Zoekresultaten
Resultaat 921 - 940 (van 2403)
Sebastiaan Dönszelmann Handboek doeltaaldidactiek
taalverwerving en doeltaal-leertaal
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2024
Gedrukt boek
Brock Eide | Fernette Eide Dyslexie als kans
ontdek de verborgen talenten van het dyslectische brein
Als iemand de diagnose dyslexie krijgt, zien we dat meestal alleen als een probleem. Maar wist je dat veel succesvolle architecten, advocaten, chirurgen en zelfs bekende auteurs dyslectisch zijn? Dat is geen toeval: uit onderzoek blijkt dat dyslexie je op sommige gebieden juist een grote voorsprong oplevert. Dit baanbrekende boek is geschreven door twee neurowetenschappers die jarenlang onderzoek hebben gedaan naar dyslexie. Ze laten zien hoe de hersenen van dyslectische mensen simpelweg anders zijn...
Non-fictie
Nederlands | 312 pagina's (ePub2) | Maven Publishing, Amsterdam | 2019
E-book
Sjan Verhoeven | Jan van Nuland Slimmer dan je baas
dyslexie op het werk
Praktische informatie en adviezen aan dyslectici in werksituaties.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Cyclus, Antwerpen, Apeldoorn | 2015
Gedrukt boek
Johan Wesemann Virtueel dovendorp
Betoog waarin de positie van de dove mens in een (auto)biografisch historisch kader en als groep in de maatschappelijjke context wordt geplaatst.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Van Tricht uitgeverij, Twello | 2021
Gedrukt boek
De belofte van de jeugd?!
pedagogiek in de 21e eeuw
Artikelen waarin deskundigen diverse thema's van opgroeien en opvoeden in de huidige (prestatie)samenleving, de kansen en schaduwzijden, bespreken.
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Bas van den Berg | Ina ter Avest | Tamar Kopmels Geloof je het zelf?!
levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs
Studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 334 pagina's | Coutinho, Bussum | 2013
Gedrukt boek
Berthold Gunster Lastige kinderen?
heb jij even haast
Adviezen voor de opvoeding van 'lastige' kinderen, waarbij problemen worden aangegrepen als mogelijkheden.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's (ePub2) | Lev., Amsterdam | 2016
E-book
Peter Teitler | Ruben Teitler Lessen in orde in het mbo
handboek voor de onderwijspraktijk
Uitleg over de Whole School Approach, een visie die ervan uitgaat dat een stevige organisatorische en pedagogische basis op leerkracht-, school- en ouderniveau nodig is om studenten goed te kunnen begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 375 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Robert Marzano Leren in vijf dimensies
moderne didactiek voor het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2005
Gedrukt boek
Anja Valk | Martijn Baalman | Mariken van der Laan | Vita Olijhoek Actief met taal in de zaakvakken
didactische werkvormen voor het basisonderwijs
Beschrijving van een groot aantal werkvormen op de domeinen mondelinge taalvaardigheid, woordenschat, begrijpend lezen en stellen.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Stine Jensen | Frank Meester De opvoeders
wat filosofie de schipperende ouder kan leren
Handreiking aan opvoeders om binnen de uiteenlopende visies op het opvoedproces zelf een koers te leren uitzetten en daarbij te durven 'schipperen'.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,9 MB | Hollands Diep, Amsterdam | 2017
E-book
Céline Alvarez De natuurwetten van het kind
een revolutionaire visie op opvoeding
Neurowetenschappers zeggen het al lang: kinderen worden geboren met een natuurlijke aanleg om nieuwe informatie makkelijk op te nemen, om snel nieuwe dingen te leren. Maar de maatschappij, en dan in het bijzonder ons onderwijssysteem, belemmert dat natuurlijke leerproces. Een groot deel van onze kinderen verlaat de basisschool met een achterstand die gevolgen heeft voor hun verdere opvoeding. Leerkrachte Céline Alvarez startte een driejarig experiment in een kleuterschool in Gennevilliers (Frankrijk),...
Non-fictie
Nederlands | 279 pagina's (ePub2, 6,7 MB) | Horizon, Antwerpen | 2017
E-book
Eefje Pleij Juf met staarten op een zwarte school
Persoonlijk relaas van een onderwijzeres op een basisschool in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer met veel kinderen van migranten als leerling.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Mets & Schilt, [Amsterdam] | 2004
Gedrukt boek
Alice Peters Geowijzer
kennisbasis inhoud en didactiek
Didactisch en vakinhoudelijk handboek voor leerkrachten die aardrijkskunde doceren in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 368 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2010
Gedrukt boek
Martin Bruggink Activerende werkvormen voor bètadocenten
praktische voorbeelden
Beschrijving van 27 activerende werkvormen voor in de klas, vooral gericht op bètadocenten in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2017
Gedrukt boek
Koen Schobbers | Deirdre Enthoven Mijn gamende kind
alles wat je als ouder moet weten
Gamen: het is de #1 hobby voor heel veel kinderen... En de #1 opvoedkwestie voor heel veel ouders. Hoe voorkom je de dagelijkse strijd om schermtijd? Wat is gezond gamegedrag? Zou je bepaalde games thuis moeten verbieden? Hoe voorkom je dat de schoolprestaties van je kind eronder lijden? En hoe hou je thuis de sfeer gezellig? In 'Mijn gamende kind' beantwoorden Koen Schobbers en Deirdre Enthoven de belangrijkste vragen over gamen. Op elke vraag krijg je een kort en duidelijk antwoord, een uitgebreider...
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's (ePub2, 0,8 MB) | Maven Publishing, Amsterdam | 2020
E-book
Jan de Bas | Ed Verhage Denkinstrumenten voor leidinggevenden in het onderwijs
onderwijsbegeerte in de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2021
Gedrukt boek
Hans de Bruijn Geert Wilders in debat
over de framing en reframing van een politieke boodschap
Analyse van de wijze waarop PVV-politicus Geert Wilders in debatten zijn denkbeelden naar voren brengt, en van de wijzen waarop politieke opponenten daarmee om kunnen gaan.
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | LEMMA, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Det van Gils | Johan Keijzer | Karen Verheggen Activeren, differentiëren en formatief handelen
in alle fasen van de les
Verhandeling over de didactiek van directe instructie in het voortgezet onderwijs waarmee actief meedoen en eigen verantwoordelijkheid wordt gestimuleerd.
Non-fictie
Nederlands | 201 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2022
Gedrukt boek
K.M. Vossen Examenbundel vwo maatschappijwetenschappen
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Amersfoort | 2022
Gedrukt boek