Zoekresultaten
Resultaat 881 - 900 (van 3546)
Jan de Bas | Frank Brinkman Geschiedenis InZicht
vakkennis en didactiek voor het basisonderwijs
Actueel handboek en bronnenboek, geschreven tegen de achtergrond van de Canon van de Nederlandse geschiedenis.
Non-fictie
Nederlands | 415 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Paul Delnooz | Stéphane Cépèro | Eti de Vries Beter presteren op school
wat werkt wel! wat werkt niet!
Uitleg over de Creatieve Actie Methodiek (CAM), een manier van lesgeven die het (basis)onderwijs beter laat aansluiten op de werking van de hersenen.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Evelyn Akkermans | Wieteke van Dort | Molly Tellegen Lawaaipapegaai
liedjes en spelideeën voor het jonge kind
Liedjes, opzegversjes, activiteiten en verhalen rond tien thema’s als wonen en ziek zijn. Met muzieknotatie, cd met de liedjes en kleine zwart-witte lijntekeningen. Voor opvoeders met kinderen vanaf ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Harry Paus | Sylvia Bacchini | Rikky Dekkers | Dory Hofstede | Casper Markesteijn | Hans Meijer | Theo Pullens Portaal
praktische taaldidactiek voor het basisonderwijs
Studieboek voor pabostudenten.
Non-fictie
Nederlands | 520 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2018
Gedrukt boek
Shaun Allison | Andy Tharby Elke les telt
6 principes voor effectief leren en lesgeven
Handboek voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs die meer uit hun lessen willen halen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Herman Veenker | Henderien Steenbeek | Marijn van Dijk | Paul van Geert Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool
een dynamische visie op leren en onderwijzen
Theorie en praktijk over het investeren in talentvol gedrag van kinderen, maar ook in dat van studenten en docenten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Uitgever Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
Ella de Jong | Paolo Terni Vertrouwen in ieder kind
oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Aanpak om kinderen voor te bereiden op de 21-eeuwse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op strategieën om oplossingsgericht te denken en te werken.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Sanne Böttger | Joke Langbein | Dick Memelink Materialen doen ertoe!
praktijkboek voor het werken met jonge kinderen
Vraagbaak voor professionals in kinderopvang, peuterspeelzaal en groep 1 en 2 van de basisschool over het nut en belang van het aanbieden van ontwikkelingsmaterialen aan jonge kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Esstede, Heeswijk Dinther | 2016
Gedrukt boek
Patricia van Slobbe | Michel van Ast Kleppen dicht!
effectief leren met ICT
Bespreking van principes uit het onderwijs, zoals interactie en differentiatie, met speciale aandacht voor de vraag wanneer ICT te gebruiken en wanneer niet.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Pica, [Huizen] | 2016
Gedrukt boek
Christiane Kutik Leven met het jaar
verhalen, liedjes en spelletjes, recepten en knutsels
Allerlei ideeën voor de viering van bekende en minder bekende feesten. Bevat voor elk jaargetijde o.a. verhalen, spelletjes, recepten en knutsels. Met kleine zwart-witillustraties. Voor opvoeders met kinderen vanaf ca. 4 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's | Christofoor uitgeverij, Zeist | 2016
Gedrukt boek
Spencer Kagan | Betty de Jaeger | Dook Kopmels Coöperatief vergaderen
een complete aanpak voor actief vergaderen met betrokken deelnemers
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
Jolanda Toet | Saskia Jacobsen Basiscursus Excel 2016
Non-fictie
Nederlands | 230 pagina's | Academic Service, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Suzanne de Roos | Diana Moonen-de Zwaan Ik hou nog steeds van appeltaart
over de gevolgen van niet-aangeboren hersenletsel bij kinderen en jongeren; handboek voor ouders, begeleiders en onderwijsprofessionals
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Caroline Eggermont Van kerndoel tot kleuterlijn
kleuteronderwijs, zoals het is bedoeld
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Uitgeverij SWP, [Amsterdam] | 2015
Gedrukt boek
Taal in de klas
zes bouwstenen voor effectieve taaltrajecten
Gids voor leerkrachten voor het herkennen en oplossen van taalontwikkelingsachterstanden van leerlingen in het volledige leerplichtonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Ludo Heylen De school van je leven
waar elke les een levensles is
Pleidooi voor het belang van het kind-zijn in de kindertijd. Met twaalf lessen over onderwijs en opvoeding waarbij kinderen leren zichzelf staande te houden in het leven zelf en niet alleen op school.
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | Lannoo Campus, Leuven, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Pascale Bruynseels Autisme? Samen sterker in de klas!
Verhandeling over Autisme Spectrum Stoornis en hoe leerkrachten en begeleiders leerlingen met de stoornis kunnen helpen.
Nederlands | 176 pagina's | Scrivo Media, [Bennekom] | 2022
Gedrukt boek
Kees van der Wolf | Tanja van Beukering | Theo Veldkamp Succesvol omgaan met gedragsproblemen
trainingsmateriaal bij gedragsproblemen in scholen: het denken en handelen van leraren
Trainingsmateriaal voor leerkrachten in het primair en secundair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 170 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Marijke Renne Lezen zonder boek
leesontwikkeling vanuit motorisch oogpunt
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om de leesrijpheid van jonge kinderen te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Ria van Dinteren Handboek puber
hoe je met breinkennis het leren van de puber verbetert
Informatie voor ouders en leerkrachten in het voortgezet onderwijs over het verbeteren van de leerprestaties van pubers.
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2014
Gedrukt boek