Zoekresultaten
Resultaat 61 - 80 (van 105)
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap programmeren met de (gratis) programma's Logo en Scratch. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
Studio Visual Steps Projectgericht programmeren met de micro:bit
Leer met micro:bit, een slimme microcomputer, programmeren met behulp van Microsoft Blocks Editor. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Visual Steps™, [Uithoorn] | 2018
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap programmeren met de (gratis) programma's Logo en Scratch. Lees hoe je lussen en variabelen gebruikt. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
Jan Leyssens De geboorte van de computertaal
In de negentiende eeuw vond Ada Lovelace de computertaal uit. Leer alles over deze uitvinding, die ook vandaag nog wordt gebruikt bij allerlei computertoepassingen. Met gekleurde en zwart-witillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 26 pagina's | Clavis, [Alkmaar] | 2023
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap hoe je webpagina's in HTML maakt en JavaScripst gebruikt om webpagina's interactief te maken. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
Max Wainewright Stap voor stap
programmeren kun je leren
Leer stap voor stap hoe je met de programmeertalen Scratch en Python keuzemogelijkheden met 'als' inbouwt. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, [Etten-Leur] | 2016
Gedrukt boek
LEAD-Project Super Scratch programmeeravontuur!
leer programmeren door coole games te maken!
Programmeer met Scratch (gratis op internet) games of programma's als penalty-schieten en een Egyptisch doolhof. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur en een ballonstrip als voorafje. Vanaf ca. 10 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Maarten Sprenger Slim zoeken op internet
voor thuis, op school en waar je ook bent
Hoe zoek je informatie op internet? En hoe weet je of de informatie betrouwbaar is? Uitleg met tips, voorbeelden, zoekopdrachten en schermafbeeldingen. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | De Wereld van Bovenaf, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Charlie Samuels Het digitale tijdperk
1947-heden
Wat gebeurde er toen de de computer werd uitgevonden en men dieren ging klonen? Overzicht van uitvindingen en belangrijke ontwikkelingen in de periode 1947 tot heden. Met tijdlijnen en illustraties in kleur en zwart-wit. Vanaf ca. 12 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Corona, Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2014
Gedrukt boek
Max Wainewright Handleiding hoe help ik kinderen programmeren
Handleiding bij de vier oefenboeken van de serie 'Stap voor stap: programmeren kun je leren' met leerdoelen, extra opdrachten en beknopte technische beschrijvingen van de gebruikte programmeertalen. Voor begeleiders van kinderen van ca. 9 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2016
Gedrukt boek
Studio Visual Steps Mooie presentaties en spreekbeurten maken in PowerPoint
Hoe maak je een PowerPoint-presentatie voor je spreekbeurt? Stapsgewijze uitleg met schermvoorbeelden in kleur. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Visual Steps, [Uithoorn] | 2012
Gedrukt boek
Nico De Braeckeleer MediaWijs!?
jong en bewust op internet
Hoe surf je op het internet, wat is sms- en chattaal, wat is cyberpesten? Uitleg, adviezen, tips en trucs over gsm, internet en andere nieuwe media. Met grappige, stripachtige tekeningen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2011
Gedrukt boek
Serge de Beer Apps maken met meneer De Beer
Maak zelf, stap voor stap, een spelletjes-app met het gratis te downloaden programma GameSalad. Met veel schermafbeeldingen en kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
César Cleijn Sociale media ...voor kids
Stapsgewijs wordt uitgelegd hoe sociale media als Twitter, Skype en Hyves werken. Met tips om veilig te internetten. Met schermafbeeldingen en kleurentekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Van Duuren Media, Culemborg | 2011
Gedrukt boek
Mayke Calis | Herm Kisjes Socialbesitas
sociale media: van vertier tot verslaving
Wat is de invloed van sociale media op jongeren? Ervaringen van jongeren worden afgewisseld met resultaten van een onderzoek. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Uitgeverij InnoDoks, Middelbeers | 2013
Gedrukt boek
Ron Ford Leren programmeren met Scratch
spelenderwijs leren programmeren voor kinderen
Met het gratis programma Scratch leer je stap voor stap programmeren. In zes projecten laat je o.a. poppetjes bewegen en geluid maken. Met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Phaedra Werkhoven | Jan Dijkgraaf Social media bijbel
van vijand tot vriend; voor ouders & docenten van pubers
Hoe werken de verschillende social media? Hoe zetten we social media positief in en wat zijn de gevaren? Informatie en adviezen voor ouders en docenten van jongeren van ca. 12 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's | BBNC Uitgevers, Amersfoort | 2013
Gedrukt boek
Pauline Maas GameMaker4You
een boek waarmee je zelf een computerspel leert maken
Introductie van het programma Game Maker, waarmee je allerlei soorten games kunt maken. De cd-rom bevat software en vier voorbeeldgames en de handleiding stapsgewijze uitleg via schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Diepenmaat Uitgeverij & Ontwerpbureau, Dieren | 2008
Gedrukt boek
#FORYOU – Vacation Vibes
De beste TikTok tips & -tricks en alles over de populairste TikTokkers
Vakantiedoeboek voor liefhebbers van TikTok. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | 2023
Gedrukt boek
Kelly Deriemaeker Blogboek
tips & inspiratie voor meer blogplezier
-- E-boek enkel leesbaar met iBooks. -- Velen voelen zich geroepen om een blog te beginnen, weinigen houden het langer dan enkele maanden vol. Of je nu plannen hebt om jouw droomblog uit de grond te stampen of vindt dat jouw bloggoesting een fl inke boost kan gebruiken: het BLOGBOEK bundelt alle kennis die longtime blogster Kelly Deriemaeker de afgelopen tien jaar verzamelde, en laat je achter met een hoop inspiratie, tips en tricks van andere succesvolle bloggers, frisse ideeën en vooral veel goesting...
Non-fictie
Nederlands | 1988 pagina's (ePub2, 24 MB) | Vrijdag, Antwerpen | 2014
E-book