Zoekresultaten
Resultaat 821 - 840 (van 2735)
Anton Horeweg Kinderen met hechtingsproblemen in de klas
Bespreking van de oorzaken en uitingsvormen van hechtingsproblematiek bij kinderen, met aanbevelingen voor docenten in het basisonderwijs voor een sensitieve omgang met leerlingen met hechtingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 319 pagina's | Lannoo Campus, Tielt | 2023
Gedrukt boek
Lucie Van Mierlo Gesmeerd geleerd
over bewegend leren
Theorie en praktijk van een methode om de cognitie van basisschoolkinderen te vergroten door beweging; bestemd voor leerkrachten, ouders en opvoeders.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2020
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in het voortgezet onderwijs en mbo
praktische handelingsadviezen voor school, praktijk en stage
Uitleg over wat taalontwikkelingsstoornissen inhouden en tal van tips voor leerkrachten om leerlingen met deze stoornissen steun te bieden.
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Lannoo Campus, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Raimke Groothuizen Sprookjesboek voor studenten die niet in sprookjes geloven
Bundeling van twaalf verhalen over studerende sprookjesfiguren die vastlopen tijdens hun opleiding door problemen zoals prestatiedruk, discriminatie en onbegrip van docenten. Met persoonlijke reflecties van echte studenten over studentenwelzijn. Met gekleurde illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | AnderZ, [Culemborg] | 2024
Gedrukt boek
Jacqueline Boerefijn | Ad Bergsma Gelukkig voor de klas
ga voor meer werkplezier en betere leerprestaties
Handreiking voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs voor meer arbeidsvreugde en de omgang met ongemotiveerde leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | LannooCampus, Houten | 2014
Gedrukt boek
Harry Paus Portaal
praktische taaldidactiek voor het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 559 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2014
Gedrukt boek
Ewout van der Knaap Literatuur en film in het vreemdetalenonderwijs
Uitleg over de rol die film en literatuur kunnen spelen bij het aanleren van vreemde talen, met werkvormen, activiteiten en lessen.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Kees van der Wolf Gedragsproblemen in scholen
het denken en handelen van leraren; intuïtie, theorie en reflectie
Studieboek op hbo-niveau voor (aanstaande) leraren, directies en schoolteams in het primair en secundair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2009
Gedrukt boek
Marja Havermans | Aagje van der Vossen Spreken is zilver, vragen is goud
in dialoog met ouderen
Praktische gids voor het voeren van gesprekken met ouderen, met name voor verzorgers en verpleegkundigen.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Damon, [Budel] | 2015
Gedrukt boek
Leren en onderwijzen
inleiding tot de algemene didactiek
Gids voor de lesvoorbereiding en het lesgeven ten dienste van alle onderwijsopleidingen.
Non-fictie
Nederlands | 349 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2018
Gedrukt boek
Ben Slavic TPRS in een jaar!
technieken en tips voor een succesvolle toepassing van TPRS
Verhandeling over het lesgeven in vreemde- en tweede-talenonderwijs aan de hand van verhalen en gesprekken in de doeltaal om creativiteit en spontane spreekvaardigheid te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Arcos Publishers, [Broek in Waterland] | 2021
Gedrukt boek
Jelle Koopman Een goede start in jouw mentorklas
activiteiten voor positieve groepsvorming in de gouden weken
Beschrijving van hoe je als leerkracht in het voortgezet onderwijs via het RAKIS-model aan het begin van het schooljaar aan positieve groepsvorming kunt werken.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Janusz Korczak Hoe houd je van een kind
het kind in het gezin
Hoofdwerk van de Poolse schrijver, arts en pedagoog (1878-1942), die gerekend wordt tot een van de belangrijkste hervormers in de opvoedkunde.
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | SWP, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Marjolein Mantelaers Opeens weet je het... je wordt leraar!
praktische leidraad voor zij-instromers en starters in het onderwijs
Praktische leidraad voor een goede voorbereiding op het maken van de overstap naar het (basis of voortgezet) onderwijs, met aandacht voor o.a. overwegingen, structuur van het onderwijs, balans werk en privé, opleiding en begeleiding.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Pica, [Huizen] | 2022
Gedrukt boek
K.M. Vossen | F.J. Oostwoud Samengevat
schematisch overzicht van de examenstof
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Amersfoort | 2023
Gedrukt boek
Lara Honos-Webb De gave van ADHD
verander de zwakke punten van je kind in sterke punten
Werkboek voor ouders van kinderen met ADHD om door middel van oefeningen de talenten van het kind tot ontplooiing te brengen.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2008
Gedrukt boek
Jolanda Vonk Emotionele ontwikkeling bij mensen met een beperking
een denk- en handelingskader voor de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 234 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2009
Gedrukt boek
Berthold Gunster Lastige kinderen?
heb jij even haast
Adviezen voor de opvoeding van 'lastige' kinderen, waarbij problemen worden aangegrepen als mogelijkheden.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's (ePub2) | Lev., Amsterdam | 2016
E-book
Elly Singer | Loes Kleerekoper Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar
Leidraad voor theoretische en praktische pedagogiek in kindercentra.
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2016
Gedrukt boek