Zoekresultaten
Resultaat 781 - 800 (van 3187)
Sandra Broekmans NLD gewoon anders
praktijkgids voor leerkrachten, hulpverleners en ouders
Praktische en pedagogische informatie over kinderen met niet-verbale leerstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2008
Gedrukt boek
P.J. Buijnsters Papertoys
speelprenten en papieren speelgoed in Nederland (1640-1920)
Non-fictie
Nederlands | 416 pagina's | Waanders, Zwolle | 2005
Gedrukt boek
Mijn kind in groep 3
zo leren ze
Gids voor ouders met kinderen die naar groep drie van de basisschool gaan of er al in zitten met informatie over wat kinderen daar beleven en leren, en over de ontwikkeling van kinderen in die periode.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Jacques Vos Het huis lijkt wel een schip
handleiding voor het poëzieonderwijs op de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2002
Gedrukt boek
Joep M.C.G. van Vugt Coöperatief leren binnen adaptief onderwijs
Praktisch handboek voor leerkrachten (in opleiding) in het primair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | HB Uitgevers, Baarn | 2002
Gedrukt boek
René Berends | Hilde-Marie van Slochteren | Vera Otten-Binnerts Dalton: L E F
Veelzijdig standaardwerk over het daltononderwijs, geschreven door drie daltonopleiders aan de Saxion Hogeschool Deventer.
Non-fictie
Nederlands | 260 pagina's | Saxion Progressive Education University Press, [Deventer] | 2021
Gedrukt boek
Tom Sherrington | Oliver Caviglioli Doorloopjes
een visuele ontwerpgids voor leraren
Gids waarin een waaier van strategieën, waarin het waarom, het hoe & wat van verbeteringen die kunnen bijdragen tot een doelmatiger onderwijs, op basis van een rijke kennisbasis én uitgeplozen rijke onderwijservaringen gestructureerd wordt gepresenteerd.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Phronese, Culemborg | 2021
Gedrukt boek
Walter Geerts | René van Kralingen Communiceren is docentenwerk
contact maken, leidinggeven en luisteren in het onderwijs
Praktische handreiking voor leerkrachten in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs voor het communiceren met leerlingen, ouders en collega's.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek
Kitty van Dijck | Simon Ettekoven De docent is onmisbaar
vier bouwstenen voor leren in het mbo
Aan de hand van vier bouwstenen wordt de cruciale rol van de docent binnen het leerproces van mbo-leerlingen beschreven en met argumenten onderbouwd.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek
Ben Slavic TPRS in een jaar!
technieken en tips voor een succesvolle toepassing van TPRS
Verhandeling over het lesgeven in vreemde- en tweede-talenonderwijs aan de hand van verhalen en gesprekken in de doeltaal om creativiteit en spontane spreekvaardigheid te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Arcos Publishers, [Broek in Waterland] | 2021
Gedrukt boek
Ilse Preller Hoe verbeter je het sociaal klimaat op school?
8 aanraders
Handboek voor onderwijsprofessionals met informatie over het creëren van een sociaal veilig klimaat in het basisonderwijs. Met zwart-witfoto’s en -illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2024
Gedrukt boek
De leraar
vakmanschap in onderwijs; meer dan 20 bijdragen over didactiek, klassenmanagement en curriculum
Handboek voor onderwijsprofessionals met wetenschappelijke inzichten in didactiek, klassenmanagement en curriculum. Met onder meer aandacht voor effectieve feedback, het opbouwen van een goede relatie met leerlingen enhet inzetten van educatieve technologie.
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | Pica, Huizen | 2024
Gedrukt boek
Lieve Lenaerts | Yasmine Wauthier Geen pANiek
snel op weg met anderstalige nieuwkomers
Praktische gids voor leerkrachten, coördinatoren en directies over het begeleiden van anderstalige nieuwkomers in het onderwijs. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 147 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2023
Gedrukt boek
Anouke Bakx | Anje Ros | Erik Bolhuis Doelgericht onderwijs ontwerpen
in vijf stappen naar passende leeractiviteiten
Beschrijving van een methode om doelgericht leeractiviteiten voor het basisonderwijs te ontwerpen aan de hand van vijf stappen. Met voorbeelden uit de praktijk en foto’s, schema’s en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Anton Horeweg Kinderen met hechtingsproblemen in de klas
Bespreking van de oorzaken en uitingsvormen van hechtingsproblematiek bij kinderen, met aanbevelingen voor docenten in het basisonderwijs voor een sensitieve omgang met leerlingen met hechtingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 319 pagina's | Lannoo Campus, Tielt | 2023
Gedrukt boek
Cathy Crabbe Motoriek & schrijven
bewegen om te leren
Didactische handreikingen voor ouders, therapeuten en leerkrachten ter bevordering van de ontwikkeling van de schrijfvaardigheid van kinderen in het primair onderwijs. Met aandacht voor fijne motoriek en lateralisatie. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Acco learn, Leuven, Den Haag | 2023
Gedrukt boek
Jos Marell | Els de Vaan Praktische didactiek voor natuur & techniek
Studieboek voor pabostudenten over didactiek van onderwijs in natuur en techniek en handleiding voor techniekcoördinatoren in de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 464 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Anouk Adang | Marian Blankman | Anton van Tetering De wereld in met aardrijkskunde
Studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | uitgeverij coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Jelle Koopman Een goede start in jouw mentorklas
activiteiten voor positieve groepsvorming in de gouden weken
Beschrijving van hoe je als leerkracht in het voortgezet onderwijs via het RAKIS-model aan het begin van het schooljaar aan positieve groepsvorming kunt werken.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Sylvia Stuurman De kanarie in de schoolbanken
een gids voor autisme-inclusief onderwijs
Praktische gids voor leerkrachten in het hoger onderwijs om inclusief en toegankelijk onderwijs te creëren door te kijken naar de behoeften van autistische studenten. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 9,3 MB) | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2024
E-book