Zoekresultaten
Resultaat 861 - 880 (van 2451)
Arjan Bolt | Quirien van der Zijden 1Gezin 1plan
handboek voor de praktijk
Handboek voor professionele hulpverleners in de jeugdzorg waarin oplossingsgericht denken, vraaggerichtheid en systeemdenken centraal staan en de dagelijkse praktijk in gezinnen met opvoedingsproblemen het uitgangspunt is.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Jos Avontuur Begeleiding van kinderen met dyslexie in het basisonderwijs
Praktische handleiding voor ouders en leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Nelissen, Soest | 2003
Gedrukt boek
Barbara A. Kerr Slimme jongens
hoe hou je ze gemotiveerd?
Verslag van een onderzoek naar de specifieke behoeftes van hoogbegaafde jongens qua onderwijs en opvoeding.
Non-fictie
Nederlands | 276 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2009
Gedrukt boek
René Kneyber Orde houden in het vmbo
Praktische gids voor docenten voor de aanpak van jongeren met gedragsproblemen in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | Handelingsbrutaal, Culemborg | 2012
E-book
Giel Vaessen Psychiatrie in de klas
kompas bij opbrengstgerichte handelingsplannen in het onderwijs
Handreiking aan leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om aan leerlingen met psychische en gedragsproblemen passend onderwijs te bieden.
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Fred Kramer | Theo Wildeboer Slim! De 4 sleutels voor een effectieve les
Methodiek om de effectiviteit van lessen op de basisschool te vergroten.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Leuker.nu, [Nieuwolda] | 2017
Gedrukt boek
Sem van Geffen Gamification in de klas
ontwerpen met het mission start model
Methode voor docenten in het voortgezet onderwijs, mbo en hbo voor het werken met games in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 211 pagina's | Koning Willem I College | School voor de Toekomst®, 's-Hertogenbosch | 2014
Gedrukt boek
Joop Berding 'Ik ben ook een mens.'
opvoeding en onderwijs aan de hand van Korczak, Dewey en Arendt
Portretten van drie klassieke denkers over opvoeding en onderwijs en hun betekenis voor de huidige opvoedings- en onderwijspraktijk.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's (ePub2, 2,6 MB) | Phronese, Culemborg | 2016
E-book
A.J.J.M. Ruijssenaars Leerproblemen en leerstoornissen
remedial teaching en behandeling; hulpschema's voor opleiding en praktijk
Studieboek op hbo/wo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2014
Gedrukt boek
Huub Angenent Opvoeding en persoonlijkheidsontwikkeling
Algemeen overzicht van de invloed van de opvoeding op de persoonlijkheidsontwikkeling van het kind.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2000
Gedrukt boek
Jannet Maréchal | Lambrecht Spijkerboer Leerlingen AANzetten tot leren
onthouden, begrijpen, integreren, toepassen; het OBIT-model in de praktijk
Presentatie van het onderwijsmodel ‘OBIT’ (onthouden, begrijpen, integreren en toepassen) in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Jan De Maeyer Dus, want, maar en tenzij
over kritisch denken, argumenteren en debatteren in het onderwijs
Theorie en oefeningen om leerlingen uit de bovenbouw van het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs te leren debatteren en argumenteren.
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2016
Gedrukt boek
Ludo Driesen Hoe minder straffen?
een boek over eisen, straffen en belonen voor ouders, leerkrachten en andere opvoeders
Praktische adviezen aan ouders en opvoeders voor het verantwoord, opvoedkundig straffen van kinderen, met suggesties voor mogelijke alternatieven.
Non-fictie
Nederlands | 262 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Effectief leren
basisboek
Handboek voor (aankomende) leerkrachten en docenten in het basis- en voortgezet onderwijs waarin instrumenten worden aangereikt waarmee leren effectief leren kan worden.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2013
Gedrukt boek
G.J.M. Mensink Het leesplankje
Overzicht van zestien varianten van het 'aap-noot-mies'-leesplankje, waarmee kinderen leerden lezen. Met afbeeldingen in kleur van de leesplankjes. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 36 pagina's | Libre, Leeuwarden | 2010
Gedrukt boek
Stephen R. Covey | Sean Covey | Muriel Summers | David K. Hatch The leader in me
Beschrijving van een methode om scholieren sociaal vaardiger te maken, gebaseerd op de 7 eigenschappen van effectief leiderschap van Covey.
Non-fictie
Nederlands | 212 pagina's (ePub2, 1,1 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Astrid Poot Maken in de klas
handboek voor leraren
Informatief boek waarin een pleidooi wordt gehouden en handreikingen worden geboden om in het basis- en voortgezet onderwijs meer en vaker aan de slag te gaan met maakonderwijs: maken, experimenteren, ondernemen en onderzoeken.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Tinka van Vuuren Een leven lang vitaal in het onderwijs
gezond, productief en met plezier (blijven) werken
Pleidooi voor ingrijpende maatregelen gericht op duurzame inzetbaarheid van leerkrachten, in het belang van de kwaliteit van het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Begeleiden van zelfsturing en samenwerking
actief leren in vo en mbo
Non-fictie
Nederlands | 206 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2022
Gedrukt boek
Alex Quigley De zelfverzekerde leraar
ontwikkel de juiste gewoonten voor een succesvolle les
Een Amerikaanse docent doet een handreiking aan collega's om te kunnen excelleren en zelfverzekerd te kunnen lesgeven.
Non-fictie
Nederlands | 264 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek