Zoekresultaten
Resultaat 961 - 980 (van 3947)
Ben Furman Kids' Skills in actie!
oplossingsgericht werken in de praktijk
Uitleg van een pedagogische methode om problemen van kinderen (zoals eten, angst en concentratie) op te lossen door deze te beschouwen als vaardigheden die ze nog moeten ontwikkelen en hen daarbij te helpen.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Pica, Huizen | 2010
Gedrukt boek
Jos Marell | Els de Vaan Praktische didactiek voor natuur & techniek
Studieboek voor pabostudenten over didactiek van onderwijs in natuur en techniek en handleiding voor techniekcoördinatoren in de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 464 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Johan Eichhorn Zorg voor kleuters
bewust planmatig handelen binnen de kleuterklas
Theoretisch en praktisch handboek voor leerkrachten voor de begeleiding van kleuters die extra zorg nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Pica, Huizen | 2011
Gedrukt boek
Hoezo denken ouders niet na?
twaalf opstellen over hoe ouders denken: snel en langzaam
Verschillende professionals beschrijven hoe je als ouder in de opvoeding door meer afstand te nemen adequater kunt reageren.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Lilian C. van der Poel-de Schipper Bijdehante baby’s en pittige peuters
herkennen van een ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen
De schrijfster introduceert in dit boek de XL-signaleringslijst voor het herkennen van een ontwikkelingsvoorsprong bij baby's en peuters. In het eerste deel van het boek een theoretisch kader, het tweede gedeelte gaat in op de praktijk. Geschikt voor pedagogisch medewerkers en allen die zich vanuit professie of interesse bezighouden met jonge kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Leuker.nu, [Nieuwolda] | 2017
Gedrukt boek
Griet Bogaert | Mitte Schroeven Digitale didactiek. Hoe? Zo!
30 manieren om je lespraktijk te versterken met technologie
Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om digitale tools in de lespraktijk te integreren. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Lannoo Campus, Tielt | 2024
Gedrukt boek
Mijn kind in groep 3
zo leren ze
Gids voor ouders met kinderen die naar groep drie van de basisschool gaan of er al in zitten met informatie over wat kinderen daar beleven en leren, en over de ontwikkeling van kinderen in die periode.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Cathe Notten Leren rekenen
werken met de modellen uit het Protocol ERWD
Didactische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs en pabo-studenten..
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2019
Gedrukt boek
Martine F. Delfos Ik ben aan ze gehecht!
over gehechtheid als een boei in nood
Analyse van het belang van hechting in opvoeding en hulpverlening, hoe deze tot stand komt en zich ontwikkelt, met speciale aandacht voor kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's | SWP, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Alice Robb Wat onze dromen ons vertellen
de kunst je dromen te sturen, voor een betere emotionele en fysieke gezondheid
Dromen zijn zeker geen bedrog; ze geven inzicht om het leven beter te begrijpen. Door ze te onthouden is het mogelijke om lucide te leren dromen en zo de gezondheid te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 336 pagina's | Karakter Uitgevers B.V., Uithoorn | 2019
Gedrukt boek
Patricia Veldhuis Wie wil er voor de klas?
wat er misgaat in het onderwijs en hoe het beter kan
Persoonlijke ervaringen van een onderzoeksjournalist die zeven maanden voor de klas stond, met aandacht voor het groeiende probleem van het lerarentekort.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Nijgh & Van Ditmar, Amsterdam | 2023
E-book
Anton Horeweg Kinderen met hechtingsproblemen in de klas
Bespreking van de oorzaken en uitingsvormen van hechtingsproblematiek bij kinderen, met aanbevelingen voor docenten in het basisonderwijs voor een sensitieve omgang met leerlingen met hechtingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 319 pagina's | Lannoo Campus, Tielt | 2023
Gedrukt boek
Suzanne de Roos | Diana Moonen-de Zwaan Ik hou nog steeds van appeltaart
over de gevolgen van niet-aangeboren hersenletsel bij kinderen en jongeren; handboek voor ouders, begeleiders en onderwijsprofessionals
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Bianca Vugts-de Groot Werken met ontwikkelingsleeftijden
afstemmen op mensen met een verstandelijke beperking
Praktische gids voor de begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking, waarbij wordt uitgegaan van het denkniveau van de cliënt, gebaseerd op 'ontwikkelingsleeftijden'.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | HNB/Nelissen, Barneveld | 2009
Gedrukt boek
Henk Huizenga Aanvankelijk en technisch lezen
Inleidend studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 252 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2010
Gedrukt boek
Ineke Baron Ons kind heeft PDD-NOS
over beperkt vermogen om liefde te ontvangen
Relaas over het opgroeien en de opvoeding van een kind met een autismespectrumstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | Boekencentrum, Zoetermeer | 2010
Gedrukt boek
Thom Roozenbeek | Jon Roozenbeek | Anke Derks | Henk Derks | Peter Vereijken Pleidooi voor het kind
de ontwikkeling centraal
Overzicht en analyse van het huidige stelsel van kindvoorzieningen in Nederland, inclusief alle kinddiensten van 0-12 jaar, geplaatst in een toekomstperspectief waarin de kindontwikkeling centraal staat.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Tom Hodgkinson Luie ouders hebben gelijk
Kritische kanttekeningen bij het hedendaagse opvoeden, met verrassende oplossingen voor opvoedingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 285 pagina's | Meulenhoff, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Walter Matthys | Christine Boersma Brutaal, boos of agressief gedrag op school
omgaan met sociaal storend gedrag
Adviezen aan leerkrachten hoe om te gaan met sociaal storende kinderen en hun ouders.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Hogrefe, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Ben Slavic TPRS in een jaar!
technieken en tips voor een succesvolle toepassing van TPRS
Verhandeling over het lesgeven in vreemde- en tweede-talenonderwijs aan de hand van verhalen en gesprekken in de doeltaal om creativiteit en spontane spreekvaardigheid te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Arcos Publishers, [Broek in Waterland] | 2021
Gedrukt boek