Zoekresultaten
Resultaat 781 - 800 (van 2105)
Ria Kroes Gehoord en gezien
Persoonlijk verslag van de zoektocht van een moeder naar de juiste behandeling voor haar zoon met autisme en een verstandelijke beperking.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Utgeverij Gemma Rosa, [Leeuwarden] | 2023
Gedrukt boek
Noëlle Pameijer Handelingsgericht werken: een handreiking voor het schoolteam
samen met collega's, leerlingen en ouders aan de slag
Handleiding voor leerkrachten en begeleiders voor de aanpak van problemen met leerlingen in zowel het reguliere als speciaal (basis)onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2009
Gedrukt boek
J.E. Rink Pedagogische verwaarlozing en orthopedagogiek
opvoeding, behandeling, personeelsbegeleiding, management
Non-fictie
Nederlands | 150 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1995
Gedrukt boek
Robin Temple Dyslectische kinderen
een praktische handleiding voor ouders
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Elmar, Rijswijk | 1999
Gedrukt boek
J. van Acker Meisjes zonder kansen?
opvoeding van meisjes in ernstige probleemsituaties
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1980
Gedrukt boek
Gewestelijke Gezondheidsdienst Westfriesland Kinderen in probleemsituaties
een nieuwe wijze van advisering
Nederlands | 19 pagina's | Onderwijsbegeleidingsdienst Westfriesland, [Wognum] | 1980
Gedrukt boek
Auktje Jager Zorgverbreding in pedagogisch perspectief
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | ISOR, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
Frouke I. Welling Kinderen en slim zijn
waarom slim zijn soms knap lastig is
Opvoedkundige raadgevingen aan ouders van bovengemiddeld slimme of hoogbegaafde kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Lifetime, Utrecht [etc.] | 2005
Gedrukt boek
Dolf Broekhuizen Openluchtscholen in Nederland
architectuur, onderwijs en gezondheidszorg 1905-2005
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | 010, Rotterdam | 2005
Gedrukt boek
Henri Smeets Dyslexie en leesproblemen
een gecombineerde cross-sectionele, longitudinale en interventiestudie
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | 1997
Gedrukt boek
Orthopedagogiek en maatschappij
vragen en visies
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1997
Gedrukt boek
Peter Johannes van der Pol Kracht en macht van spel en verbeelding
een studie over spel en verbeelding bij kinderen met en zonder ontwikkelingsproblemen
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | 2005
Gedrukt boek
S.J. Redmeijer Relatie in de orthopedagogische situatie
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Sassenhein, Haren | 1985
Gedrukt boek
Justitiële en niet-justitiële orthopedagogische thuishulp in Noord-Nederland
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1992
Gedrukt boek
Magda Jacobs In het rijk der beelden ben ik koning
kijk en luister naar beelddenkers
Handreiking voor leerkrachten en ouders voor het omgaan met kinderen die op een andere manier denken, vanuit een overzicht met het oog als belangrijkste zintuig.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Boek in Beeld, [Antwerpen] | 2007
Gedrukt boek
Grenzen van de residentiële hulpverlening
Artikelen over verschillende vormen van jeugdhulpverlening
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | VUGA, 's-Gravenhage | 1984
Gedrukt boek
Onvoltooid of onbegonnen?
hulpvragende kinderen
Orthopedagogische verhandelingen waarin men pleit voor het zodanig helpen van kinderen met handicaps, dat deze kinderen zichzelf leren accepteren met de diverse gebreken.
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1983
Gedrukt boek
Herman van Tinteren ADHD
niet alleen maar druk
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Tirion, Baarn | 2001
Gedrukt boek
John Jeninga Zit nu eens even stil
kinderen met ADHD
Handleiding voor ouders en onderwijsgevenden.
Non-fictie
Nederlands | 90 pagina's | CPS, Amersfoort | 2000
Gedrukt boek
F. de Hoop Omgaan met (hoog)begaafde kinderen
een andere kijk op (hoog)begaafdheid in school en gezin
Overzicht van opvattingen over (hoog)begaafdheid en de mogelijkheden om hoogbegaafdheid te signaleren, gevolgd door praktische aanwijzingen voor de omgang met hoogbegaafde kinderen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2000
Gedrukt boek