Zoekresultaten
Resultaat 821 - 840 (van 2451)
Inleiding in de pedagogiek
Studieboek voor het hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Boom, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Inleiding in de pedagogiek
Studieboek voor het hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 219 pagina's | Boom, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Linda van den Bergh | Anje Ros Beter onderwijs? Zoek het uit!
8 aanraders
Presentatie van acht 'aanraders' die moeten leiden tot ontwikkeling en versterking van de leerkrachtattitude en onderwijsverbetering.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2017
Gedrukt boek
Janusz Korczak Stichting Moeten we dan alles goedvinden?
Artikelen vanuit allerlei invalshoeken over opvoeding en onderwijs, en over de relatie tussen kinderen en hun opvoeders.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Jacques Vriens Is de klas nog wel zo gelukkig?
Terugblik op ontwikkelingen in het basisonderwijs in Nederland tegen de achtergrond van de boeken van Theo Thijssen en die van Jacques Vriens over meester Jaap.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1 MB | Van Holkema & Warendorf, Amsterdam | 2011
E-book
C.J. Simister De kracht van karakter
pocketboek
Handreiking voor leerkrachten in het primair en voortgezet onderwijs voor de ontwikkeling van bruikbare karaktereigenschappen bij hun leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Bazalt, [Rotterdam] | 2018
Gedrukt boek
Lies Sercu Digitale didactiek
wegwijzers voor de onderwijspraktijk
Digitale didactiek. Wegwijzers voor de onderwijspraktijk wil de fundamentele reflectie in het onderwijsveld aanzwengelen over hoe goed ICT-ondersteund onderwijs er in, zeggen we, het jaar 2030 zou (moeten) kunnen uitzien. Het stelt 3 ruime themas centraal: de leerling en zijn digitale geletterdheid, het onderwijs en hoe dit met behulp van ICT de digitale geletterdheid van leerlingen kan aanscherpen en, tot slot, de leraar en de inhoudelijke, pedagogische, didactische en technologische bagage waarover...
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's (ePub2, 2,6 MB) | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
E-book
De docent als coach
van voortgezet onderwijs tot hoger beroepsonderwijs
Didactische handleiding voor docenten in het voortgezet onderwijs, mbo en hbo.
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | Nelissen, Soest | 2008
Gedrukt boek
Johan Wesemann Virtueel dovendorp
Betoog waarin de positie van de dove mens in een (auto)biografisch historisch kader en als groep in de maatschappelijjke context wordt geplaatst.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Van Tricht, Twello | 2022
E-book
Hans-Jan Kuipers Pedagogiek voor professionele opvoeders
Studieboek op hbo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Coutinho, Bussum | 2008
Gedrukt boek
Marco Snoek Startende leraren in het PO en VO
goede begeleiding aan het begin van de loopbaan
Actueel beeld van de ingewikkelde context waarin jonge leerkrachten in het po en vo hun loopbaan beginnen en pleidooi voor gewenning en begeleiding voor deze starters, met aandacht voor individueel en collectief leren.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Pica, [Huizen] | 2018
Gedrukt boek
Mieke van Groenestijn Protocol ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie
BAO, SBO, SO
Landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (ernstige) reken- en wiskundeproblemen en dyscalculie.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2011
Gedrukt boek
Hildelien Verkuyl Lesgeven in pedagogisch perspectief
Studie- en werkboek voor leraren in opleiding.
Non-fictie
Nederlands | 178 pagina's | Boom Lemma uitgevers, Den Haag | 2012
Gedrukt boek
Gert Biesta Wereldgericht onderwijs: een visie voor vandaag
Verhandeling over de noodzaak van wereldgericht onderwijs, wat dit betekent voor de onderwijspraktijk en wat dit vraagt van de leraar.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Phronese, [Culemborg] | 2022
Gedrukt boek
A.H. Huussen (jr.) De eerste vrouwelijke studenten aan de universiteit te Leiden 1878-1900
120 biografische schetsen
Nadat meisjes in de jaren 1860 tot de nieuwe middelbare scholen waren toegelaten, volgde spoedig hun wens aan de universiteit te kunnen studeren. In Nederland meldden zich in de jaren zeventig de eerste vrouwen: te Leiden in 1878. Sindsdien nam hun aantal nog maar heel geleidelijk toe: van 1878 tot en met 1900 werden 120 studentes ingeschreven. In de hier geboden 'biografische schetsen' probeer ik hun sociale achtergrond te achterhalen, evenals hun vooropleiding, de gekozen studierichting en hun...
Non-fictie
Nederlands | 326 pagina's (PDF) | Uitgeverij Aspekt, Soesterberg | 2022
E-book
Gert Biesta Het leren voorbij
democratisch onderwijs voor een menselijke toekomst
Kritische onderwijstheoretische en -filosofische reflectie op mens en onderwijs, opvoeding en leren in relatie tot de inrichting van het onderwijs en de samenleving.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,7 MB | Phronese, Culemborg | 2017
E-book
Nelleke Bokhove-van Wensveen Motivatie in de klas
Didactische handleiding voor leerkrachten in het primair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Kwintessens, Amersfoort | 2011
Gedrukt boek
Ofkje Teekens Als je kind een leerprobleem heeft
ervaringen uit de praktijk van remedial teaching en huiswerkbegeleiding
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | M.O.M, Houten | 2004
Gedrukt boek
René Kneyber Orde houden in het vmbo
Praktische gids voor docenten voor de aanpak van jongeren met gedragsproblemen in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | Handelingsbrutaal, Culemborg | 2012
E-book
Valentin Wember Sociale vaardigheden in de Waldorf-pedagogie
naar aanwijzingen van Rudolf Steiner
Handreiking voor leerkrachten in het op de antroposofie gebaseerde vrijeschoolonderwijs om jongeren sociale vaardigheden en een krachtig zelfbewustzijn bij te brengen.
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek