Zoekresultaten
Resultaat 941 - 960 (van 1329)
E. Malmquist Lezen leren, lezend leren
beschouwingen en aanwijzingen met betrekking tot het leesonderwijs in al zijn facetten
Non-fictie
Nederlands | 230 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1979
Gedrukt boek
Monique Turkenburg Onderwijs in allochtone levende talen
een verkenning in zeven gemeenten; onderwijs in allochtone levende talen voor leerlingen in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2001
Gedrukt boek
Kees Vernooy Opbrengstgericht werken: 'vlot en vloeiend lezen'
Studieboek voor pabo-studenten over het aanleren van vlot en vloeiend technisch lezen.
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Theo Boland Het hoofd in de boeken
over begrijpend lezen op de basisschool
Overzicht van de plaats van het begrijpend lezen binnen het leesonderwijs in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Samen leren
Cursistenboek bij een cursus Nederlands 0-A2
Non-fictie
Nederlands | 248 pagina's | NCB, Utrecht | 2013
Gedrukt boek
Raf Feys Beter leren lezen
de directe systeemmethodiek (DSM)
Beschrijving en achtergronden van een methode voor het leesonderwijs op basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Ad Marchand De leesschrijfhoek
naar natuurlijk leren lezen
Inleiding tot en suggesties voor uitwerking van lesmateriaal van de "leesschrijfhoek", een werkwijze in groep 2 en 3 van het basisonderwijs. Het kind leert, uitgaand van eigen belevings- en ervaringswereld, functioneel lezen en schrijven.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
Nieuwe start! Alfabetisering
Non-fictie
Nederlands | 41 pagina's | ncb | uitgeverij, Utrecht | 2021
Gedrukt boek
Yolande Emmelot Wat weten we?
een literatuurstudie naar empirisch onderzoek gericht op het onderwijs Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 279 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Bart van der Leeuw | Theun Meestringa Genres in schoolvakken
taalgerichte didactiek in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2014
Gedrukt boek
Wim Tops | Gitte Boons Dyslexie en moderne vreemde talen
gids voor leerkrachten, hulpverleners en ouders
Non-fictie
Nederlands | 138 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2013
Gedrukt boek
Ruth Jansen | Lieke van Pagée | Carrien Brinkman | Sharon Telkamp | Rieke Wynia VIA vervolg
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | Uitgeverij Deviant, Amersfoort | 2020
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Met jou kan ik lezen en schrijven
een ontwikkelingsgerichte didactiek voor het leren lezen en schrijven in groep 3 en 4
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1997
Gedrukt boek
Bureau Lerarenopleiding Foreign language learning and teaching in Europe
a book of readings for the language teacher
Non-fictie
Engels | 200 pagina's | Bureau Lerarenopleiding : Free University Press, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
SLO, Instituut voor Leerplanontwikkeling Wegwijzer in taalonderwijs
schrijfonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | SLO, Instituut voor Leerplanontwikkeling, Afdeling Basisonderwijs, Speciaal onderwijs en Opleidingen, Enschede | 1990
Gedrukt boek
Yvan Lebrun Kind en taal
Bespreking van de taalontwikkeling van het kind en van verschillende taalstoornissen, met aanwijzingen en richtlijnen voor ouders en opvoeders
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Swets en Zeitlinger, Lisse | 1980
Gedrukt boek
Leonie Robroek Aap-bis-zjwaam 2
een collectie leesplankjes in woord en beeld
Overzicht in woord en beeld van zo'n 200 leesplankjes en variaties daarvan. Met voorbeelden uit Nederland, ook in diverse dialecten, en uit het buitenland.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Stichting Dialect- en Cultuuronderwijs Limburg, [Plaats van uitgave niet vastgesteld] | 2024
Gedrukt boek
F. Bouwens Het vreemde-talenonderwijs in de onderbouw van het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Coosje Constandse-van Dijk De sociale en emotionele ontwikkeling
ik wil zorgen voor een klimaat waarin de kinderen zich veilig voelen en durven te vragen
Praktijkboek voor moedertaalverwerving in het speciaal (primair en voortgezet) onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 22 pagina's | Agiel, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Marjan Elzer Voorlezen
voorlezen is een manier om kennis te maken met de eigen en met andermans cultuur
Praktijkboek voor moedertaalverwerving in het speciaal (primair en voortgezet) onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 13 pagina's | Agiel, Utrecht | 2007
Gedrukt boek