Zoekresultaten
Resultaat 801 - 820 (van 3445)
Inke Brugman | Renate van Leeuwen | Lenneke Bazen Huiswerk Bikkels
handboek voor middelbare scholieren
Waarom moet je eigenlijk leren, waar doe je het allemaal voor? Hoe kun je het beste leren? Tips en (invul)oefeningen voor het maken van huiswerk Met stripachtige kleurentekeningen. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2016
Gedrukt boek
Eva van de Weijer-Bergsma | Hans van Luit | Emilie Prast | Evelyn Kroesbergen | Jarise Kaskens | Carla Compagnie-Rietberg | Ina Cijvat | Henk Logtenberg Differentiëren in het rekenonderwijs
hoe doe je dat in de praktijk?
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | [Graviant scientific & educational books], [Doetinchem] | 2016
Gedrukt boek
José Middendorp | Sanne Spil | Merlijn Wentzel Pedagogische tact, hoe dan?
pedagogisch handelen in de praktijk
Tact is een van de kernfuncties van opvoedkundig handelen voor professionals.
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2022
Gedrukt boek
Ben Daeter Slimmer dan je ouders
Problemen in de opvoeding, begeleiding en het (basis)onderwijs van kinderen die om uiteenlopende redenen slimmer zijn dan hun ouders.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2014
Gedrukt boek
Gerbert Sipman Professioneel pedagogisch handelen
omgaan met probleemgedrag in opvoedingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2014
Gedrukt boek
Gerjanne Dirksen | Monique de Boer | Hulda Möller | Jacquelien Willemse Breindidactiek
helpen leren met breinkennis; inclusief 50 voorbeelden van docenten
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Uitgeverij Synaps, Utrecht | 2014
Gedrukt boek
Nanda van Bodegraven Filosoferen op het bord
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om met kinderen vanaf ca. 10 jaar te filosoferen.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Annemiek Deij Gehoord worden
omgaan met slechthorendheid
Praktische informatie over slechthorendheid in de verschillende fasen van het leven, afgewisseld met ervaringsverhalen.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Rose-Marie Hendrikx Het ik-ben-lekker-boos boekje
Hoe ga je met boosheid om, wat doe je ermee en hoe kun je het voorkomen? Met vijftien tips en oefeningen om ermee aan de slag te gaan. Met tekeningen in zwart-wit en oranje. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar, enige begeleiding is wenselijk.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2012
Gedrukt boek
J.F.W. Kok Opvoeden als beroep
professioneel werken in zorg en onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 250 pagina's | Boom Lemma, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Gerdie Verheijden Koen - ik heb geen adhd, want ik ben anders dan Leon
Koen, die adhd heeft, vertelt in zijn dagboek hoe hij hiermee leert omgaan. Vanaf zijn achtste totdat hij op de middelbare school zit. Met informatie en tips, ook voor opvoeders. Met tekeningen in zwart-wit en rood. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 86 pagina's | Van Tricht, Deventer | 2011
Gedrukt boek
Mere Vos Als je steeds bang bent
angst bij kinderen: hoe zit dat?
Ben je soms bang of gedraag je je anders door je angst? Prentvertelling met kleurentekeningen over angst en een angststoornis en informatie voor begeleiders. Onder begeleiding vanaf ca. 7 tot 12 jaar .
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2011
Gedrukt boek
Lara Honos-Webb De gave van ADHD, werkboek
101 activiteiten en spelletjes om de zwakke punten van je kind in sterke punten te veranderen
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Panta Rhei, [Katwijk] | 2009
Gedrukt boek
Anneke Smits Dyslectische kinderen leren lezen
individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Boom, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
Reis door de archeologie
een fascinerende speurtocht door onze ongeschreven geschiedenis
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Terra, Warnsveld | 2004
Gedrukt boek
Frea Janssen-Vos Spel en ontwikkeling
spelen en leren in de onderbouw
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2004
Gedrukt boek
Maike Douglas-Westland De gelukkige leraar
lekker in je vel, weten wat je wilt, ken je rechten (en plichten!), keuzes maken, kansen pakken
Op persoonlijke wijze maakt de auteur, leerkracht op een basisschool, haar zoektocht naar antwoorden op vragen over het vak leraar in het basisonderwijs - rond autonomie, professionaliteit en samenwerking - zichtbaar voor collega-onderwijsprofessionals.
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Marga Burggraaff-Huiskes | Geraldien Blokland Opvoedingsondersteuning als bijzondere vorm van preventie
Studieboek voor hulpverleners die opvoedingsondersteuning geven aan ouders en/of werken binnen pedagogisch gerichte preventieprojecten en dergelijke.
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek
René van Engelen De groepscode!
zó werk je met groepen!
Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om groepsvorming en groepsdynamiek succesvol te beïnvloeden. Met kleurenfoto’s.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Pica, [Huizen] | 2023
Gedrukt boek
Daniel T. Willingham Waarom leren niet vanzelf gaat
10 inzichten voor de leerkracht
Handboek voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs over het creëren van blijvende leerervaringen en het toepassen van effectieve leerstrategieën. Met illustraties en foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Gompel & Svacina, Antwerpen, 's-Hertogenbosch | 2023
Gedrukt boek