
de hoofdingrediënten van succesvolle (in-company) trainingen
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Marjolein Korstanje | Tseard Veenstra Spelling op z'n best
zeven bouwstenen voor effectief spellingonderwijs
Leidraad voor leerkrachten in het basisonderwijs voor de behandeling van de spelling van het Nederlands.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | CPS, onderwijsontwikkeling en advies, Amersfoort | 2020
Gedrukt boek
Ellie L. Young | Paul Caldarella | Michael J. Richardson | K. Richard Young Positive behavior support in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Herberd Prinsen Trainersboek faalangst, examenvrees en sociale vaardigheden
een praktisch handboek voor trainers in en buiten het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | LannooCampus, Houten | 2014
Gedrukt boek
Robert de Hoog Prikkels in de groep
samenwerken aan een sensorisch waardevolle omgeving voor kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking
Handboek voor leerkrachten en verzorgenden voor de omgang met prikkelgevoelige en daardoor sterk afleidbare kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Noëlle Pameijer Samen sterk: ouders & school!
Praktische handleiding voor ouders die in gesprek gaan met leerkrachten en de school in het basis- en voortgezet onderwijs over plezier en succes op school en een gezamenlijke aanpak van schoolproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2012
Gedrukt boek
Sharon Vleugel-Ruissen Sensopathisch spel
Handleiding voor ouders en leerkrachten in het basisonderwijs om kinderen sensopathisch te laten spelen: het spelen met ongevormde materialen zoals zand, water, klei etc.
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Josette Hoex | Su'en Verweij-Kwok Werken met een persoonlijk pedagogisch plan in de gastouderopvang
Handleiding voor professionele gastouders in de kinderopvang.
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Daniel T. Willingham Wat we kinderen echt kunnen leren
over feiten en fictie in onderwijs
Pleidooi om niet klakkeloos achter ieder onderzoek aan te lopen, maar de resultaten door deskundigen op waarde te laten schatten en vervolgens het onderwijs daar al of niet op af te stemmen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | LannooCampus, Leuven | 2016
Gedrukt boek
Riet Fiddelaers-Jaspers | Jan Ruigrok Leraar in hart en nieren
communiceren in de les
Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | In de Wolken, Heeze | 2012
Gedrukt boek
Martine F. Delfos Kinderen, ouders en kinderopvang
samen opvoeden in de driehoek
Artikelen voor beroepsbeoefenaars in de kinderopvang over de ontwikkeling van kinderen en de samenwerking met ouders.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Miriam Klamer-Hoogma Klassenmanagement
Handleiding voor de lerarenopleiding voor het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2012
Gedrukt boek
Bieneke Nienhuis Schoolangst en schoolweigering bij kinderen
Gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners voor herkenning en aanpak.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Kinderen met specifieke taalstoornissen
(be)handelen en begeleiden in zorg en onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2012
Gedrukt boek
Ria van Dinteren Breinopeners
breinkennis voor leren en ontwikkelen in organisaties
Theorie, tips en oefeningen voor het samenstellen van een effectief trainingstraject voor cursisten.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Thema, Zaltbommel | 2019
Gedrukt boek