Zoekresultaten
Resultaat 941 - 960 (van 1272)
Ruth Jansen | Lieke van Pagée | Carrien Brinkman | Sharon Telkamp | Rieke Wynia VIA vervolg
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | Uitgeverij Deviant, Amersfoort | 2020
Gedrukt boek
Nieuwe start! Alfabetisering
Non-fictie
Nederlands | 41 pagina's | ncb | uitgeverij, Utrecht | 2021
Gedrukt boek
Bart van der Leeuw | Theun Meestringa Genres in schoolvakken
taalgerichte didactiek in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2014
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Met jou kan ik lezen en schrijven
een ontwikkelingsgerichte didactiek voor het leren lezen en schrijven in groep 3 en 4
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1997
Gedrukt boek
F. Bouwens Het vreemde-talenonderwijs in de onderbouw van het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Yvan Lebrun Kind en taal
Bespreking van de taalontwikkeling van het kind en van verschillende taalstoornissen, met aanwijzingen en richtlijnen voor ouders en opvoeders
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Swets en Zeitlinger, Lisse | 1980
Gedrukt boek
Leonie Robroek Aap-bis-zjwaam 2
een collectie leesplankjes in woord en beeld
Overzicht in woord en beeld van zo'n 200 leesplankjes en variaties daarvan. Met voorbeelden uit Nederland, ook in diverse dialecten, en uit het buitenland.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Stichting Dialect- en Cultuuronderwijs Limburg, [Plaats van uitgave niet vastgesteld] | 2024
Gedrukt boek
Portugees-Nederlands, Nederlands-Portugees
Zakwoordenboekje Portugees - Nederlands en Nederlands - Portugees.
Non-fictie
Nederlands | 479 pagina's | Van Dale, Utrecht | 2017
Gedrukt boek
Coosje Constandse-van Dijk De sociale en emotionele ontwikkeling
ik wil zorgen voor een klimaat waarin de kinderen zich veilig voelen en durven te vragen
Praktijkboek voor moedertaalverwerving in het speciaal (primair en voortgezet) onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 22 pagina's | Agiel, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Marjan Elzer Voorlezen
voorlezen is een manier om kennis te maken met de eigen en met andermans cultuur
Praktijkboek voor moedertaalverwerving in het speciaal (primair en voortgezet) onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 13 pagina's | Agiel, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Nora Bogaert Handboek taalbeleid secundair onderwijs
Theorie van taalverwerving en taalonderwijs in het voortgezet onderwijs en de wijzen waarop daaraan in de praktijk doelgericht vorm en inhoud kan worden gegeven.
Non-fictie
Nederlands | 278 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Beroepsvereniging van docenten Nederlands als Tweede Taal Klassiek vakwerk
Selectie van de beste artikelen, herzien en geactualiseerd, uit Vakwerk 5-9.
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Boom, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Begrijpend lezen oefenboek
Non-fictie
Nederlands | 42 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2017
Gedrukt boek
Josje Kuenen Presenteren: wat werkt echt en wat echt niet?
onderbouwde adviezen over presentatietechnieken
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Communicatiereeks, Amersfoort | 2012
Gedrukt boek
Minderheden
taal en onderwijs
Inleiding over het (taal)onderwijs aan en de taal van allochtone minderheden, die zich richt op diverse aspecten van het onderwijs en op diverse taalgroepen.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Dick Coutinho, Muiderberg | 1986
Gedrukt boek
Mieke van Nistelrooij God is geen man
de noodzakelijke taalupdate na 3000 jaar
Pleidooi om de ongelijkheid tussen man en vrouw in de Nederlandse taal te corrigeren, met een introductie van twee nieuwe voornaamwoorden, een voorstel voor de schrijfwijze van beroepsnamen en alternatieven voor de mannelijke aanduidingen van God.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Booklight uitgeverij, Gieten | 2018
Gedrukt boek
W. van Dijk Laten we Arabisch praten
verslag van een onderzoek naar de (non-)implementatie van een Arabisch praatprogramma voor kleuters
Non-fictie
Nederlands | 82 pagina's | Rijksuniversiteit Utrecht, ISOR, Utrecht | 1991
Gedrukt boek
Centrale Werkgroep Moedertaalonderwijs Gesprekken in de klas
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum, Den Bosch | 1987
Gedrukt boek
Succesvolle aanpak van risicoleerlingen
wat kan de school doen?
Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 113 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2005
Gedrukt boek
Nieuwe start! Alfabetisering
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | ncb | uitgeverij, Utrecht | 2021
Gedrukt boek