Zoekresultaten
Resultaat 861 - 880 (van 3947)
Mirjam Hinfelaar Een nieuwe koers
effectieve aansturing van kinderen met ADHD in het (basis- en voortgezet) onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Luk Dewulf Mijn school kiest voor mijn talent
elk kind & elke leraar laten schitteren
Gids voor leerkrachten in het basisonderwijs om hun talenten optimaal te benutten en de talenten van leerlingen te laten groeien. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | LannooCampus, Tielt | 2023
Gedrukt boek
Marijke Renne Lezen zonder boek
leesontwikkeling vanuit motorisch oogpunt
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om de leesrijpheid van jonge kinderen te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Lara Honos-Webb De gave van ADHD, werkboek
101 activiteiten en spelletjes om de zwakke punten van je kind in sterke punten te veranderen
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Panta Rhei, [Katwijk] | 2009
Gedrukt boek
Constance Vissers | Jet Isarin | Daan Hermans | Ina Jekeli Taal in het kwadraat
taalontwikkelingsstoornis; kinderen met TOS beter begrijpen
Verklaring van het gedrag van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis vanuit neuropsychologische optiek, opdat professionele hulpverleners en ouders deze kinderen beter kunnen begrijpen en ondersteunen.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Pica, Huizen | 2021
Gedrukt boek
Françoise Lucas Actief met taalvaardigheid
werken met literaire genres in de klas
Lesmethode voor docenten onderbouw voortgezet onderwijs en NT2 en studenten lerarenopleiding.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Anneloes Overvelde | Ria Nijhuis-Van der Sanden Aan de slag met handschriftonderwijs
over het belang van leren schrijven met de hand
Praktisch hand- en oefenboek waarin de auteurs wijzen op het belang van goed schrijfonderwijs voor de breinontwikkeling, de motoriek, het denken, het leren en het onthouden.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Boom, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Marja Veen Opnieuw de gelukkige klas
handboek voor stagiaires en beginnende leerkrachten in het basisonderwijs
Tips en aanbevelingen voor de omgang met leerlingen, ouders en collega's.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Van Gorcum, Assen | 2012
Gedrukt boek
Juliet Robertson Natuurlijk, buiten leren!
een praktische leidraad voor buitenonderwijs
In de buitenlucht, de natuur, de omgeving van de school is een rijke leeromgevong te vinden waarin kinderen doelgericht kunnen ontdekken, ervaren, experimenteren, verkennen, samen doen, bewegen, leren en creëren.
Non-fictie
Nederlands | 195 pagina's | Bazalt Groep, [Vlissingen] | 2024
Gedrukt boek
A.J.J.M. Ruijssenaars | J.E.H. van Luit | E.C.D.M. van Lieshout | E.H. Kroesbergen Handboek dyscalculie en rekenproblemen
een dynamisch ontwikkelingsperspectief
Herzien handboek over dyscalculie en rekenonderwijs en rekenproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs, benaderd vanuit de wetenschap en toegepast in de praktijk.
Non-fictie
Nederlands | 526 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek
Anje Ros | Jos Castelijns | Anne-Marieke van Loon | Kris Verbeeck Gemotiveerd leren en lesgeven
de kracht van intrinsieke motivatie
Praktijkboek voor (aankomende) leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om de intrinsieke motivatie van leerlingen en van zichzelf te stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 170 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2014
Gedrukt boek
Monika Schneider Bewegen en ontspannen op muziek
uitgewerkte bewegingsspelletjes op vrolijke muziek voor kinderen van 3-8 jaar; handleiding met cd
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Panta Rhei, Katwijk aan Zee | 2006
Gedrukt boek
Adinda de Vreede Teken je gesprek over werkhouding
met handige sjablonen om leerlingen te betrekken bij hun leerproces
Handleiding voor gespreksvoering voor begeleiders en remedial teachers in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | Pica, [Huizen] | 2018
Gedrukt boek
IJsbrand Jepma Wat leert mijn kind bij jullie?
impact hebben op de volledige kindontwikkeling in de kinderopvang
De transitie van kinderopvang van arbeidsmarktmiddel naar intrinsieke waarde voor de ontwikkeling van kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Pica, Huizen | 2023
Gedrukt boek
Tako Rietveld Handboek Jeugdparticipatie
Praktische adviezen over hoe kinderen en jongeren actief betrokken kunnen worden bij (maatschappelijke en andere) onderwerpen die hun aangaan via inspraak of medezeggenschap.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Kindercorrespondent, Arnhem | 2019
Gedrukt boek
Michel van Ast | Otto de Loor | Lambrecht Spijkerboer | Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Effectief leren
de docent als regisseur
Handboek voor (aankomende) leerkrachten en docenten in het basis- en voortgezet onderwijs waarin instrumenten worden aangereikt waarmee leren effectief leren kan worden.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2020
Gedrukt boek
Noëlle Pameijer Met plezier naar school!
de onmisbare rol van ouders in het succes van kinderen
Beschrijving, vanuit het perspecctief van ouders, hoe zij kunnen bijdragen aan het plezier van hun kind op school, door betrokken te zijn en met school te communiceren.
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | uitgeverij Pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Reis door de archeologie
een fascinerende speurtocht door onze ongeschreven geschiedenis
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Terra, Warnsveld | 2004
Gedrukt boek
Caroline Karssen | Hellen Kooijman | Maria van Rooijen Mevrouw, mag ik bij u wonen?
verhalen uit de praktijk van de jeugdbescherming
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Margot Meeuwig Sporen van Reggio
een introductie in de sporen-pedagogiek
Verslag van de introductie in Nederland van een pedagogische werkwijze die is ontwikkeld en toegepast in kindercentra in het Noord-italiaanse Reggio Emilia.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | SWP, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek