Zoekresultaten
Resultaat 921 - 940 (van 2451)
Sebastiaan Dönszelmann Handboek doeltaaldidactiek
taalverwerving en doeltaal-leertaal
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2024
Gedrukt boek
Bas van den Berg | Ina ter Avest | Tamar Kopmels Geloof je het zelf?!
levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs
Studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 334 pagina's | Coutinho, Bussum | 2013
Gedrukt boek
Sjan Verhoeven | Jan van Nuland Slimmer dan je baas
dyslexie op het werk
Praktische informatie en adviezen aan dyslectici in werksituaties.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Cyclus, Antwerpen, Apeldoorn | 2015
Gedrukt boek
Conrad Berghoef Leraar op de fiets
verhalen van een leraar in bijzondere tijden
Ervaringen van een bevlogen mbo-docent met online onderwijs en het op de fiets bezorgen van boeken bij zijn leerlingen tijdens de coronaperiode.
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Spectrum, Amsterdam | 2021
E-book
De belofte van de jeugd?!
pedagogiek in de 21e eeuw
Artikelen waarin deskundigen diverse thema's van opgroeien en opvoeden in de huidige (prestatie)samenleving, de kansen en schaduwzijden, bespreken.
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Johan Wesemann Virtueel dovendorp
Betoog waarin de positie van de dove mens in een (auto)biografisch historisch kader en als groep in de maatschappelijjke context wordt geplaatst.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Van Tricht uitgeverij, Twello | 2021
Gedrukt boek
Peter Teitler | Ruben Teitler Lessen in orde in het mbo
handboek voor de onderwijspraktijk
Uitleg over de Whole School Approach, een visie die ervan uitgaat dat een stevige organisatorische en pedagogische basis op leerkracht-, school- en ouderniveau nodig is om studenten goed te kunnen begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 375 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Robert Marzano Leren in vijf dimensies
moderne didactiek voor het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2005
Gedrukt boek
Anja Valk | Martijn Baalman | Mariken van der Laan | Vita Olijhoek Actief met taal in de zaakvakken
didactische werkvormen voor het basisonderwijs
Beschrijving van een groot aantal werkvormen op de domeinen mondelinge taalvaardigheid, woordenschat, begrijpend lezen en stellen.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Sofie van den Enk | Eva Munnik De schoolfabriek
van luizenmoeder tot voorleesvader en alles wat je verder moet weten als je kind (voor het eerst) naar school gaat
Als je kleuter voor het eerst naar schoolgaat, verandert er van alles. Lees over de o.a. wendagen, speelafspraakjes en luizenouders. Met verhalen van ouders, leerkrachten en kinderen. Met enkele kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 3 t/m 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 206 pagina's (ePub2, 13 MB) | Boekerij, Amsterdam | 2018
E-book
Eefje Pleij Juf met staarten op een zwarte school
Persoonlijk relaas van een onderwijzeres op een basisschool in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer met veel kinderen van migranten als leerling.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Mets & Schilt, [Amsterdam] | 2004
Gedrukt boek
Thomas Gordon Luisteren naar kinderen
dé methode voor overleg in het gezin
Methode voor ouders en opvoeders om kinderen aan te moedigen de verantwoordelijkheid te dragen voor het vinden van eigen oplossingen voor hun problemen.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,2 MB | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2020
E-book
Alice Peters Geowijzer
kennisbasis inhoud en didactiek
Didactisch en vakinhoudelijk handboek voor leerkrachten die aardrijkskunde doceren in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 368 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2010
Gedrukt boek
Martin Bruggink Activerende werkvormen voor bètadocenten
praktische voorbeelden
Beschrijving van 27 activerende werkvormen voor in de klas, vooral gericht op bètadocenten in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2017
Gedrukt boek
Hans de Bruijn Geert Wilders in debat
over de framing en reframing van een politieke boodschap
Analyse van de wijze waarop PVV-politicus Geert Wilders in debatten zijn denkbeelden naar voren brengt, en van de wijzen waarop politieke opponenten daarmee om kunnen gaan.
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | LEMMA, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Jan de Bas | Ed Verhage Denkinstrumenten voor leidinggevenden in het onderwijs
onderwijsbegeerte in de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2021
Gedrukt boek
Det van Gils | Johan Keijzer | Karen Verheggen Activeren, differentiëren en formatief handelen
in alle fasen van de les
Verhandeling over de didactiek van directe instructie in het voortgezet onderwijs waarmee actief meedoen en eigen verantwoordelijkheid wordt gestimuleerd.
Non-fictie
Nederlands | 201 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2022
Gedrukt boek
K.M. Vossen Examenbundel vwo maatschappijwetenschappen
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Amersfoort | 2022
Gedrukt boek
Betsy van de Grift Ergens tussen 0 en 12
Beroepsgerichte informatie en visies voor leidinggevenden in de kinderopvang en het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Wouter Duyck Mijn kind, slim kind
waarom lezen en tellen de wereld zullen redden
Verslag van een onderzoek naar het belang van cognitieve basisvaardigheden in het onderwijs en het gebrek aan intellectuele ambitie in het Vlaamse onderwijs, met aandacht voor neuropsychologische inzichten. Met foto’s en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 371 pagina's | Pelckmans, Kalmthout | 2023
Gedrukt boek