Zoekresultaten
Resultaat 821 - 840 (van 3591)
Anneke Smits Dyslectische kinderen leren lezen
individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Boom, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
Frea Janssen-Vos Spel en ontwikkeling
spelen en leren in de onderbouw
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2004
Gedrukt boek
Reis door de archeologie
een fascinerende speurtocht door onze ongeschreven geschiedenis
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Terra, Warnsveld | 2004
Gedrukt boek
Maike Douglas-Westland De gelukkige leraar
lekker in je vel, weten wat je wilt, ken je rechten (en plichten!), keuzes maken, kansen pakken
Op persoonlijke wijze maakt de auteur, leerkracht op een basisschool, haar zoektocht naar antwoorden op vragen over het vak leraar in het basisonderwijs - rond autonomie, professionaliteit en samenwerking - zichtbaar voor collega-onderwijsprofessionals.
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Marga Burggraaff-Huiskes | Geraldien Blokland Opvoedingsondersteuning als bijzondere vorm van preventie
Studieboek voor hulpverleners die opvoedingsondersteuning geven aan ouders en/of werken binnen pedagogisch gerichte preventieprojecten en dergelijke.
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek
Daniel T. Willingham Waarom leren niet vanzelf gaat
10 inzichten voor de leerkracht
Handboek voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs over het creëren van blijvende leerervaringen en het toepassen van effectieve leerstrategieën. Met illustraties en foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Gompel & Svacina, Antwerpen, 's-Hertogenbosch | 2023
Gedrukt boek
René van Engelen De groepscode!
zó werk je met groepen!
Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om groepsvorming en groepsdynamiek succesvol te beïnvloeden. Met kleurenfoto’s.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Pica, [Huizen] | 2023
Gedrukt boek
Michael Michiels | Stijn Deprez Beter met conflicten
herstelgericht werken op school
Praktische gids voor het oplossen van verschillende conflictsituaties op school, voor iedereen die in het onderwijs met kinderen en jongeren werkt. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 210 pagina's | Acco learn, Leuven, Den Haag | 2023
Gedrukt boek
Anja Diender ʾZe moeten altijd mij hebben!ʾ
hoe het zien en ervaren van onrechtvaardigheid kan leiden tot (ernstige) leer- en gedragsproblemen en psychiatrische stoornissen
Wetenschappelijke studie over de gevolgen van onrechtvaardigheidsgevoelens bij jongeren.
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | BraveNewBooks, [Amsterdam] | 2020
Gedrukt boek
Els Pronk | Elke Busschots Talentgedreven onderwijs geven
praktische handvatten voor leraren basisonderwijs
Professionele handreiking aan leerkrachten in het basisonderwijs gericht op het ontdekken en beter benutten van de eigen talenten en het ontdekken van talenten bij de leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2020
Gedrukt boek
Citotoets oefenboek
Wil je oefenen voor o.a. de LVS-toetsen voor groep 5? Probeer dan de vragen voor taal en rekenen goed te beantwoorden. De juiste antwoorden staan achterin. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2020
Gedrukt boek
Gemotiveerd leren en lesgeven
de kracht van intrinsieke motivatie
Praktijkboek voor (aankomende) leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs over het stimuleren van de intrinsieke motivatie van leerlingen en van zichzelf.
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Hedie Meyling Een dag in de babygroep
geïnspireerd op de visie van Emmi Pikler
Beschrijving van een door een Hongaarse kinderarts ontwikkelde methode voor baby's en zeer jonge kinderen, met aandacht voor het dagritme, gedrag en de interactie met de kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Marzenka Rolak DyslexieSleutels
psycho-educatie en leerstrategieën voor leerlingen met dyslexie in het voortgezet onderwijs
Handleiding voor docenten e.a. die werken met jongeren met dyslexie in het voortgezet onderwijs, met zes tot in detail uitgewerkte lessen voor groepen van zes tot tien leerlingen. Onder dezelfde titel verscheen een leerlingenwerkboek. Voor en met jongeren van ca. 12 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Suzanne Wardenaar | Harrie Ozinga Aan de slag met W&T-onderwijs
meer dan 50 tips en voorbeelden
Publicatie voor leerkrachten van de basisschool met zowel theoretische informatie over als (vooral) praktische tips voor de toepassing van Wetenschap & Technologie in de les.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Ilse van den Heuvel | Colette Montens Handel geweldloos
9 aanraders
Handreiking voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Aafke Bouwman | Marije Bakker Vloeiend van groep 2 naar 3
een praktische leidraad voor effectief onderwijs in de onderbouw
Beschrijving van wat er nodig is op het gebied van voorbereiding, uitvoering en monitoring bij het realiseren van een combinatiegroep (1-)2-3, gericht op het vloeiend doorstromen van basisschoolleerlingen van groep 2 naar groep 3.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Alice Robb Wat onze dromen ons vertellen
de kunst je dromen te sturen, voor een betere emotionele en fysieke gezondheid
Dromen zijn zeker geen bedrog; ze geven inzicht om het leven beter te begrijpen. Door ze te onthouden is het mogelijke om lucide te leren dromen en zo de gezondheid te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 336 pagina's | Karakter Uitgevers B.V., Uithoorn | 2019
Gedrukt boek
Rekenen
Tafelkaarten voor de tafels 11 tot en met 20. Op een tafeldiploma kun je bijhouden welke tafels je al kent. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 16 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2019
Gedrukt boek
Mathieu Heemelaar Seksuele vorming en diversiteit
inclusieve burgerschapsvorming op school
Actueel en compleet studieboek over seksuele en relationele vorming van jongeren in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek