Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 242)
Hester Macrander Verbindend communiceren, hoe dan?
Praktische gids voor het omgaan met conflicten door middel van verbindende communicatie.
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Uitgeverij Thema, Zaltbommel | 2024
Gedrukt boek
Kim Jansen Het generatie-effect
hoe alle generaties samen meer bereiken: van boomer tot zoomer
Praktische adviezen om de perspectieven en talenten van verschillende generaties op de werkvloer te benutten en zo een creatieve, wendbare organisatie te creëren.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Boom, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Simon Rozendaal Paniek om niets
hoe de meetrevolutie onze angsten aanwakkert
Essayistische bespreking van hoe de technische vooruitgang en groeiende precisie van meetapparatuur de perceptie van veiligheid heeft veranderd en onnodige angst kan veroorzaken.
Non-fictie
Nederlands | 285 pagina's | Uitgeverij Atlas Contact, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Erik Jan Hengstmengel Data de baas
transformatie naar een datagedreven organisatie; wat managers moeten doen, weten en vragen
Handboek voor managers en bestuurders over de steeds belangrijkere rol die data speelt binnen het functioneren van bedrijven en organisaties, met adviezen over onder meer cyberveiligheid en privacy en handvatten om de transitie te maken naar een datagedreven organisatie.
Non-fictie
Nederlands | 217 pagina's | Mediawerf, [Haarlem] | 2024
Gedrukt boek
Chris Tamdjidi | Liane Stephan | Silke Rupprecht | Michael Mackay Richards Veerkracht
de weg naar een sterkere organisatiecultuur
Methode voor het opbouwen van een organisatiebrede cultuur van veerkracht, waarmee gezonde en productieve teams kunnen worden gecreëerd. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 311 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Jeanine Mies Magneetwoorden
ontdek de aantrekkingskracht van positieve taal
Beschrijving van het gebruik van positieve taal om mensen aan te trekken en communicatie effectiever te maken. Met aandacht voor technieken als de omkering, identiteitswoorden en de kunst van knipoogteksten.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Haystack, [Zaltbommel] | 2024
Gedrukt boek
Klaske Veth Werken met wow
gids voor plezier en voldoening in de tweede helft van je loopbaan
Praktische tips en wetenschappelijke inzichten voor een betekenisvol werkleven, gericht op werkenden in de tweede helft van hun loopbaan en mensen die gedeeltelijk doorwerken na hun pensioen.
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | Heart Media, Haarzuilens | 2024
Gedrukt boek
Barbara Baarsma | Maarten Biermans Duurzame financiering
hoe de financiële sector vergroening van de economie kan sturen
Relaas over de noodzaak van vergroening van de economie door duurzame financiering. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Uitgeverij Pluim, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Cor Noltee Het kleine grote design thinking doeboek
creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen
Praktische gids voor het stimuleren van innovatief denken om persoonlijke en maatschappelijke problemen aan te pakken en creatieve oplossingen te ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Haystack, [Zaltbommel] | 2024
Gedrukt boek
Lennart van der Kraan Help/hoera, ik ga leidinggeven!
Verrassend simpel stappenplan voor een succesvolle start
Ontdek hoe je in drie simpele stappen een succesvolle start maakt als leidinggevende. OVER DIT BOEK Beginnen met leidinggeven is een van de grootste uitdagingen die je tegen kunt komen in je loopbaan. Je bent ineens verantwoordelijk voor een team, je hebt te maken met organisatiedoelen en ook jouw eigen leidinggevende verwacht van alles van je. Best spannend. Toch? Je wilt geen valse start maken en dus heb je nieuwe skills nodig. Maar waar begin je? Waar word je straks op afgerekend? En welke fouten...
Nederlands | 3 uur 22 minuten (291 MB) | Bookora, Zeist | 2024
Luisterboek (digitaal)
Lieven Van Linden Fully Charged
De ultieme energiegids voor leiders
Fully charged - De ultieme energiegids voor leiders Veel leiders zijn de uitputting nabij. Een onhoudbare technologische evolutie, oorlogen die bevoorradingsketens beïnvloeden en de scheiding tussen werk en privé die sinds COVID volledig verdwenen is. We staan voor een menselijke energiecrisis. In 'Fully charged' geef ik tools en een stappenplan om je gezondheid en resultaten duurzaam te verbeteren Vanuit mijn dagelijkse observaties als ondernemer, mijn ervaring als consultant in het efficiënter...
Nederlands | 5 uur 5 minuten (438 MB) | Bard, De Meern | 2024
Luisterboek (digitaal)
Charlotte Van Brabander FIRE
Hoe op jonge leeftijd stoppen met werken. Financial Independence, Retire Early.
Financial Indepence, Retire Early. Een goede financiële planning zorgt voor financiële vrijheid. De lage rentes op ons spaargeld, de hoge inflatie, de onzekerheid over ons pensioen en de ratrace waarin we ons bevinden, maken dat belangrijker dan ooit. Voor velen is geld nog een taboe, waardoor men weinig kennis en vaak een verkeerde mindset over geld heeft. Toch is het net een goede financiële achtergrond die de hoogste return on investment heeft. Financiële gezondheid is immers even belangrijk...
Nederlands | 6 uur 10 minuten (268 MB) | SAGA Egmont, København | 2024
Luisterboek (digitaal)
Patrick van Veen Help! Het is hier een beestenbende
Een biologische kijk op grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer en hoe het te voorkomen
In onze gesprekken over grensoverschrijdend gedrag ligt de nadruk vaak op schuld en straf. Volgens gedragsbioloog Patrick van Veen zien we daarbij belangrijke vragen over het hoofd. Hoe voorkomen we storend gedrag of grensoverschrijdend gedrag? En hoe zorgen we voor blijvende verandering? In Help! Het is hier een beestenbende laat Van Veen zien dat de huidige aanpak te veel gericht is op reacties op afzonderlijke incidenten. Daardoor gaan we voorbij aan de kern van het probleem en schieten onze...
Nederlands | 4 uur 54 minuten (282 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2024
Luisterboek (digitaal)
Elodie Blom Ik ben er zo klaar mee!
Ontdek wat voor werk bij je past en je wel gelukkig maakt!
Ontdek welk werk écht bij je past en waar je écht gelukkig van wordt! OVER DIT BOEK Hoera, je bent afgestudeerd! Met je diploma op zak heb je een goede baan weten te bemachtigen. Op papier heb je alles voor elkaar, maar zo voelt het niet. Waar je vol ambitie en enthousiasme startte, ga je nu met tegenzin naar je werk, voel je je leeg en haal je weinig voldoening uit wat je doet. Je voelt je ongelukkig en diep van binnen verlang je naar meer. Naar meer uitdaging, meer energie en meer plezier. Je...
Nederlands | 4 uur 42 minuten (406 MB) | Bookora, Zeist | 2024
Luisterboek (digitaal)
Tom Scholte Personal branding voor zzp'ers
Ontdek hoe je als zzp'er je toegevoegde waarde voor anderen verhoogt en de opdrachten krijgt die je graag wilt. OVER DIT BOEK Wat wordt mijn volgende project of opdracht? Als zzp'er houdt die vraag je voortdurend bezig. Je weet dat elke klus tijdelijk is en dat je opdrachtgevers steeds weer opnieuw moet zien te overtuigen - van wie je bent en wat je doet. Maar hoe pak je dat slim aan? Met dit luisterboek bewijst Tom Scholte hoe belangrijk personal branding voor zzp'ers is. Hij laat zien hoe je je...
Nederlands | 3 uur 14 minuten (279 MB) | Bookora, Zeist | 2024
Luisterboek (digitaal)
Herman Wegter Goed verhaal!
Succesvolle storytelling in 7 stappen
Wil je medewerkers en stakeholders meekrijgen met de nieuwe visie of strategie van je organisatie? Wil je een hechter en succesvoller team creëren? Wil je als leider jouw visie beter over de bühne krijgen? Vertel een goed verhaal! Storytelling helpt ons de wereld te begrijpen, ons met elkaar te verbinden en in beweging te komen. En het goede nieuws is: iedereen kan deze ongelooflijke superkracht leren gebruiken. De basisvaardigheden heb je al. Want onze hersenen zijn geen fabriek van logica, maar...
Nederlands | 6 uur 2 minuten (347 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2024
Luisterboek (digitaal)
Daan Schmidt | Donald Miller StoryBrand
Hoe een heldere boodschap je bedrijf laat groeien
Ontdek hoe je met een helder en effectief verhaal unieke meerwaarde creëert voor je klanten. OVER DIT BOEK Veel bedrijven verspillen jaarlijks kostbare budgetten aan marketing die niet werkt. Zonde van het geld. Maar waarom doen ze het dan? Omdat zij de kern van hun boodschap toevertrouwen aan reclamebureaus en grafisch vormgevers. Die weten alles van vormgeving en Photoshop, maar hebben nog nooit een boek gelezen over hoe je de boodschap van een bedrijf helder krijgt. Zo gaan ze helaas voorbij...
Nederlands | 5 uur 58 minuten (516 MB) | Bookora, Zeist | 2024
Luisterboek (digitaal)
Simon Rozendaal Paniek om niets
Hoe de meetrevolutie onze angsten aanwakkert
Overal waar we kijken (in het grondwater, in onze eieren, in de lucht die we inademen, in de urine van wielrenners) zit wel iets wat er niet thuis lijkt te horen, zoals bijvoorbeeld PFAS. De steeds gevoeligere apparatuur heeft onze perceptie van voedselveiligheid, doping of de staat van het milieu vertroebeld. Vroeger was het al heel bijzonder als we een procent of promille (de alcohol-blaastest) konden meten. Tegenwoordig is onze apparatuur zo geraffineerd dat we een suikerklontje in het IJsselmeer...
Nederlands | 9 uur 10 minuten (528 MB) | Atlas Contact, Amsterdam | 2024
Luisterboek (digitaal)
John Slabbekoorn Relaxed vlammen
Meer misbaar in je bedrijf, minder missen van het leven
Ontdek hoe je al je zakelijke doelen behaalt met een doorlopend vakantiegevoel. OVER DIT BOEK Negen van de tien ondernemers is binnen tien jaar uit business. 63% verdient minder dan het minimumloon. Bizar! Aan hard werken ligt het meestal niet. Altijd 'aan staan', bezig, druk en onderweg. Heel veel zelf willen doen. Hopend op het kantelpunt. Dat moment dat de business voor een groot deel zelf doordraait en ook nog eens een lekkere hoeveelheid geld oplevert. Dit ideaalbeeld lijkt voor weinigen weggelegd,...
Nederlands | 5 uur 12 minuten (449 MB) | Bookora, Zeist | 2024
Luisterboek (digitaal)
Ed Stibbe Why winners give it all
Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt
Ontdek hoe winnende merken werken en hoe jij met jouw merk ook een winnaar wordt. OVER DIT BOEK Succesvolle bedrijven zoals Coolblue, Nike en IKEA blinken uit in het sturen op merkvoorkeur: ze ontwikkelen specifieke proposities geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten en nog-niet klanten. IKEA bouwt bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en Nike ontwikkelde, speciaal voor de budget georiënteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters. Zo groeien...
Nederlands | 7 uur 32 minuten (651 MB) | Bookora, Zeist | 2024
Luisterboek (digitaal)